Νέος εθνικός δρόμος και νέα σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Μαυροδενδρίου και Προαστείου, πρόκειται να κατασκευασθεί από το 2018, προκειμένου να καταστραφεί το σημερινό τμήμα του παλαιού δρόμου Κοζάνης – Πτολεμαϊδας καθώς και της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή, ώστε να επεκταθεί το Ορυχείο Καρδιάς και να αξιοποιηθεί από την ΔΕΗ ο λιγνίτης που υπάρχει.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ Κοζάνης, μέσα στο 2017 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι σχετικές μελέτες που έχουν ανατεθεί από τον Οκτώβριο του 2015, για το μεγάλο αυτό οδικό και σιδηροδρομικό έργο στην περιοχή, στο οποίο ο ΟΣΕ ανέλαβε το τμήμα της μελέτης και κατασκευής λόγω της τεχνογνωσίας που διαθέτει και η ΔΕΗ την χρηματοδότηση του, η οποία θα καλυφθεί από την εκμετάλλευση του κοιτάσματος που θα εξορυχθεί.
Σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ Κοζάνης, ο Συγκοινωνιολόγος, Πολιτικός Μηχανικός και εργαζόμενος στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας Δημήτρης Τσανακτσίδης, τόνισε ότι «το έργο αυτό είναι αναγκαίο, αφού θα απελευθερώσει την ανάπτυξη του Ορυχείου Καρδιάς και για τον λόγο αυτό έχει ενταχθεί εδώ και πέντε (5) χρόνια, στον σχεδιασμό της ΔΕΗ».
Το συνολικό κόστος του έργου υπολογίζεται στα 30 έως και 40 εκατομμύρια ευρώ και μετά την ολοκλήρωση των μελετών εντός του 2017,αναμένεται να ξεκινήσει το έργο κατασκευής το 2018, όπου στην αρχή θα γίνει η νέα παράκαμψη 18 χιλιομέτρων και η νέα σιδηροδρομική γραμμή, προκειμένου στη συνέχεια να καταστραφεί η σημερινή σιδηροδρομική γραμμή και το τμήμα του παλαιού δρόμου Κοζάνης-Πτολεμαϊδας , από το ύψος του Μαυροδενδρίου έως και το Προάστειο, για να προχωρήσει και η εξόρυξη του λιγνίτη.
Η νέα παράκαμψη θα περάσει από υφιστάμενους χώρους των Ορυχείων και όπως δήλωσε στην ΕΡΤ Κοζάνης ο κ. Τσανακτσίδης, «το έργο υπολογίζεται να διαρκέσει δύο (2) χρόνια και να ολοκληρωθεί το 2020, ώστε μέσα από την επέκταση του Ορυχείου Καρδιάς να εξασφαλισθεί η ομαλή εξέλιξη της τροφοδοσίας της νέας μονάδας «ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 5»και του ΑΗΣ Αγ Δημητρίου της ΔΕΗ.»
Ο κ. Τσανακτσίδης επιβεβαίωσε και τις σχετικές πληροφορίες της ΕΡΤ Κοζάνης, για το έργο που είναι σε εξέλιξη αυτή την περίοδο και αφορά οδική παράκαμψη 3 περίπου χιλιομέτρων από την ΔΕΗ, μεταξύ Ποντοκώμης και Μαυροπηγής, η οποία όμως είναι ανεξάρτητη από το συνολικό σχέδιο που υπάρχει για την επέκταση του Ορυχείου Καρδιάς.
ΕΡΤ ΚΟΖΑΝΗΣ – Σύνταξη: Αντώνης Μαυρίδης