Η εκπομπή Ραδιοεφημερίδα με την Αναστασία Κοτζακόλιου, φιλοξένησε την Κατερίνα Ασπράγκαθου, Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η ίδια αναφέρθηκε στην εξαιρετικά θετική εξέλιξη δημιουργίας νέων τμημάτων ένταξης, ένα χρόνιο συνδικαλιστικό αίτημα του κλάδου. Επίσης, τόνισε πως τα κενά που υπάρχουν σήμερα στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι αρκετά, τόσο στην παράλληλη στήριξη όσο και σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (δασκάλων και νηπιαγωγών).
Από την άλλη, παρατηρήθηκαν πολλές μεταγραφές στα σχολεία, προς άλλα αστικά κέντρα, ως αποτέλεσμα να μειώνεται ο μαθητικός πληθυσμός στα χωριά. Την ίδια ώρα οι πόλεις έχουν πρόβλημα αυξημένου αριθμού μαθητών, καθώς αντιστοιχεί 1 δάσκαλος για 25 μαθητές.
«Ιδιαίτερα για τα μικρά παιδιά, στην 1η και 2α δημοτικού, είναι μεγάλος των αριθμός των τάξεων. Στη στιγμή μάλιστα που σε σχολεία στην περιοχή μας έχουμε πολύ καλά σχολεία σε χωριά. Όπως το σχολείο του Αγ. Χριστοφόρου, που ήταν το πρώτο που είχε διαδραστικό πίνακα, με αιτήσεις των γονέων επειδή υπήρχε μικρός αριθμός μαθητών, μετακινούνται οι μαθητές στην πόλη», τόνισε η ίδια. Μίλησε με αφορμή αυτό, στην ανάγκη να στηρίξουν οι γονείς τα σχολεία στα χωριά, τονίζοντας πως γίνεται καλύτερη δουλειά ενδεχομένως, καθώς εκεί είναι λιγότερα τα παιδιά που αντιστοιχούν σε κάθε εκπαιδευτικό.
Τόνισε πως τα παιδιά στα χωριά κάνουν μαθήματα και καλύπτονται εκπαιδευτικά, τόσο στα βασικά μαθήματα (μαθηματικά, γλώσσα και γενικής παιδείας) όσο και στις υπόλοιπες ώρες, που καλύπτονται και «κανένας μαθητής δεν μένει πίσω στα μαθήματα».
«Κτηριακά και ψηφιακά τα σχολεία στα χωριά είναι άριστα επανδρωμένα», τόνισε χαρακτηριστικά. Το δημοτικό Αγ. Χριστοφόρου στην ουσία δεν θα ξανανοίξει, εφόσον τα παιδιά θα πάνε σχολείο αλλού. Η Ολυμπιάδα Εορδαίας επίσης, υποβιβάστηκε σε τετραθέσια σχολική μονάδα, προσέθεσε.
Στον αντίποδα, εντός των πόλεων, έσπασαν τα τμήματα στους 25 μαθητές, καθώς το υπουργείο έχει στείλει παρόμοια καθοδήγηση. Όπου υπάρχουν παραπάνω, στέλνονται οι μαθητές όπου χρειαστεί για να καλυφθούν τα τμήματα, ανέφερε επίσης η ίδια.
Εν αναμονή της πρόσληψης της β΄ φάσης αναπληρωτών, πρέπει να καλυφθούν κενά λ.χ. αγγλικά, εικαστικά, πληροφορική κ.α. Κατέληξε πως τα σχολεία λειτουργούν με καλύτερο τρόπο ως προς την παράλληλη στήριξη, αλλά ως προς το δημογραφικό, υπάρχει πανελλαδικά ένας προβληματισμός.
Β.Σ.