Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών Δυτικής Μακεδονίας με δελτίου τύπου ενημερώνει τους καταναλωτές για την επικρατούσα κατάσταση της οικονομίας για την διεκδίκηση δικαιωμάτων του καταναλωτή και για την ύπαρξη του να συνδράμει σε ανεπιθύμητες καταστάσεις. Αναλυτικά το δελτίο τύπου αναφέρει:
«Οι καταναλωτές και ολόκληρη η κοινωνία βλέπουμε καθημερινά τις ανατιμήσεις και συνεχείς αυξήσεις στην πλειονότητα των προϊόντων και υπηρεσιών. Αυξήσεις σε βασικά αγαθά, αλεύρι, ζυμαρικά, ψωμί, λάδι αλλά και η αύξηση του κόστους ενέργειας μεταξύ άλλων καθιστούν την καθημερινότητα του ελληνικού νοικοκυριού πολύ δύσκολη. Η κατακόρυφη μείωση της αγοραστικής δύναμης πλήττει ακόμη περισσότερο τα ευάλωτα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν προβλήματα με ληξιπρόθεσμες οφειλές απέναντι κυρίως στα πιστωτικά ιδρύματα. Σύμφωνα δε με στατιστικά, που έχουν δημοσιευθεί από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους για τον θεσμό του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών του Πτωχευτικού Νόμου τα δεδομένα είναι αποκαρδιωτικά. Συγκεκριμένα μέχρι τις 28.02.2022 εισήλθαν στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού 47.897 οφειλέτες. Από αυτούς τους οφειλέτες τελικώς υποβλήθηκαν οριστικά 2.084 αιτήσεις συνολικά, εκ των οποίων 137 αιτήσεις έχουν λάβει επεξεργασία και έχουν ψηφίσει για αυτές θετικά οι τράπεζες και διαχειριστές δανείων και 266 αιτήσεις βρίσκονται στο στάδιο διμερούς διαπραγμάτευσης με το Δημόσιο (ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ).
Η επικρατούσα κατάσταση στην οικονομία απαιτεί περισσότερο από κάθε άλλη φορά να είμαστε ενεργοί καταναλωτές, να διεκδικούμε περισσότερη ενημέρωση και να συμμετέχουμε στην προάσπιση κατ’ αρχήν και ύστερα στην διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας. Τα μέτρα που λαμβάνει η Πολιτεία είναι μεν προς την σωστή κατεύθυνση αλλά δυστυχώς είναι ανεπαρκή, χωρίς ουσιαστική επίδραση στην τελική επιβάρυνση του καταναλωτή και πρακτικά έχει δυσκολίες για την ωφέλεια του καταναλωτή, χρειάζεται λοιπόν άμεσα η ενεργοποίηση μας, προκειμένου να πετύχουμε περισσότερα.
Το ΚΕΠΚΑ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ είναι εδώ για σας συνδράμει σε ανεπιθύμητες καταστάσεις, που αφορούν την αγορά και τις συναλλαγές γενικότερα και στις οποίες χρειάζεστε στήριξη προς επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζετε.
Έτσι μπορείτε να απευθύνεστε στο ΚΕΠΚΑ και να ζητάτε ενημέρωση σχετικώς με τον ισχύον νομοθετικό πλαίσιο ρύθμισης τραπεζικών οφειλών και οφειλών προς το Δημόσιο, να λαμβάνετε έγκυρη γνώση για τις απαγορεύσεις και περιορισμούς στους τραπεζικούς λογαριασμούς για οφειλές προς το Δημόσιο και άλλες, για την ακρίβεια και την νομιμότητα των χρεώσεων σε λογαριασμούς, να καταγγείλετε τυχόν παραπλανητικές διαφημίσεις, να ζητάτε την παρέμβαση σε κάθε είδους στρέβλωση της αγοράς που σας καθιστά αδύναμο έναντι του αντισυμβαλλόμενου μέρους είτε αυτό είναι Δημόσιο, είτε είναι τράπεζα, εταιρεία τηλεπικοινωνιών, ασφαλιστική εταιρεία, έμπορος, εταιρεία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας ή εισπρακτική εταιρεία κ.α..
Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών Δυτικής Μακεδονίας λειτουργεί εβδομαδιαίως, τις ημέρες Τρίτη και Παρασκευή και ώρες 09:30-12:30 και είναι στην διάθεση των καταναλωτών για ενημέρωση τους, συμβουλή και διαχείριση καταγγελιών προς αντιμετώπιση προβλημάτων της αγοράς. Μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε μαζί μας και ηλεκτρονικά μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου kepka.dytmak@yahoo.gr »