Σημαντικές ειδήσεις σε ό,τι αφορά τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα στην περιοχή επεφύλαξε κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην περιοχή ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, συνοδεύοντας τον Πρωθυπουργό.
Σε ό,τι αφορά τα σιδηροδρομικά δίκτυα, ο κ. Καραγάννης τόνισε ότι «ο ΟΣΕ θα προχωρήσει εντός του έτους στη συντήρηση της Γραμμής Αμύνταιο – Πτολεμαΐδα με στόχο την επαναλειτουργία της. Μέχρι τέλος του έτους θα δημοπρατηθεί και το έργο που αφορά στην κατασκευή παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής Πτολεμαΐδας – Κοζάνης λόγω των ορυχείων της ΔΕΗ».
Για το τελευταίο, μάλιστα, ήδη από τον Δεκέμβριο ο «Π» είχε αναφέρει ότι έχουν ξεκινήσει τα πρόδρομα έργα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Πτολεμαΐδας-Κοζάνης, η οποία εδώ και μια δεκαετία περίπου έχει σταματήσει να λειτουργεί λόγω της επέκτασης των ορυχείων.
Το έργο πρόκειται για συμβατική υποχρέωση της ΔΕΗ και αναμένεται να βάλει και πάλι δυνατά στο σιδηροδρομικό χάρτη τη Δυτική Μακεδονία.
Στο πλαίσιο των εργασιών που ήδη έχουν ξεκινήσει η ΔΕΗ έχει αναθέσει σε εργολάβο να προετοιμάσει το έδαφος που κάποτε γινόταν οι εκσκαφές, πυκνώνοντας το αραιό χώμα και διαμορφώνοντας σταθερό έδαφος ώστε να τοποθετηθούν οι νέες σιδηροδρομικές ράγες.
Η νέα χάραξη θα διανύει το ορυχείο του κύριου πεδίου του ΛΚΔΜ. Από το Μαυροδένδρι, το τρένο θα αγγίξει τα όρια του ΑΗΣ Καρδιάς περνώντας “πίσω” από τον ΑΗΣ, θα διασχίζει το ορυχείο στην περιοχή του Κομάνου, θα κατευθύνεται προς την 5η Μονάδα, και ακολούθως θα στρέφεται δυτικά προς τον παλιό ΑΗΣ Πτολεμαΐδας. Σε εκείνο περίπου το σημείο, θα συνδέεται με το υφιστάμενο παλιό και λειτουργικό δίκτυο, με κατεύθυνση προς την ΑΕΒΑΛ και τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Πτολεμαΐδας.
Την ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής Σύνδεσης Κοζάνη- Πτολεμαΐδα εντός ενός έτους είχε πει ήδη από τον Σεπτέμβριο του ’22 και ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο υφυπουργός κ. Καραγιάννης από την αναφέρθηκε και στη Νέα σιδηροδρομική σύνδεση Αεροδρόμιο Καστοριάς – Σύνορα με Αλβανία μέσω Καστοριάς- Ιεροπηγής – Πόγραδετς, σημειώνοντας ότι η μελέτη σκοπιμότητας για την επιλογή της χάραξης ολοκληρώθηκε τέλος του 2022 και προτείνει τη σύνδεση μέσω Κοζάνης – Σιάτιστας- Καστοριάς.
Επίσης μίλησε για την αναβάθμιση / ανακαίνιση και συντήρηση τμήματος του Σιδηροδρομικού Δικτύου της Βορείου Ελλάδος στο τμήμα Πλατύ έως τα σύνορα και από Σ.Σ. Μεσονησίου έως Σ.Σ. Φλώρινας. Το έργο θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο του ΣΔΙΤ και θα είναι συνολικού προϋπολογισμού 180 εκατ. Ευρώ.
Πώς προχωρά το οδικό τμήμα Φλώρινα – Πτολεμαΐδα
Σε ό,τι αφορά τον Κάθετο Άξονα 50, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «τον Δεκέμβριο του 2022 δημοπρατήθηκαν οι απαραίτητες μελέτες για το Τμήμα Πτολεμαΐδα – Ξινό Νερό, μήκους 30χλμ. και ολοκληρώνονται οι μελέτες για το τμήμα Ξινό Νερό – Αμμοχώρι, μήκους 15χλμ και αναμένεται να ανατεθούν το επόμενο διάστημα, μέσω των Συμφωνιών – Πλαίσιο που έχει ήδη η Εγνατία Οδός, οι μελέτες του τμήματος Αμμοχώρι – Φλώρινα, μήκους 5χλμ.».
«Υπήρχε πολυδιάσπαση μελετών και ήταν πολιτική μας απόφαση όλο το έργο από Πτολεμαΐδα έως τη Φλώρινα να το υλοποιήσει η Εγνατία Οδός» επισήμανε.
Αντίστοιχα, όπως σημείωσε ο κ. Καραγιάννης το τμήμα κάτω από την Εγνατία Οδό, από τον Α/Κ Κοίλων έως τα όρια του νομού Λάρισας/Κοζάνης και τελικά έως τον Τύρναβο «θα μελετηθεί ως ενοποιημένος οδικός άξονας από το Υπουργείο Υποδομών».