Κλείνουν ήδη δυο μήνες λειτουργίας των σχολείων, ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, καθώς οι μόνιμοι διορισμοί ήταν και φέτος μηδενικοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών μειωμένες σε σχέση με τις αρχικές εξαγγελίες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια ο πληθυσμός των εκπαιδευτικών έχει μειωθεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά είκοσι περίπου χιλιάδες και στην Πρωτοβάθμια κατά δέκα χιλιάδες.
Οι διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στην αρχή της σχολικής χρονιάς για εύρυθμη λειτουργία των σχολείων για μια ακόμη φορά διαψεύδονται. Η πολιτική ηγεσία από τη μια, με το πρόσχημα να μη χαθούν διδακτικές ώρες, καταδιώκει μαθητές που αγωνίζονται και διεκδικούν μεταξύ άλλων την κάλυψη των κενών, και από την άλλη πλησιάζουν Χριστούγεννα και ακόμα υπάρχουν ελλείψεις περίπου 5.000 εκπαιδευτικών.
Η κυβέρνηση από τη μια μιλά για “αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών” και από την άλλη ομολογεί πως δεν θα καλύψει όλα τα κενά, τα σχολεία θα λειτουργήσουν με επάρκεια όχι όμως και με πληρότητα καθώς χρήματα (για την εκπαίδευση) δεν υπάρχουν!!! Συγχρόνως εναποθέτει τις ελπίδες όλων (γονέων, μαθητών, εκπαιδευτικών) στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που υποτίθεται ότι θα προκηρυχτεί μέσα στο 2015, ενώ δε διστάζει να μιλήσει ακόμα και για κάλυψη των κενών με εθελοντική εργασία (!), δηλαδή απλήρωτη εργασία και άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης από εταιρείες. Την ίδια στιγμή αφήνει απλήρωτους αναπληρωτές.
Σε αυτή την κατεύθυνση οι διευθύνσεις εκπαίδευσης καλύπτουν έντεχνα το πρόβλημα είτε με συμπτύξεις τμημάτων, είτε με καταργήσεις ολοήμερων τμημάτων ή ακόμα και φορτώνοντας επιπλέον απλήρωτες διδακτικές ώρες στις πλάτες εκπαιδευτικών.
Κυβέρνηση και ΕΕ στερούν από τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών το δικαίωμα στη μόρφωση, καταδικάζουν στην ανεργία και την εργασιακή ομηρία τους εκπαιδευτικούς στο όνομα της δημοσιονομικής πολιτικής.
Η μόνη ρεαλιστική λύση είναι η άμεση πλήρωση όλων των κενών με μόνιμους μαζικούς διορισμούς, με άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών χωρίς όρους και προϋποθέσεις
Σε αυτή την κατεύθυνση ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
- Τι μέτρα θα πάρει ώστε να μην χαθούν άλλες διδακτικές ώρες σε βάρος των μαθητών των λαϊκών οικογενειών;
- Τι μέτρα θα πάρει για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων;
Η βουλευτής |
Διαμάντω Μανωλάκου |