ΠΡΟΣ
Δήμαρχο Εορδαίας
Κύριο Σάββα Ζαμανίδη.
Πρόταση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα και αστική αισθητική ανάπλαση του κέντρου της πόλεως.
Αξιότιμε Κύριε Δήμαρχε,
Στις 17 Ιανουαρίου 2018 διάβασα στον τοπικό τύπο (Εορδαϊκός Παλμός) σε συνέντευξη στον «Π» ότι ο Δήμος Εορδαίας πέτυχε οικονομικό πλεόνασμα για άλλη μια χρονιά. Ως δημότης θα ήθελα να σας εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες διότι χάρις στη δική σας κυρίως προσπάθεια καταφέρατε την εξισορρόπηση των οικονομικών του Δήμου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την μη οικονομική επιβάρυνση τη δική μου, αλλά και των δημοτών γενικότερα.
Επίσηςδεν είχαμε και αύξηση δημοτικών τελών για τέταρτη συνεχή χρονιά. Να αναφέρω ακόμα ότι ο δημοτικός σύμβουλος Κύριος Φ. Ιορδανίδης, πρόεδρος Δ.Ε.Υ.Α.Π. πέτυχε σημαντικό έργο μειώνοντας τα μεγάλα χρέη της δημοτικής επιχείρησης ύδρευσης από το παρελθόν. Χωρίς αυτές τις κοπιώδεις προσπάθειες σας, θα πληρώναμε ξανά και ξανά αυξήσεις, όπως στο παρελθόν.
Απομένουν 15 ακόμα μήνες ή 18 μήνες εάν πάμε φθινόπωρο του 2019 για να λήξει η θητεία της παρούσας δημοτικής αρχής, για να γίνει ο απολογισμός του έργου σας από τους δημότες και να κρίνει το έργο σας στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές. Δεν είναι της παρούσας επιστολής να κάνω εγώ αξιολόγηση του έργου σας, να επαινέσω ή να ασκήσω κριτική.
Με την ευκαιρία αυτής της επιστολής και του εναπομείναντος χρόνου, μέχρι τις εκλογές επανέρχομαι στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλεως το οποίο ταλαιπωρεί και βασανίζει επί πολλά χρόνια τους δημότες αλλά και τους ξένους. Για το πρόβλημα αυτό σε καμία περίπτωση δεν είστε υπεύθυνος αφού το παραλάβατε από το παρελθόν.
Θα πρέπει να ξεκινήσει ένας διάλογος με τους φορείς και με τους δημότες της πόλεως με κάλεσμα να καταθέσουν και αυτοί τις προτάσεις του για το θέμα αυτό, όχι όπως στο παρελθόν χωρίς καμία διαβούλευση με αποτέλεσμα την σημερινή τρισάθλια κατάσταση του κυκλοφοριακού που προήλθε από πρόχειρες και αποσπασματικές μελέτες.
Με απανωτές επιστολές επτά τον αριθμό οι οποίες ξεκινούν από 9-4-2015 προς τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου ποιοι έκαναν τις μελέτες αυτές; απάντηση δεν έλαβα. Οι μελέτες αυτές είχαν αποτέλεσμα πρωτίστως κυκλοφοριακό βραχυκύκλωμα, καταστροφή πρασίνου, τσιμεντοποίηση, πλήρη απαξίωση της πόλεως.
Σήμερα είναι αδύνατο να βελτιωθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλεως προς το καλύτερο ακόμα εάν βρίσκαμε τον καλύτερο μελετητή συγκοινωνιολόγο μηχανικό που υπάρχει στον κόσμο εάν δεν γίνουν πρώτα παρεμβάσεις (αναπλάσεις) εκ των προτέρων κυρίως στο κέντρο της πόλεως.
Οι παρεμβάσεις (αναπλάσεις) τρεις βασικές με μία μελέτη ή με τρεις μελέτες ξεχωριστά είναι τις αναφέρω περιληπτικά.
1η Παρέμβαση
Γκρέμισμα των άθλιων τσιμεντένιων τοιχίων σε οφιοειδές σχήμα, επί της κεντρικής οδού 25 Μαρτίου, σ’ όλο το μήκος.Το γκρέμισμα αυτό με κατάλληλα μηχανήματα θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη διάνοιξη του 25 Μαρτίου με συνολική μελέτη ανάπλασης που θα περιλαμβάνει ακόμα, δημιουργία μικρού κόμβου στο κεντρικότερο σημείο του δρόμου 25η Μαρτίου εκεί που καταλήγουν και συγκλίνουν περίπου οι κεντρικοί οδοί Νοσοκομείου Βασ. Κωνσταντίνου, Παυλίδη Αδαμοπούλου. Αυτό σε συνδυασμό με αύξηση του πρασίνου με δενδροφύτευση, με νέο σχεδιασμό αναμόρφωση και αναδημιουργία, πλήρης αναβάθμισης της διπλανής πλατείας, με παιδική χαρά, δημόσιο χώρο για συγκεντρώσεις κ.λπ. Το κυριότερο χώρο πάρκινγκ να μπορεί να σταματήσει ένα πούλμαν με ξένους, να κάνουν μια στάση, είτε Ι.Χ. όχημα είτε Πυροσβεστικό κ.λπ.
2η Παρέμβαση
Μελέτη ανάπλασης του παλιού πάρκου και χώρο παλιού δημαρχείου μαζί. Και εδώ απαιτείται οπωσδήποτε διάνοιξη του δρόμου περιμετρικά (με καταστροφή του τσιμέντου με κατάλληλα μηχανήματα), που στένεψε τελείως άστοχα για να δημιουργηθεί ένα τερατώδες πεζοδρόμιο γύρω από το παλιό πάρκο, που δεν εξυπηρετεί σε τίποτε. Η μελέτη ανάπλασης θα προβλέπει και νέο σχεδιασμό του παλιού πάρκου που βρίσκεται σε τρισάθλια κατάσταση.
Στη μελέτη ανάπλασης θα προβλέπεται βεβαίως περισσότερο πράσινο στο χώρο αυτό, παιδική χαρά, σιντριβάνια νερού, δημόσιο χώρο για συγκεντρώσεις κ.λπ. Το πιο βασικό από τη διάνοιξη του δρόμου περιμετρικά θα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις, χώροι προσωρινής στάθμευσης με πληρωμή. Τα έσοδα υπέρ του δήμου, από τα οχήματα που θα σταθμεύουν.
3η Παρέμβαση
Μελέτη ανάπλασης χώρος περιμετρικά γύρω από το πέτρινο σχολείο και εδώ διάνοιξη του δρόμου και περιορισμό των τερατωδών διαπλατύνσεων γύρω από το πέτρινο σχολείο. Μεγαλύτερος φάρδος του δρόμου, περισσότερες θέσεις προσωρινής στάθμευσης. Αύξηση του πρασίνου περιμετρικά με δενδροφύτευση με περισσότερα δέντρα για σκίαση το καλοκαίρι και για καλαισθησία επίσης.
Και τέλος χρειάζεται οι τερατώδεις διαπλατύνσεις που έγιναν στα πεζοδρόμια στις άκρες και στη μέση να γίνουν πιο μικρές για να απελευθερωθεί πολύτιμος χώρος, μια και τα αυτοκίνητα αυξήθηκαν πάρα πολύ και αδυνατούν να βρουν χώρο στάθμευσης.
Όλα αυτά τα μέτρα απαραίτητες επεμβάσεις σε τρία σημεία του κέντρου όπως προανέφερα με μία μελέτη ανάπλασης ή τρεις μελέτες ανάπλασης με την απαραίτητη προϋπόθεση απελευθέρωσης χώρου από την καταστροφική τσιμεντοποίηση της πόλεως από προηγούμενες μελέτες, θα έχουν ως αποτέλεσμα ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αύξηση πρασίνου, συνολική αναβάθμιση και αισθητική βελτίωση της πόλεως και καλύτερη ποιότητα ζωής για τους δημότες.
Κύριε Δήμαρχε, καταφέρατε σε χαλεπούς καιρούς να βελτιώσετε θεαματικά τα οικονομικά του Δήμου, μειώνοντας τα μεγάλα χρέη. Στον έναν χρόνο και μερικούς μήνες που απέμειναν, είναι καιρός να ξεκινήσει ένας διάλογος για το πολύ σοβαρό θέμα του κυκλοφοριακού σε συνδυασμό με την συνολική ανάπλαση του κέντρου της πόλεως. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλεως δεν πρόκειται να λυθεί στον αιώνα τον άπαντα εάν δεν ξηλωθεί τσιμέντο, όπως προαναφέρω στην πρότασή μου και θα βασανίζει τους δημότες ακόμα και τις επόμενες γενιές, που θα έρθουν μετά από εμάς.
Γνωρίζω τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες και τα μεγάλα προβλήματα, όπως μετεγκαταστάσεις οικισμών, διαχείριση αστικών αποβλήτων, ποιότητα ζωής κ.λπ. πρέπει όμως να ξεκινήσει ένας διάλογος για το θέμα αυτό. Δεν κατηγορώ πρώην Δημάρχους αφού όλοι αναλάμβαναν να προσφέρουν στην πόλη τους, με καλές προθέσεις.
Αιτία του κακού είναι οι πρόχειρες και άστοχες μελέτες. Οι μελέτες πρέπει να ελέγχονται από επιτροπές ειδικών επιστημόνων όπως σας προανέφερα και να επιλέγεται η καλύτερη μελέτη, με τα λιγότερα λάθη. Και για να σας δώσω να καταλάβετε το μέγεθος του προβλήματος σας αναφέρω ένα παράδειγμα, φαντασθείτε μια μελέτη όπου προβλέπεται να στενεύει η κεντρική αρτηρία Εγνατία εντός της Θεσσαλονίκης μαζί με τις άλλες κεντρικές αρτηρίες και τους μικρότερους δρόμους. Το αποτέλεσμα θα είναι η πόλη να πάθει έμφραγμα. Αυτό ακριβώς έπαθε η Πτολεμαΐδα.
Με τιμή
Κορκοτίδης Κωνσταντίνος