Σε συνέντευξη τύπου εφ’ όλης της ύλης προχώρησε τις προηγούμενες ημέρες ο βουλευτής Φλώρινας Γιάννης Αντωνιάδης. Ο ίδιος αναφέρθηκε σε μια σειρά θεμάτων που αφορούν την περιοχή, εξ αυτών και στη μεταλιγνιτική περίοδο, τα ζητήματα οδικών αξόνων της περιοχής, το θέμα σχεδιασμού ανάπτυξης σιδηρόδρομου, όπως και το θέμα των μεθοριακών σταθμών που παραμένουν κλειστεί και επηρεάζουν και το θέμα των εποχιακών εργατών.
Ειδικότερα για το θέμα των μεθοριακών σταθμών Κρυσταλλοπηγή και Νίκης, ο κ. Αντωνιάδης είπε πως ζήτησε από τον Πρωθυπουργό να μεσολαβήσει ώστε για επαγγελματικούς λόγους επιχειρηματικούς λόγους για όσους έχουν επιχειρήσεις και διαβαίνουν τα σύνορα να ανοίξουν άμεσα οι μεθοριακοί σταθμοί και εννοείται για τους εποχιακούς εργάτες .
Σημείωσε, δε, πως την Τετάρτη έχει ραντεβού στο Μαξίμου και για αυτό το θέμα, λέγοντας ότι επίκειται παρέμβαση στο Χαρδαλιά για να μπορέσουν να ανοίξουν τα σύνορα , σημειώνοντας ότι οι επιχειρήσεις και η περιοχή υφίσταται μεγάλη ζημιά.
Στο ίδιο σημείο ο κ. Αντωνιάδης ανακοίνωσε ότι ο Πρωθυπουργός θα επισκεφθεί την Φλώρινα μέσα στο καλοκαίρι.
Για το θέμα του οδικού άξονα ο κ. Αντωνιάδης σημείωσε πως ζήτησε την παρέμβαση του Πρωθυπουργού για το κομμάτι που απομένει Αμύνταιο – Πτολεμαΐδα και Φλώρινα – Αμμοχώρι, με τον βουλευτή να τονίζει πως ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε ότι θα κάνει ειδική παρέμβαση στο υπουργείο υποδομών στον κ. Καραμανλή για να ενταχθεί και αυτό το κομμάτι, λέγοντας πως: «Περιμένουμε την ένταξη στην μελέτη αυτή το κομμάτι Φλώρινα – Αμμοχώρι για να είναι ενιαία ο άξονας Φλώρινα – Αμύνταιο – Πτολεμαΐδα. Αναφερθήκαμε στο θέμα των αποκαταστάσεως της Βεύης και της Βεγόρας. Αυτό είναι ένα θέμα το οποίο επί δεκαετίες έμενε ανενεργό και βρήκαμε τη λύση. Είμαστε πολύ κοντά στην ανακοίνωση της, για το συγκεκριμένο θέμα σε συνεργασία και με τους δύο δήμους Φλώρινας , Αμυνταίου και με την περιφέρεια».
Για το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης για το οποίο γίνεται πολύς λόγος, ο κ. Αντωνιάδης μετέφερε πως «Είναι ένα θέμα εν εξελίξει», σημειώνοντας ότι θα έχει επιπλέον συναντήσεις με τον κ. Κεφαλογιάννη και με τον κ. Καραμανλή και με τον πρόεδρο του ΟΣΕ, ώστε να βρεθεί η «χρυσή τομή και την καλύτερη λύση για την περιοχή και για όλη τη Δυτική Μακεδονία».
Σε σχετική διευκρινιστική ερώτηση μετά και τη σχετική «διγλωσσία» που παρατηρείται στο Υπουργείο Μεταφορών, και αν θα υπάρχει τελικά καινούργια ένταξη στη γραμμή Kαλαμπάκα- Κοζάνη – Καστοριά- Πογραδετς, ο κ. Αντωνιάδης απάντησε πως: «Το πρώτο στάδιο είναι να τελειώσει ο ΟΣΕ την προμελέτη μέχρι τον Ιούλιο, με τρεις προτάσεις και μελέτη κόστους – χρονοδιάγραμμα. Το δεύτερο στάδιο είναι να τελειώσει ΕΡΓΟΣΕ και το τρίτο στάδιο είναι η πολιτική βούληση στο τι από όλες τις προτάσεις θα επιλέξει».
Προσέθεσε πως δεν υπάρχει καμία δέσμευση, μιλάμε για προμελέτες και πως θα γίνει η δυνατή επιλογή σε σχέση με το κόστος οφέλους με το χρονοδιάγραμμα, σημειώνοντας ότι «θα κοιτάξουμε να βρούμε τις προσφορότερες για τον νομό μας λύσεις».
Για τον κάθετο άξονα Αμμοχώρι – Ξυνό Νερό
Ερωτηθείς αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τον κάθετο άξονα Αμμοχώρι – Ξυνό Νερό, ο κ. Αντωνιάδης απάντησε πως του χρόνου τον Μάρτιο θα πρέπει να έχει τελειώσει αυτή η μελέτη με όλες τις καθυστερήσεις, λέγοντας ότι: «Θα είναι έτοιμη προς δημοπράτηση με στόχο μέχρι το τέλος του 2023 που ολοκληρώνεται και μπαίνει υπογραφή για το 5ο ΕΣΠΑ για να γίνει έργο γέφυρας το 6ο , να έχουμε απορροφήσει 10-15 εκατομμύρια και να μπει στο 6ο ΕΣΠΑ. Ο δεύτερος στόχος είναι παράλληλα το υπουργείο με την ένταξη της μελέτης για το υπόλοιπο κομμάτι Φλώρινα Αμμοχώρι και Αμύνταιο Πτολεμαΐδα να βρει τους πόρους να ενταχθεί και αυτό το κομμάτι γιατί πρέπει να ξεκινήσει. Στο διάστημα αυτής της τριετίας θα γίνει η μελέτη αυτών των κομματιών και στο 6ο ΕΣΠΑ να δημοπρατηθεί και εκείνο. Στο τέλος του 6ου ΕΣΠΑ για το δεύτερο κομμάτι δηλαδή τέλη του 2030 να έχει δημοπρατηθεί και να έχει ολοκληρωθεί όλος ο άξονας».