Κάτι περισσότερο από απαραίτητη είναι η συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας για την αντιμετώπιση ατόμων με αυτισμό, καθώς ο αυτισμός μπορεί να μη θεραπεύεται αλλά βελτιώνεται σε σημαντικό βαθμό, αρκεί να ακολουθηθεί η κατάλληλη εκπαίδευση.
Τα παραπάνω τόνισε ο εισηγητής της ημερίδας με θέμα «Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στο φάσμα του Αυτισμού», που διοργάνωσε σήμερα Τρίτη στην Πτολεμαΐδα το Ειδικό Εργαστήρι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Πτολεμαΐδας, σε συνεργασία με τη σχολική σύμβουλο Ε.Α.Ε. Μαρίνα Πατσίδου, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης και την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Ο εισηγητής της ημερίδας, αναπλ. Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Σπύρος Σούλης, επιχείρησε να καταρρίψει διάφορους μύθους γύρω από τον αυτισμό. Πρόκειται, είπε για μια διάχυτη ψυχική διαταραχή η οποία διαρκεί εφ’ όρου ζωής, η οποία προτιμά τα αγόρια, καθώς «στα 5 περιστατικά τα 4 είναι αγόρια και το ένα κορίτσι, διότι η φύση προστατεύει αυτόν που φέρνει ζωή, τη γυναίκα».
Ανέφερε ότι τα χαρακτηριστικά από τα οποία μπορεί να αναγνωρίσει κάποιος τα άτομα με αυτισμό είναι η μειωμένη κοινωνικότητα και η μειωμένη κοινωνική αλληλεπίδραση, η έλλειψη φαντασίας στο παιχνίδι, και κυρίως η μοναχικότητα, καθώς και ότι παρουσιάζουν στερεοτυπικές κινήσεις, ενώ τούς αρέσει η ομοιομορφία καθώς και η ρουτίνα.
Ειδική αναφορά έκανε ο εισηγητής στην αντιμετώπιση των ατόμων με αυτισμό, υπογραμμίζοντας πως απαιτεί δομημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και συγκριμένες μεθόδους, όπως η μέθοδος Teach και η μέθοδος ABA. «Για να είναι αποτελεσματική η υποστήριξη ατόμων με αυτισμό η εκπαίδευσή τους απαιτεί τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας- δασκάλων και γονέων, διότι ό,τι γίνεται στο σχολείο θα πρέπει να επαναλαμβάνεται και στο σπίτι, για να μην αλλάζει πρόγραμμα η ρουτίνα που αγαπούν», είπε. Έδωσε μάλιστα ιδιαίτερη βαρύτητα στη συνεργασία σχολείου και οικογένειας, επισημαίνοντας ότι «ο αυτισμός μπορεί να μη θεραπεύεται αλλά βελτιώνεται σε σημαντικό βαθμό, αρκεί να ακολουθηθεί η κατάλληλη εκπαίδευση».
Ο κ. Σούλης αναφέρθηκε επίσης σε ένα θέμα ταμπού, τη σεξουαλικότητα των ατόμων αυτιστικού φάσματος. Είναι, είπε, ένα θέμα που οι γονείς δεν πρέπει να το φοβούνται, καθώς η σεξουαλικότητα δεν περιορίζεται μόνο στο γενετήσιο σεξ αλλά και στην αναγνώριση της εικόνας του σώματος τους, στην υγιεινή, στη σχέση τους με το άλλο φύλλο.
Τις ευχαριστίες της προς τον εισηγητή κ. Σούλη, τους συνδιοργανωτές της εκδήλωσης, τους σχολικούς συμβούλους που τίμησαν με την παρουσία τους την ημερίδα, καθώς και στους χορηγούς της εκδήλωσης εξέφρασε η Διευθύντρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πτολεμαΐδας, Αναστασία Τσισμαλίδου. Εξέφρασε μάλιστα την ικανοποίησή της για την αξιοσημείωτη προσέλευση εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής αλλά και γονέων, καθώς μέσα από τέτοιες διοργανώσεις καταρτίζονται αναφορικά με την αντιμετώπιση ατόμων που χρήζουν ειδικής αγωγής
Σημειωτέον ότι στο φουαγιέ του Πνευματικού Κέντρου Πτολεμαΐδας όπου πραγματοποιήθηκε η ημερίδα λειτούργησε μπαζάρ με πασχαλινές λαμπάδες και άλλες κατασκευές των μαθητών του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.