«Ο σχεδιασμός των υποδομών πρέπει να γίνει μαζί με τις παραγωγικές δυνάμεις και την κοινωνία για να μπορέσει να υπηρετήσει ένα άλλο παραγωγικό μοντέλο απ’ αυτά που είχαμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μιλώντας σε φορείς της περιοχής, στο 1ο Συνέδριο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης της Δυτικής Μακεδονίας.
Ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε πως «δεν πρέπει να είμαστε χώρα υπηρεσιών, αλλά χρειάζεται να παράγουμε, επομένως οφείλουμε να εγκαταλείψουμε το συντηρητικό μοντέλο του διπόλου Αθήνα – Θεσσαλονίκη, να εγκαταλείψουμε τον δογματισμό νεοφιλελεύθερων και συντηρητικών αντιλήψεων που έδιναν μέρος μόνο στις υπηρεσίες και όχι στις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις. Αυτός ο σχεδιασμός δεν μπορεί να γίνει ερήμην των τοπικών κοινωνιών και των παραγωγικών δυνάμεων. Η χώρα πρέπει να εγκαταλείψει δόγματα που υπήρχαν στο παρελθόν. Η Βόρεια Ελλάδα είναι γεωγραφικά η περιοχή που μπορεί να δώσει γεωπολιτικά πλεονεκτήματα στη χώρα και στο σχεδιασμό των υποδομών. Η Δυτική Μακεδονία, η Ήπειρος, η Θράκη δεν είναι οι εσχατιές της χώρας. Είναι το σταυροδρόμι της ενδοχώρας των Βαλκανίων και αυτό θα πάμε να κάνουμε μέσα από τον σχεδιασμό των υποδομών, σε συνάρτηση με τον δικό μας παραγωγικό σχεδιασμό, για τη δίκαιη ανάπτυξη».
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έδωσε έμφαση στην «Σιδηροδρομική Εγνατία», για την οποία ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας συναντάται την Πέμπτη 13 Ιουλίου με τον ομόλογό του της Σερβίας, καθώς, είπε ότι «έχει μεγάλη σημασία η σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Σερβίας. Η σιδηροδρομική Εγνατία θα περάσει και από την Δυτική Μακεδονία, σημείωσε ο αρμόδιος υπουργός, τονίζοντας την μεγάλη σημασία για την περιοχή. Τόνισε την ανάγκη αναβάθμισης του σιδηρόδρομου της Δυτικής Μακεδονίας, σημειώνοντας ότι υπάρχει σχεδιασμός να επαναλειτουργήσει η γραμμή της Κοζάνης.
Κρίσιμο σημείο για την ανάπτυξη της περιοχής, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, είναι η εγκατάσταση ενός «Δικτύου Υδατοδρομίων» στις λίμνες της Δυτικής Μακεδονίας, ο σχεδιασμός του οποίου έχει ξεκινήσει. Σχετικά με την αεροπορική σύνδεση, κυβερνητική προτεραιότητα αποτελεί το αεροδρόμιο της Καστοριάς, το οποίο θα αναβαθμιστεί και θα αναγορευτεί σε διεθνές αεροδρόμιο, ενώ σε συνδυασμό με την φιλοξενία ενός Εκθεσιακού Κέντρου Γούνας, θα δώσει νέα αναπτυξιακή ώθηση.
Σφοδρή κριτική άσκησε ο Χ. Σπίρτζης στις προηγούμενες κυβερνήσεις για τον υπερεθνικό αυτοκινητόδρομο Ε – 65, τον οποίο χαρακτήρισε «γέφυρα στη Σαχάρα», καθώς φτιάχτηκε το ενδιάμεσο τμήμα και λείπουν τα δύο ακριανά. Πολύ επικριτικός ήταν και για την χάραξη του εν λόγω δρόμου, η οποία έγινε με …«άλλα κριτήρια». Πάντως, αν και μιλώ στη Δυτική Μακεδονία, είπε ο Χ. Σπίρτζης, «οφείλω να πω ότι είναι πιο ώριμο το νότιο τμήμα και σ’ αυτό δίνουμε τώρα το βάρος στην Ε.Ε., όμως ωριμάζουμε και το βόρειο τμήμα», δηλαδή την σύνδεση με την Εγνατία στα Γρεβενά.
Τέλος, ο Χ. Σπίρτζης σημείωσε πως «η Δυτική Μακεδονία δεν πρέπει να ζητάει, αλλά η ίδια πρέπει να ιεραρχήσει και να αποφασίσει σε ποιους τομείς πρέπει να στηρίξει το παραγωγικό της μοντέλο, οπότε οι υποδομές που θα επιλέξει να υπηρετούν τον στρατηγικό της σχεδιασμό».