Για την πολύ επιτυχημένη διαδρομή του εκπαιδευτικού οργανισμού ΡΗΓΑΚΗΣ, και τον τρόπο που η ομάδα των εκπαιδευτικών αντιμετωπίζουν τους μαθητές αλλά και την ίδια τη διαδικασία, μας μίλησε σε μια συνέντευξη ο Λεωνίδας Ρηγάκης, συνιδιοκτήτης του φροντιστηρίου, με αφορμή την επέκταση της δραστηριότητας τους. Μετά από 15 χρόνια σημαντικής και επιτυχημένης πορείας στην πόλη της Κοζάνης, ο ΡΗΓΑΚΗΣ έρχεται στην Πτολεμαΐδα με τη δημιουργία ενός νέου και σύγχρονου φροντιστηρίου μέσης εκπαίδευσης στο κέντρο της πόλης, και με αποκλειστικό σκοπό τη εξειδικευμένη διδασκαλία των μαθημάτων Οικονομίας και Πληροφορικής της Γ’ Λυκείου.
Συνέντευξη στον Αντώνη Πουγαρίδη
Λεωνίδα, μίλησε μας λίγο για εσάς. Μίλα μας για την πορεία σας, αλλά και για το πως αποφασίσατε να έλθετε στην Πτολεμαΐδα.
Να συστηθώ: Είμαι ο Λεωνίδας Ρηγάκης, συνιδιοκτήτης του φροντιστηρίου ΡΗΓΑΚΗΣ, που λειτουργεί στην Κοζάνη εδώ και 15 χρόνια. Έχω τελειώσει Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, αποφοίτησα το 2007. Ποντιο-κρητικής καταγωγής, παντρεμένος με δύο μικρά παιδιά.
Πριν 15 χρόνια ξεκινήσαμε στην Κοζάνη με μια ομάδα ανθρώπων να δημιουργήσουμε ένα φροντιστήριο που θα ξεπερνούσε τα σταθερά μοτίβα και την εικόνα που έχουμε για τα φροντιστήρια όλα αυτά τα χρόνια. Προσπαθούμε να αλλάξουμε την εκπαίδευση, να την εξελίξουμε. Αυτό βέβαια δεν γίνεται σε μια μέρα, αλλά έχουν γίνει πολλά βήματα τα τελευταία 15 χρόνια. Για να αντιληφθεί κάποιος τον διαφορετικό τρόπο λειτουργίας μας, θα πρέπει να έρθει να το δει. Γι Αυτό και τα μαθήματα γνωριμίας θα είναι δωρεάν ώστε να δει κάποιος το πώς δουλεύουμε και να του εξηγήσουμε πως λειτουργούμε.
Μετά από 15 χρόνια στην Κοζάνη, με μεγάλη επιτυχία σε σχέση με τον ανταγωνισμό που υπάρχει, καταφέραμε να ξεχωρίσουμε και να φτάσουμε τον αριθμό των 400 μαθητών, αριθμό με τον οποίο έκλεισε εφέτος τη χρονιά για το φροντιστήριό μας. Ένας αριθμός πολύ μεγάλος, σε σχέση και με τον πληθυσμό, αλλά και τα 4 λύκεια που υπάρχουν στην Κοζάνη.
Τα μαθήματα που θα φέρουμε στην Πτολεμαΐδα, δεν είναι το σύνολο των εξεταζόμενων μαθημάτων των Πανελλαδικών. Στην Πτολεμαΐδα ανοίγουμε ένα πολύ συγκεκριμένο φροντιστήριο που θα ασχοληθεί με τα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου, στην κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής. Τα μαθήματα που θα διδάσκουμε στο φροντιστήριο στην Πτολεμαΐδα είναι μόνο Οικονομία και ΑΕΠ Πληροφορική.
Αυτό το κάνουμε γιατί, με τον συνέταιρό μου, τον Βαγγέλη Καρακούλα, έχουμε αυτή τη μεγάλη επιτυχία εδώ και χρόνια στην Κοζάνη, συγκεντρώνουμε σε προσωπικό επίπεδο και οι δύο μεγαλύτερο από το 50% των μαθητών της Κοζάνης στις ειδικότητές μας. Για παράδειγμα, από το σύνολο 150 υποψηφίων εφέτος και πέρυσι στις πανελλήνιες σε όλη την Κοζάνη,, Οικονομία και Προγραμματισμό σε εμάς επέλεξαν να κάνουν πάνω από 62-63 παιδιά (από τα 150) και τις δύο τελευταίες χρονιές. Επίσης, είχαμε τις μεγαλύτερες επιτυχίες όσον αφορά τον αριθμό παιδιών που γράψανε άριστα (πάνω από 19).
Τα περσινά και τα φετινά στατιστικά ήταν τα εξής: Από 63 μαθητές, οι 47 έγραψαν πάνω από 19,1 και οι 27 πάνω από 18,1. Πολλοί, έγραψαν το απόλυτο 20. Μπορεί να μπει ο καθένας να μπει στις προσωπικές μας σελίδες στα social media και να δει ακόμα πιο αναλυτικά στατιστικά.
Αποφασίσαμε λοιπόν, να κάνουμε αυτό το βήμα στην Πτολεμαΐδα, και να βοηθήσουμε τα παιδιά σε αυτό που είμαστε σίγουροι ότι θα τους προσφέρουμε το απόλυτο, το άριστα. Για εμάς το μάθημα με τον τρόπο που το διδάσκουμε έχει απλοποιηθεί, θεωρούμε δεδομένη την επιτυχία, είμαστε πολύ σίγουροι για αυτό που κάνουμε και αυτό ήταν το κίνητρο ώστε να δοκιμαστούμε σε μια γειτονική περιοχή.
Ξαναλέω, ότι κάνουμε μόνο τα μαθήματα Οικονομίας και Πληροφορικής, και αφορά μόνο το Γ’ Λυκείου στην κατεύθυνση ειδικότητας και σε παιδιά Β΄ Λυκείου, που απλά θέλουν την προετοιμασία για την επόμενη χρονιά για να είναι πιο άνετοι και χαλαροί για την πιο δύσκολη χρονιά της Γ΄ Λυκείου.
Είναι εντυπωσιακό ότι επιλέγετε ποια μαθήματα θα κάνετε. Δηλαδή, πάω σε μια καινούρια πόλη και πάω και διδάσκω μόνο εγώ ο ίδιος. Γιατί βλέπουμε ότι σε πολλές περιπτώσεις και στην εκπαίδευση, τα παίρνουμε όλα «με το κεφάλι», μια εμπορευματοποίηση η οποία δεν είναι καλή, απλά για να έχουμε ποσότητα. Επίσης, μου αρέσει πολύ το ό,τι πολλά φροντιστήρια επιλέγουν να «εκτεθούν» και βάζουν ένα όνομα μπροστά, που σε μια τοπική κοινωνία σημαίνει ότι ξέρεις με ποιον έχεις να κάνεις. Ξέρεις ότι έχεις να κάνεις με ένα κύρος ενός φροντιστηριακού οργανισμού.
Αυτό που μου δίνεται η ευκαιρία να αναλύσω είναι το εξής: Στις μικρές κοινωνίες υπάρχουν και franchise φροντιστηρίων όπως υπάρχουν και διάφορα ονόματα φροντιστηρίων που δεν έχουν τα ονόματα του ιδιοκτήτη. Υπάρχουν βέβαια και φροντιστήρια που δεν έχουν ουδέτερο όνομα, αλλά το όνομα του ιδιοκτήτη. Είμαστε τέτοιου είδους φροντιστήριο, επιλέξαμε το φροντιστήριο να έχει το ονοματεπώνυμό μας, γιατί ζούμε σε μικρές κοινωνίες και γνωριζόμαστε μεταξύ μας.
Δεν έχουμε το πρόβλημα της έκθεσης, ίσα – ίσα, την επιδιώκουμε γιατί είμαστε πολύ σίγουροι για αυτό που θέλουμε να κάνουμε και σε μια τοπική κοινωνία θα πρέπει να ξέρει ο άλλος σε ποιον θα απευθυνθεί. Είτε για να τον ευχηθεί και να τον ευχαριστήσει, είτε για να του εκφράσει και τη δυσαρέσκειά του. Δεν θέλουμε να κρυβόμαστε πίσω από ουδέτερες ταμπέλες. Αυτό ήταν και ο λόγος που το όνομα το είπαμε ΡΗΓΑΚΗΣ.
Καλώς ή κακώς όλοι ξεκινώντας το επιχειρείν έχουν έξοδα και προσπαθούν να βγάλουν έσοδα. Επομένως, προσπαθούν να κάνουν όσα περισσότερα μαθήματα μπορούν στα φροντιστήριά τους και καλά κάνουν οι άνθρωποι εφόσον μπορούν να το υποστηρίξουν σωστά, παίρνοντας διάφορους υπαλλήλους. Που πάλι δεν το κατακρίνω. Καλά κάνουν και εγώ έχω υπαλλήλους στα φροντιστήρια. Αλλά ξεκινώντας κάτι καινούργιο δεν μπορώ να εμπιστευτώ κάποιον άλλο παρά μόνο εμάς τους ίδιους.
Εμείς οι ίδιοι θα κάνουμε το μάθημα, σε μας τους ίδιους με ονοματεπώνυμο Ρηγάκης Λεωνίδας στην Οικονομία και Βαγγέλης Καρακούλας στην Πληροφορική θα απευθύνεται ο κόσμος και θα έχουμε εμείς την ευθύνη του πιο σημαντικού πράγματος για ένα γονέα του παιδιού του. Θα ξέρει το παιδί του το κάνει ο Ρηγάκης. Αυτός ανέλαβε να είναι ο φροντιστής του- σύμβουλός του- φίλος του.
Πότε και που μπορεί να σας βρει κάποιος; Πότε ξεκινάει δηλαδή η λειτουργία του φροντιστηρίου στην Πτολεμαΐδα και πότε ξεκινάει η περίοδος εγγραφών;
Ο χώρος που βρήκαμε είναι εντελώς στο κέντρο της Πτολεμαΐδας, στην Οδό 25ης Μαρτίου 45. Είναι στο κτίριο που στεγάζει το ραδιοφωνικό σταθμό Viva, απέναντι από το Baccara.
Λόγω του μεγάλου όγκου εργασίας στα φροντιστήρια γιατί οι πανελλήνιες τελείωσαν πριν λίγο καιρό και τώρα υλοποιούμε τα μηχανογραφικά και τον επαγγελματικό προσανατολισμό, καθυστερήσαμε λίγο αλλά δεν μπορούσαμε να «προδώσουμε» και τους φίλους μαθητές εδώ στην Κοζάνη, για να βιαστούμε να κάνουμε γρήγορα το καινούριο φροντιστήριο στην Πτολεμαΐδα. Οι εργασίες διαμόρφωσης του φροντιστηρίου έχουν ξεκινήσει και από 1 Αυγούστου θα λειτουργήσει κανονικά, και θα μπορεί να έρχεται ο κόσμος να γράφεται, να έχει συγκεκριμένα ωράρια για ραντεβού, τηλέφωνα επικοινωνίας και θα μπορεί να μας βρει και από κοντά.
Ωραία. Θα θέσουμε υπόψη όλων των αναγνωστών του ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ στοιχεία επικοινωνίας σε περίπτωση που υπάρχει ενδιαφέρον. Να πούμε λίγο για τον επαγγελματικό προσανατολισμό, πάρα πολύ σοβαρό ζήτημα. Γνωρίζω ότι στην Κοζάνη κάνετε καλή δουλειά, φαντάζομαι αντίστοιχης ποιότητας υπηρεσίες θα προσφέρετε και στους μαθητές της Πτολεμαΐδας. Να πούμε πως αντιμετωπίζει γενικά του Φροντιστήριο σας την έννοια αυτή και πως προσπαθείτε να βοηθήσετε τους υποψηφίους.
Ωραία. Να σας εξηγήσω κάτι. Το σύστημα της παιδείας, είναι ένα σύστημα όπου κάθε φορά που αλλάζει υπουργός, αλλάζει και το σύστημα παιδείας πάρα πολλές φορές και δημιουργούνται πάρα πολλά ερωτηματικά, αρχικά σε κάποιους γονείς και σε παιδιά, ποια μαθήματα πρέπει να επιλέξουν, ποια είναι η κατεύθυνση που τους ταιριάζει. Αυτό είναι το τεχνικό κομμάτι που η πρώτη βοήθεια έρχεται άμεσα εκεί. Στο ότι βοηθάμε και όλα αυτά γίνονται δωρεάν στα φροντιστήρια μας για τους δικούς μας μαθητές. Εντάξει; Υπάρχει μια χρέωση για μαθητές εκτός των φροντιστηρίων μας. Στα δικά μας παιδιά παρέχεται όλη αυτή η στήριξη δωρεάν.
Άρα ο επαγγελματικός προσανατολισμός ξεκινάει στα παιδιά της Β΄ και Γ΄ Λυκείου συζητώντας μεταξύ τους στο ποια μαθήματα και κατεύθυνση πρέπει να επιλέξουν και εκεί μαζί με γονείς και παιδί δεχόμαστε όποια ερώτηση έχουν, όποιον προβληματισμό έχουν όσον αφορά το σύστημα και το τρόπο εισαγωγής. Το πρώτο βήμα είναι αυτό.
Εφόσον ξεκαθαρίσουμε το ποια κατεύθυνση είναι η σωστή για κάθε παιδί και μαζέψει τα συγκεκριμένα μόρια που χρειάζονται στο τέλος της χρονιάς και με το πέρας των Πανελληνίων από εκεί και πέρα συζητάμε συγκεκριμένα για τις σχολές στις οποίες του ταιριάζουν. Αυτό δεν είναι μια διαδικασία που γίνεται μέσα σε μια μέρα ή μέσα σε μια συνάντηση. Αυτό είναι κάτι που γίνεται και ειδικά με κάποιο παιδί που είναι στο φροντιστήριο μας με καθημερινή επαφή και εμείς οι ίδιοι οι καθηγητές καταλαβαίνουμε τις δυνατότητες του παιδιού. Δεν βασιζόμαστε σε απλά τεστ συμπλήρωσης πολλαπλών δεξιοτήτων, πολλαπλής επιλογής σωστού-λάθους και μετά να δώσουμε τα αποτελέσματα στα παιδιά και να τα πούμε απρόσωπα εντελώς «ξέρεις κάτι είσαι καλός για αυτό».
Ζούμε το παιδί όλη τη χρονιά, αντιλαμβανόμαστε τις δυνατότητες του και κάνουμε εντελώς προσωποκεντρικά τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Βλέπουμε εμείς οι ίδιοι που έχει την κλίση και στο τέλος της χρονιάς βλέποντας τον αριθμό των μορίων που θα έχει συγκεντρώσει βγάζουμε τη γκάμα των σχολών στις οποίες απευθύνεται και το βοηθάμε να κάνει τη σωστή επιλογή και την υλοποίηση του μηχανογραφικού ταυτόχρονα γιατί κάποιοι προβληματίζονται με τις νέες τεχνολογίες που τώρα γίνονται ηλεκτρονικά και το φοβούνται.
Ο επαγγελματικός προσανατολισμός όμως δεν σταματάει εκεί. Επαγγελματικός προσανατολισμός για μένα, και αυτό θα με καταλάβει όποιος είναι επιχειρηματίας σε οποιαδήποτε δραστηριότητα, έχει να κάνει με διάφορες συμβουλές ζωής που έχει να δώσει στο παιδί κατά τη διάρκεια των σπουδών του, πως να εκμεταλλευτεί το χρόνο του και να είναι έτοιμο τελειώνοντας και παίρνοντας το οποιοδήποτε χαρτί να αντιμετωπίσει την αγορά εργασίας. Αλλά αυτές είναι συζητήσεις που κρατάνε ώρες, μέρες αλλά δεν μας πειράζει, δουλειά μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά και τις οικογένειες να πάρουν τη σωστή απόφαση.
Πολύ σημαντικό το κομμάτι αυτό, δεν νομίζω να έχουμε να πούμε κάτι άλλο, παρά μόνο ότι από 1η Αυγούστου τα φροντιστήρια ΡΗΓΑΚΗΣ και στην Πτολεμαΐδα στην οδό 25ης Μαρτίου 45 στο κέντρο της πόλης θα είναι διαθέσιμα έτσι ώστε να συμβάλουν στην προετοιμασία των παιδιών – υποψηφίων για τις πανελλήνιες του 2023.
Εγώ με τη σειρά μου Αντώνη να ευχηθώ καλό καλοκαίρι στα παιδιά, καλή ξεκούραση , ειδικά στους υποψηφίους της Γ΄ Λυκείου να εκμεταλλευτούν τον Ιούλιο και τις μέρες που έρχονται, να ξεκουραστούν γιατί από 1η Αυγούστου εγώ λέω ξεκινάει ο αγώνας για το πανελλήνιο. Εγώ το θεωρώ άθλημα. Όπως κάποιος έχει μια συγκεκριμένη ημερομηνία να πάει να τρέξει στο στίβο να ρίξει το ακόντιο, έτσι θεωρώ και εγώ ότι έχουμε μια συγκεκριμένη ημερομηνία να πάμε να πάρουμε το πανελλήνιο.
Μπορούν να μας βρίσκουν από 1η Αυγούστου είτε στο φροντιστήριο, είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω των social media. Επιπλέον θέλω να πω ότι επειδή για εμάς η Πτολεμαΐδα είναι μια καινούρια αγορά, τα πρώτα μαθήματα και στην Οικονομία και στην Πληροφορική θα γίνουν δωρεάν για τα παιδιά ώστε να μπορέσουν να μας γνωρίσουν, να συζητήσουμε, και να τους εξηγήσουμε το τρόπο με τον οποίο θα δουλέψουμε όλη τη χρονιά.
Σας ευχαριστώ πολύ από την πλευρά μου και θα τα λέμε πλέον στη πόλη σας.
Info:
Φροντιστήριο Μ.Ε. Ρηγάκης
Μακρυγιάννη 38, Κοζάνη
25ης Μαρτίου 45, Πτολεμαΐδα
Τηλέφωνο: 6970842461
Facebook: facebook.com/RigakisfrontistirioMe/