Μόλις 12 λεπτά της ώρας είναι πλέον η απόσταση από την Καστοριά στην Κρυσταλλοπηγή, με την παράδοση του τμήματος Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή το μεσημέρι της Παρασκευής 16 Ιουλίου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη.
Η παράδοση του συγκεκριμένου τμήματος, μήκους 20,3 χιλιομέτρων, σηματοδότησε την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής. Πρόκειται για ένα μεγάλο οδικό, αναπτυξιακό έργο, τόσο για τη Δυτική Μακεδονία όσο και για ολόκληρη τη χώρα καθώς αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και η ολοκλήρωση του οδηγεί στην σύνδεση της Ελλάδας με το νότιο τμήμα της Αλβανίας.
Παρουσία τοπικών παραγόντων και φορέων, την κορδέλα των εγκαινίων έκοψε ο αρμόδιος υπουργός, ο οποίος υπογράμμισε: «προσπαθούμε να βγάλουμε τη χωρά από την κρίση. Περιοχές όπως είναι η Καστοριά και η Φλώρινα αλλά και περιοχές μας όπως στην Θράκη και στην Ήπειρο πρέπει να σταματήσουν να είναι οι εσχατιές της χώρας αλλά να είναι η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων. Προχωράμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και για την ανάπτυξη».
Παραβρέθηκε ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θόδωρος Καρυπίδης, ο οποίος ευχήθηκε «αυτός ο δρόμος να είναι καλοτάξιδος, ασφαλής» και εξέφρασε την ελπίδα «να αποτελέσει ένα δρόμο συνεργασίας και φιλίας μεταξύ των λαών». Είπε ότι «το κράτος πρέπει να έχει συνέχεια και αυτό αποδείχτηκε και από την παράδοση αυτού του δρόμου. Πρέπει να πορευτούμε με σχεδιασμό, ενότητα και χωρίς αγκυλώσεις και αντιθέσεις. Σύντομα θα υλοποιηθεί και ο δρόμος της καθέτου της Φλώρινας, γιατί όπως ζητάμε ισότητα και δικαιοσύνη από το Κεντρικό Κράτος, έτσι πρέπει να την διατηρήσουμε και σε περιφερειακό επίπεδο».
Ο Χ. Σπίρτζης επισήμανε ακόμη ότι «δεν υπήρχε δυστυχώς ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τους κάθετους άξονες και για τις συνδέσεις που θα έπρεπε να έχει η Εγνατία. Στόχος μας είναι η Εγνατία Α.Ε να συνεχίσει τη δραστηριότητά της στις υποδομές της Βορείου Ελλάδος, να ολοκληρωθούν οι κάθετοι άξονες και οι συνδέσεις με όλες τις παραγωγικές περιοχές της Β. Ελλάδος. Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην υπάρχει μόνο η οδική Εγνατία, αλλά και η σιδηροδρομική».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Εγνατίας ΑΕ Απόστολος Αντωνούδης υπογράμμισε πως «τέτοιου είδους έργα, βγάζουν στην επιφάνεια την κάθε περιοχή, αλλά πραγματικά δημιουργούνται πόλοι ανάπτυξης όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για την ενδοχώρα των Βαλκανίων. Τα έργα από μόνα τους δεν αποτελούν την ανάπτυξη, αλλά δημιουργούν τις προϋποθέσεις ανάπτυξης».
Τα εγκαίνια τελέστηκαν στον Ισόπεδο Κόμβο της Κρυσταλλοπηγής από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Καστοριάς κ.κ. Σεραφείμ. Παρέστησαν ακόμη οι αντιπεριφερειάρχες Καστοριάς και Φλώρινας Σωτήρης Αδαμόπουλος και Στέφανος Μπύρος, οι βουλευτές Καστοριάς, Ολυμπία Τελιγιορίδου του ΣΥΡΙΖΑ και η Μαρία Αντωνίου της ΝΔ, ο βουλευτής Γρεβενών του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Μπγιάλας και ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Φίλιππος Πετσάλνικος.
Το νεοπαραδοθέν τμήμα ξεκινάει από την Κορομηλιά, περνάει από την Ιεροπηγή και καταλήγει στην Κρυσταλλοπηγή. Το μήκος του δρόμου είναι 20 χιλιόμετρα και 350 μέτρα. Έχει δύο κλάδους με διαχωριστική νησίδα και πλάτος 11 μέτρα ανά κατεύθυνση. Στα χαρακτηριστικά του έργου συμπεριλαμβάνονται: τρεις ανισόπεδοι κόμβοι στην Κορομηλιά, στην Ιεροπηγή και στην Κρυσταλλοπηγή, καθώς και ένας ημικόμβος στη ΛΑΡΚΟ. Υπάρχουν μεγάλα τεχνικά έργα με άνω και κάτω διαβάσεις, δύο σήραγγες (Ιεροπηγής και Κρυσταλλοπηγής) μήκους 550 μέτρων η κάθε μία και μία μικρή γέφυρα. Η κατασκευή του άρχισε το 2012 και το κόστος του έργου ανήλθε σε 139 εκ. ευρώ.