Θέμα εβδομάδων είναι σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργο Περιστέρη η έγκριση του Φακέλου Μεγάλου Έργου για το περίφημο πλέον νότιο τμήμα του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα. Εφόσον αυτό επιβεβαιωθεί θα είναι το happy end ενός μακρόσυρτου σήριαλ που ξεκίνησε από το 2016 όταν ο ΦΜΕ έφτασε στην DG Comp.
Η έγκριση θα δρομολογήσει και την έναρξη των κατασκευών που θα δώσει ανάσα απασχόλησης σε εκατοντάδες εργαζόμενους που σήμερα αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας λόγω των καθυστερήσεων.
Το έργο θα έχει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ με ποσό που φτάνει τα 300εκατ.ευρώ. Η διάρκεια των έργων είναι 36 μήνες, όμως είναι πολύ πιθανόν ο χρόνος των κατασκευών να συρρικνωθεί καθώς το “τυφλό” τμήμα του Ε65 έχει απόλυτη ανάγκη το νότιο τμήμα για να μπορέσει να αλληλοτροφοδοτείται με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Σήμερα το Ξυνιάδα-Τρίκαλα, παρά τη μεγάλη του συμβολή στην μείωση της χρονοαπόαστασης και την παράκαμψη των πολύ επικίνδυνων στροφών του Δομοκού, παραμένει ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος χωρίς σύνδεση με κάποιον από άλλο του εθνικού δικτύου.
Η κατασκευή των 32,5χλμ είναι χωρισμένη σε 3 διακριτά τμήματα. Το πρώτο είναι το τμήμα που ξεκινά από τον Κόμβο Ανθήλης λίγο πριν την είσοδο στη Λαμία (ερχόμενος από Αθήνα) και φτάνει μέχρι τον Α/Κ Καρπενησίου με μήκος 15χλμ. Εδώ έχουμε μία ωριμότητα από την προηγούμενη περίοδο κατασκευών (2008-2011) που φτάνει κατά πληροφορίες το 55% και θα χρειαστεί περίπου 18 μήνες για να δοθεί σε λειτουργία. Αυτό θα εξυπηρετήσει την κίνηση από/προς Καρπενήσι, μειώνοντας σημαντικά την χρονοαπόσταση από τον ορεινό προορισμό.