– Μεγάλες εκπτώσεις υπόσχεται ο εμπορικός κόσμος της Πτολεμαΐδας
Ξεκινούν τη Δευτέρα 12 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις έτους 2015 και θα λήξουν το Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015.
Πανέτοιμοι δηλώνουν οι έμποροι της Πτολεμαΐδας να υποδεχθούν το καταναλωτικό κοινό, ενώ κάλεσμα στους καταναλωτές να προτιμήσουν και την περίοδο των εκπτώσεων την τοπική αγορά απευθύνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαΐδας- Εορδαίας, Γιώργος Ηλιόπουλος.
Ο πρόεδρος των εμπόρων με δήλωσή του στον «Π» τονίζει ότι «η αγορά της Πτολεμαΐδας είναι έτοιμη να υποδεχθεί τον κόσμο, καθώς διαθέτει μεγάλη ποιότητα προϊόντων, σε πολύ καλές τιμές.» Ο κ. Ηλιόπουλος επισήμανε μάλιστα ότι «πρόκειται για πραγματικές εκπτώσεις, διότι οι έμποροι αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και θέλουν να ρευστοποιήσουν τα εμπορεύματά τους προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε τρέχουσες οικονομικές υποχρεώσεις τους ».
Ταυτόχρονα απευθύνει κάλεσμα στον κόσμο της περιοχής «να προτιμήσει την τοπική αγορά, όπως έκανε και την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς», σημειώνοντας ότι οι έμποροι περιμένουν τις εκπτώσεις να αυξήσουν τους τζίρους τους, καθώς παρότι ο κόσμος βγήκε στην αγορά την περίοδο των γιορτών ο τζίρος δεν ήταν ο αναμενόμενος για τις τοπικές εμπορικές επιχειρήσεις.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Εορδαίας ενημερώνει μάλιστα τους συναδέλφους του ότι η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) με επιστολή της στις Εμπορικές Ομοσπονδίες και όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας, απέστειλε εγκύκλιο με οδηγίες και διευκρινίσεις, για την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, στην οποία επισημαίνονται τα εξής:
Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους συναδέλφους, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους.
Γενικά, στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Η ΕΣΕΕ επισημαίνει ότι ειδικότερα για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 €, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όπου διαπιστώνεται η παράβαση.
Η ΕΣΕΕ εύχεται στο λιανεμπόριο καλές δουλειές και προτρέπει τους καταναλωτές να «ξεχάσουν» όσο αυτό είναι εφικτό τις εκλογές και να εκμεταλλευτούν τις πολλές ευκαιρίες που υπάρχουν, κάνοντας φθηνές και «έξυπνες» αγορές.