Αναζητώντας την μνήμη των λέξεων , την μνήμη της ιστορίας , της γλώσσας , ο σύγχρονος ποιητής προσπαθεί με τα όποια γλωσσικά εφόδια διαθέτει να υμνήσει , να δοξάσει , να τιμήσει τις αισθητικές πατρίδες του Ομήρου.
Σε μια περίοδο λοιπόν όπου η επικοινωνία των ανθρώπων γίνεται όλο και πιο δύσκολη, καθώς ο ‘αυτισμός’ που προτείνει η τεχνολογική ανάπτυξη δυσκολεύει τους κώδικες επικοινωνίας , ο ποιητικός λόγος είναι το ‘βάλσαμο’ για την κατανόηση της εσωτερικότητας της ταραγμένης ψυχής των ανθρώπων.
Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που όλο και περισσότερο τίθενται από τους μελετητές της σύγχρονης λογοτεχνίας είναι το γιατί;
Σε αυτή την περίοδο της Ελληνικής πραγματικότητας που οι υποψιασμένοι πολίτες κοινοποιούν σκέψεις και θέσεις για την καθημερινότητά τους με μικρές και γρήγορες φόρμες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζουν όπως και καθ’ όλη τη διάρκεια του εικοστού αιώνα να μην ‘καταναλώνουν’ τον λόγο της ποίησης.
Τι είναι λοιπόν εκείνο που κάνει τους ενεργούς αισθητικά πολίτες να μην έχουν σε πρώτη προτεραιότητα στις λογοτεχνικές τους αναζητήσεις την ανάγνωση του ποιητικού λόγου;
Από την εποχή που εκδόθηκε η ‘Στέρνα’ του Γεώργιου Σεφέρη έως την αυγή του εικοστού πρώτου αιώνα οι ποιητικές συλλογές εκδίδονται με τον ίδιο τρόπο και στον ίδιο αριθμό αντιτύπων.
Αιτία τρανή αυτής της λογοτεχνικής αναπηρίας σε σχέση με την ανταπόκριση της ποίησης σαφώς μπορεί να είναι και ο κρυπτικός λόγος της ποιητικής φόρμας.
Είναι όμως περισσότερο από σίγουρο και το πώς η Ελληνική Εκπαίδευση υπηρετεί στα δώδεκα χρόνια της συνεργασίας της με τα Ελληνόπαιδα την ποίηση, τον ποιητή και τον ποιητικό λόγο.
Στον πολιτισμένο κόσμο πλέον η ποίηση και οι ποιητές δομούν με τον δικό τους τρόπο την αισθητική όχι τον κατακερματισμένο λόγο αλλά τον γρήγορο τρόπο επικοινωνίας του σύγχρονου ανθρώπου με την αρμονία της ψυχής του.
Στην Ελλάδα επιτέλους στα σχολεία θα μιλήσουμε κάποτε πραγματικά για την ποίηση;
Αντώνης Δ. Σκιαθάς ,
Ο Αντώνης Π. Σκιαθάς είναι ποιητής, μέλος της εταιρείας Συγγραφέων