Μόνιμους διορισμούς 8.823 εκπαιδευτικών σε κενές οργανικές θέσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς και σε Μουσικά Σχολεία, ανακοίνωσε την Τρίτη το Υπουργείο Παιδείας. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν επιπλέον 993 μόνιμες προσλήψεις, ενισχύοντας την Ειδική Αγωγή και τα ΚΕΔΑΣΥ με ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Για τους νέους διορισμούς στην εκπαίδευση, τα τυχόν κενά που θα προκύψουν στα σχολεία ιδίως στην περιοχή, κατά πόσο είναι ικανοποιητική η κατάσταση σήμερα από πλευράς εκπαιδευτικών, αλλά και τη συνεχιζόμενη μείωση του μαθητικού πληθυσμού μίλησε στον «Π» η Κατερίνα Ασπράγκαθου, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εορδαίας.
Όπως τόνισε η ίδια, έγιναν αρκετοί διορισμοί από το Υπουργείο Παιδείας, που θα καλύψουν τα κενά που υπήρχαν στην ειδική εκπαίδευση, ενώ αρκετά κενά στη γενική εκπαίδευση καλύφθηκαν από μόνιμες προσλήψεις σε προγενέστερο χρόνο. Σε σχέση με κενά που θα προκύψουν στα σχολεία ενόψει του αγιασμού τον Σεπτέμβριο, η ίδια τόνισε πως λειτουργικά κενά πάντα προκύπτουν μετά τις τοποθετήσεις λόγω συνταξιοδοτήσεων, αδειών κ.ο.κ., οπότε και θα καλυφθούν με αναπληρωτές.
Όσον αφορά τους υποβιβασμούς σχολικών μονάδων, στην πρωτοβάθμια ακόμη αναμένονται, ωστόσο οι εκπαιδευτικοί από σχολεία που δεν λειτουργούσαν ήδη από την τρέχουσα σχολική χρονιά μετακινούνται καθώς είναι λειτουργικά υπεράριθμοι. Παράδειγμα είναι το σχολείο Καρυοχωρίου, με τους μαθητές να μετακινούνται στο Ανατολικό, λόγω πολύ μικρού αριθμού μαθητών.
Προβληματισμό προκαλεί κάθε χρόνο η συνεχής μείωση του μαθητικού πληθυσμού σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, τόσο στην πόλη της Πτολεμαΐδα, όσο και σε σχολεία σε Ανατολική και Δυτική Εορδαία, όπως σημειώνει η κ. Ασπράγκαθου. Μαθητές σε σχολεία όπως τον Φούφα, την Ολυμπιάδα, την Ασβεστόπετρα, μειώνονται χρόνο με το χρόνο.
Ενδεικτικά, όπως λέει η ίδια, υπάρχουν δημοτικά σχολεία στην πόλη της Πτολεμαΐδας όπου λειτουργούν με μόλις μια τάξη Α΄ δημοτικού, ενώ ισχύει ο κανόνας να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός σε μια τάξη 25 μαθητών. «Το πρόβλημα κάθε χρόνο μεγαλώνει και προκύπτει ανησυχία από τη συνεχιζόμενη μείωση του μαθητικού πληθυσμού», αναφέρει σχετικά η κ. Ασπράγκαθου.
Τέλος, στο κτηριακό κομμάτι των σχολικών υποδομών, προκύπτει η εξής αντίφαση: Στην επαρχία της Εορδαίας να υπάρχουν σχολεία «στολίδια» χωρίς μαθητές ή με μειωμένο πληθυσμό και στην πόλη της Πτολεμαΐδας να στεγάζονται σχολεία σε ακατάλληλα κτήρια. Χρόνιος και διαχρονικός βραχνάς είναι νηπιαγωγεία που φιλοξενούνται σε ακατάλληλα κτίρια (πρώην καταστήματα) στο κέντρο της Πτολεμαΐδας.
Β.Σ.