Το Σάββατο, 13 Απριλίου ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα «Παιδαγωγική και Εκπαίδευση σε Συνθήκες Κρίσης και Μετάβασης στον 21ο αιώνα», το οποίο διοργανώθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με: το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, την Κοσμητεία της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, το Ινστιτούτο “Ανθρωπιστικών Ερευνών” του ΠΑΚΕΚ “Τήμενος” του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, το Εργαστήριο “Παιδαγωγικών Μελετών και Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Πρακτικών” (ΠαιΜεΚΕΠ) της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, το Εργαστήριο “Δια Βίου Εκπαίδευση-Κοινωνική Πολιτική” της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας.
👍 Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα για θέματα που αφορούν το Αμύνταιο και τη Φλώρινα 💙
Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών (ΣΚΑΕΠ) στη Φλώρινα ενώ συμμετείχαν σε αυτό πανεπιστημιακοί και ερευνητές/ερευνήτριες, εν ενεργεία εκπαιδευτικοί, μεταδιδακτορικοί/μεταδιδακτορικές και διδακτορικοί/διδακτορικές ερευνητές/ερευνήτριες, απόφοιτοι/απόφοιτες, μεταπτυχιακοί/προπτυχιακοί φοιτητές και μεταπτυχιακές/προπτυχιακές φοιτήτριες της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες παρακολούθησαν 4 κεντρικές ομιλίες από υψηλού κύρους προσκεκλημένους ομιλητές, οι οποίοι πραγματεύτηκαν ζητήματα που αποτελούν σημεία εστιασμού για την Παιδαγωγική και την Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα. Συγκεκριμένα ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Σάλτσμπουργκ, κ. Βασίλειος Μπάρος, ανέδειξε διαστάσεις της προσφυγικής κρίσης, ο καθηγητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Μπίκος, παρουσίασε θέματα που αφορούν στη λειτουργία του σύγχρονου σχολείου, ενώ από το ίδιο Πανεπιστήμιο, η καθηγήτρια κα Αναστασία Δημητρίου εισηγήθηκε θέματα βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης υπό το πρίσμα της εκπαίδευσης ενεργών πολιτών.
Τέλος, ο καθηγητής κ. Γεώργιος Παπαγιαννάκης, από το Πανεπιστήμιο Κρήτης ανέπτυξε θέματα Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης και της αξιοποίησής τους στην εκπαίδευση. Επιπλέον, στο Συνέδριο παρουσιάστηκαν 85 προφορικές ανακοινώσεις.
Σημείο αναφοράς του Συνεδρίου αποτέλεσε, επίσης, το έντονο ενδιαφέρον και η συμμετοχή των φοιτητών/φοιτητριών της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, οι οποίοι/οποίες επιπλέον διεκπεραίωσαν με ευθύνη, συνέπεια και θάρρος το διαδικαστικό και οργανωτικό κομμάτι του Συνεδρίου συμβάλλοντας σημαντικά στην επιτυχία του.