Μία από τις τελευταίες πράξεις, στο δρόμο προς την εκκαθάριση της ΛΑΡΚΟ, παίχτηκε σήμερα το πρωί στην Αθήνα με τον ειδικό διαχειριστή να καλεί τους συνεργαζόμενους επαγγελματίες με την εταιρεία ώστε να αναγγείλουν τις απαιτήσεις τους.
Η υπόθεση ΛΑΡΚΟ, η οποία σέρνεται τους τελευταίους 14 μήνες χωρίς να έχει διαφανεί κάποια προοπτική, στοιχίζει εκατομμύρια ευρώ και για την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, ενώ παράλληλα στερεί πολλές θέσεις εργασίας σε Κοζάνη, Σέρβια και Καστοριά, με πολλούς επαγγελματίες να βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής.
Η διαδικασία που εξελίσσεται στην Αθήνα, ουσιαστικά αποτελεί μια τυπική διαδικασία της ειδικής διαχείρισης, καθώς όπως λένε στον «Π» άνθρωποι που βρέθηκαν εκεί αυτά τα χρήματα ουδέποτε θα καταβληθούν.
Μιλώντας με αριθμούς, η ΔΕΗ(η οποία προηγείται στον πίνακα των απαιτήσεων) έχει να λαμβάνει 300εκ. ευρώ, ενώ περίπου 107εκ. ευρώ είναι το ύψος των οφειλών προς τους εργαζόμενους.
Από εκεί και μετά έρχεται και το δράμα των μεταφορέων της Δυτικής Μακεδονίας, με απαιτήσεις 6-7εκ. ευρώ, με 100-120 μεταφορείς σε Κοζάνη-Σέρβια και άλλους 100 στην Καστοριά να βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα, ενώ υπολογίζεται πως επίπτωση υπάρχει σε συνολικά 500 εργαζομένους στην περιοχή.
«Σήμερα ολοκληρώνεται το έγκλημα της ΛΑΡΚΟ, μια εταιρεία φιλέτο την κατάντησαν εταιρεία ζόμπι, κοροϊδεύοντας όλους εμάς για 14 μήνες», είπε μιλώντας στον «Π» ο Λουκάς Ζαρογιάννης, η εταιρεία του οποίου συνεργάστηκε χρόνια με την ΛΑΡΚΟ.
«Πέρασαν σχεδόν 14 μήνες από την ημέρα που η ΛΑΡΚΟ τέθηκε σε ειδική διαχείριση, δεκατέσσερις μήνες κοροϊδίας και απαξίωσης. Κοροϊδίας όλων ημών από υπουργούς, βουλευτές και λοιπό πολιτικό προσωπικό για την δήθεν προσπάθεια διευθέτησης του ζητήματος των οφειλόμενων και πλήρους απαξίωσης της άλλοτε κραταιάς ΛΑΡΚΟ από τους διαχειριστές», σημείωνε λίγο νωρίτερα με μήνυμά του στο FACEBOOK, ενημερώνοντας όλους τους συναδέλφους για τη διαδικασία στην Αθήνα.
Αυτή την περίοδο υπάρχει μία μειωμένη διακίνηση από την περιοχή της Καστοριάς προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ από το ορυχείο των Σερβίων ολοκληρώνεται αύριο η μεταφορά των υπολειπόμενων 3.000 τόνων, εργασίες οι οποίες πληρώνονται κανονικά καθώς η εταιρεία μετά τη διαδικασία ειδικής διαχείρισης, είναι υποχρεωμένη να μη δημιουργεί άλλα χρέη.
Υπενθυμίζεται πως με απόφαση της κυβέρνησης, η ΛΑΡΚΟ βγήκε προς πώληση με το χρονοδιάγραμμα αρχικώς να κάνει λόγο για 6 μήνες, στη συνέχεια να επεκτείνεται στον 1 χρόνο, ενώ πλέον 14 μήνες μετά δεν έχει βρεθεί λύση.
Ζήσης Πιτσιάβας