Τουλάχιστον από το 2017 και ενδεχομένως από το 2014, μια εταιρεία με έδρα στην Κύπρο, δέχεται τα πυρά καταναλωτών που καταγγέλλουν ότι εξαπατήθηκαν, όταν έλαβαν μήνυμα sms στο κινητό τους από δήθεν κάποιο άτομο που τους ρωτούσε κάτι.
Όσοι δεν είχαν ανάλογη κακή εμπειρία με τους πενταψήφιους υψηλών χρεώσεων, έπεφταν στην παγίδα. Το μήνυμα είχε ως αποστολέα το 54122 και χωρίς να αναφέρεται οτιδήποτε για χρεώσεις, ακολουθούσε ένα κείμενο λίγων λέξεων που σχεδόν πάντα περιείχε ερώτηση ή παρότρυνση προς τον χρήστη να απαντήσει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, «ΑΠΟ ΕΛΕΝΗ15: ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΜΟΛΙΣ ΜΠΗΚΑ ΣΤΟ ΤΣΑΤ ΚΑΙ ΒΡΗΚΑ ΤΟ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ ΣΟΥ. ΑΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙ ΨΑΧΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ;»
Όσοι πέφτουν στην παγίδα λοιπόν, καθώς η αποστολή τέτοιων μηνυμάτων συνεχίζεται ακόμα και σήμερα, αν καταλάβουν κάποια στιγμή τι έχει συμβεί, απευθύνονται στην εταιρεία για να διακόψουν την «υπηρεσία» και να σταματήσουν να χρεώνονται. Κάποιοι, αναλογικά λίγοι σε σχέση με τον όγκο των μηνυμάτων που λογικά αποστέλλονται, επιλέγουν τον δρόμο της καταγγελίας στις αρμόδιες αρχές. Ωστόσο παρά το γεγονός ότι η τακτική αυτή κρατάει εδώ και χρόνια, άγνωστο γιατί, η εταιρεία συνεχίζει να δραστηριοποιείται στον Ελλαδικό χώρο και να κερδίζει χρήματα με αυτόν τον τρόπο.
Όπως ανέφεραν πηγές της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, επίσημες καταγγελίες στην Επιτροπή κατατέθηκαν περίπου 5, μέσα στο 2022, περίπου 8 το 2021 και περίπου 24 το 2020, αριθμοί που είναι πολύ μικρότεροι από όσους έχουν πέσει θύματα ή κινδύνευσαν να πέσουν στην παγίδα του πενταψήφιου.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως οι συγκεκριμένες καταγγελίες βρίσκονται σε φάση διερεύνησης, με την ΕΕΤΤ να έχει ξεκινήσει να κάνει κάποιους επιτόπιους ελέγχους σε αντίστοιχες εταιρείες πολυμεσικής πληροφόρησης, όπως χαρακτηριστικά λέγονται, όμως με τη συγκεκριμένη εταιρεία που χρησιμοποιεί το 54122, επειδή βρίσκεται στην Κύπρο, υπάρχουν κάποια θέματα που πρέπει πρώτα να επιλυθούν.
«Γιατί λειτουργεί ακόμη αυτή η εταιρεία;»
Σε μια από τις ιστοσελίδες όπου οι χρήστες κινητών μπορούν να ελέγξουν αν ένας αριθμός είναι επικίνδυνος για χρεώσεις ή απάτη, στο www.white-pages.gr, το 54122 έχει αξιολογήσεις από το 2017, με τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών να χαρακτηρίζουν ως «επικίνδυνο» τον συγκεκριμένο πενταψήφιο.
Την ίδια στιγμή όμως, καθώς «αυτό το άρωμα κρατάει χρόνια» , διερωτώνται γιατί καμία αρμόδια υπηρεσία δεν επέβαλλε κυρώσεις, επιτρέποντας να διατηρείται αυτός ο αριθμός.
Μερικά από τα σχόλια των χρηστών είναι τα εξής:
– «Σου στελνουν μηνυμα στα καλα καθουμενα και μεχρι να καταλαβεις τι γινετε, χρεωνεσε 2,5€ για καθε μηνυημα… Εγω εστειλα 13 μηνυματα γιατι μου εγραφε καποια που υποτιθετε ηταν γνωστη μου και μου εστελνε μισες απαντησεις για να μου αποσπασει οσα πιο πολλα μηνυματα μπορουσε…
– Το ίδιο παραμύθι σε όποιον έχει λάβει μήνυμα από το πάρα πάνω 5ψήφιο. Να πάρεις τηλ, ή να στείλεις μήνυμα για να διαγραφείς. Θα σας πληρώσω για δικό σας “λάθος”; Αλλά ναι! Αυτή είναι η δουλειά σας! Έτσι βγάζετε λεφτά. Φτιάξτε τουλάχιστον και μια σελίδα της προκοπής για να πιστέψει κάποιος ότι είστε μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας… Μην χαλάσει κανείς λεφτά για να διαγραφεί από μια υπηρεσία που δεν γράφτηκε ποτέ! Απάτη είναι! Μήνυση θέλουν.
– ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΚΑΙ ΤΑ SMS ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ…ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ
– Το θέμα είναι ότι δεν έπρεπε καν να μας έχουν στους καταλόγους τους, εφόσον δεν γραφτήκαμε με τη θέλησή μας ούτε εν γνώσει μας. Γιατί να αναγκαστούμε να τους πάρουμε ΚΑΙ τηλέφωνο (που αν δεν κάνω λάθος, χρεώνεται) μόνο και μόνο για να μας διαγράψουν; Αυτή η κατάσταση είναι σκέτο αίσχος, κανονική απάτη (και χοντρό δούλεμα) στα μούτρα μας.
– ΕΓΩ ΕΧΩ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΔΕΝ ΤΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΑΥΤΑ ???
– Το ίδιο παλιό scam, γιατί αυτοί οι απατεώνες διατηρούν ακόμα τον αριθμό αυτό και δεν τους τον έχει αφαιρέσει η ΕΕΤΤ, και γιατί δεν είναι φυλακή, είναι δείγμα του πόσο μπ… είναι το κράτος».
Τι απαντούσε η εταιρεία
Η εταιρεία η οποία διατηρεί τον συγκεκριμένο πενταψήφιο, είναι η Teligron LTD με έδρα στην Κύπρο. Σε εκατοντάδες καταγγελτικά σχόλια χρηστών, υποστήριζε πως η ίδια δεν απέστελλε κανένα μήνυμα και πως όσοι έλαβαν τέτοιο, ήταν μέσω «συστήματος» από κάποιον χρήστη των υπηρεσιών της. Προέτρεπε δε όσους ήθελαν, να ακολουθήσουν συγκεκριμένη διαδικασία για να διαγράψουν τον αριθμό τους.
Στις επισημάνσεις, για το πώς είναι δυνατόν κάποιος τρίτος να απευθύνεται σε μια υπηρεσία και να χρησιμοποιεί τον αριθμό του κινητού σου για να σε εγγράψει σε μια υπηρεσία, η εταιρεία δεν είχε πειστικές απαντήσεις φυσικά, υποστηρίζοντας πάντα όμως, ότι οι υπηρεσίες που παρέχουν τηρούν πλήρως την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Ο υπογράφων το ρεπορτάζ, δέχτηκε στο παρελθόν δύο τέτοια μηνύματα, χωρίς να απαντήσει για να χρεωθεί. Ωστόσο απευθύνθηκε στην εταιρεία, ζητώντας εξηγήσεις.
Με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ερωτήθηκε η εταιρεία: «Θα ήθελα παρακαλώ να με ενημερώσετε για το πότε και με ποιον τρόπο σας έχω δώσει την συγκατάθεση μου για την αποστολή τέτοιων μηνυμάτων από την υπηρεσία σας;
Επίσης, θα ήθελα να με ενημερώσετε αν εφαρμόζετε τους κανονισμούς που διέπουν το νομικό πλαίσιο για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των φυσικών προσώπων (GDPR) και σε περίπτωση καταφατικής απάντησης από εσάς, με ποιον τρόπο εφαρμόστηκαν οι συγκεκριμένοι κανονισμοί στην περίπτωση μου».
Σχετικά γρήγορα, εκπρόσωπος της εταιρείας απάντησε στο αίτημα ως εξής:
«Για να ενταχθεί κάποιος στις υπηρεσίες μας, προϋποθέτει την εγγραφή του στην ιστοσελίδα μας www.ellinespadou.com.
Αν επιθυμείτε να λάβετε τα στοιχεία εγγραφής που αφορούν τον αριθμό 69480ΧΧΧΧΧ, θα πρέπει να μας αποστείλετε στο support@ellinespadou.com τα παρακάτω δικαιολογητικά σε μορφή pdf:
-Υπεύθυνη δήλωση Ν.1599 με τα πλήρη στοιχεία σας, τον αριθμό του κινητού σας, e-mail επικοινωνίας, περιγραφή του περιστατικού και το αίτημα σας για αποστολή των στοιχείων εγγραφής, με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής.
-Αντίγραφο του λογαριασμού τηλεφώνου ή βεβαίωση από τον πάροχο σας που να υποδεικνύει πως ο αναφερόμενος αριθμός κινητού ανήκει σε εσάς.
Αφού λάβουμε το αίτημα σας, θα προωθηθεί στο αρμόδιο τμήμα και θα λάβετε απάντηση εντός 30 εργάσιμων ημερών».
Η εταιρεία παρέλαβε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά που ζήτησε και δεσμεύτηκε να απαντήσει εντός 30 εργάσιμων ημερών. Από τότε έχουν περάσει πάνω από δύο χρόνια και δεν απάντησε ποτέ.
Με τον συγκεκριμένο πενταψήφιο, είχε ασχοληθεί μεταξύ πολλών άλλων και η ιστοσελίδα ellinikahoaxes.gr, με επίσης παράθεση στοιχείων για το τι πραγματικά γίνεται, όσον αφορά την “υπηρεσία” του 54122.
Πηγή Grtimes