Σε μια εποχή όπου η ενεργειακή μετάβαση αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την Ευρώπη, η ενεργή συμμετοχή των πολιτών είναι πιο κρίσιμη από ποτέ. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το 80% των Ευρωπαίων επιθυμεί να μειώσει τις εκπομπές του, μόλις το 23% έχει προχωρήσει σε υιοθέτηση ηλεκτρικών λύσεων, σύμφωνα με νέα πανευρωπαϊκή έρευνα που παρουσιάζει η Eurelectric. Σε αυτό το πλαίσιο, η ελληνική ΔΕΗ αναδεικνύεται ως ένα επιτυχημένο παράδειγμα εταιρείας που αξιοποιεί την τεχνολογία για να γεφυρώσει αυτό το χάσμα, ενδυναμώνοντας τον καταναλωτή.
Η έκθεση “Power to People” και οι 5 δεσμεύσεις των παρόχων ρεύματος
Η νέα έκθεση της Eurelectric με τίτλο “Power to People: Residential Customers at the Heart of the Energy Transition” εστιάζει στον ρόλο των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας ως καταλύτες για μια δίκαιη, χωρίς αποκλεισμούς μετάβαση. Οι πάροχοι δεσμεύονται σε πέντε βασικούς άξονες δράσης:
Έξυπνη επικοινωνία: Εξατομικευμένες, πολυγλωσσικές συμβουλές και ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο.
Καθολική συμμετοχή: Συμπερίληψη ευάλωτων ομάδων, ενοικιαστών και ψηφιακά αποκλεισμένων.
Ενεργειακή απόδοση: Παροχή στοχευμένων συμβουλών εξοικονόμησης και εργαλείων ενεργειακής αναβάθμισης.
Απλούστευση υπηρεσιών: Διαισθητικές εφαρμογές, αυτοματοποίηση και εύκολη πρόσβαση σε ενεργειακά προϊόντα.
Ευελιξία στη ζήτηση: Ενίσχυση της δυνατότητας των καταναλωτών να προσαρμόζουν την κατανάλωσή τους, προς όφελος τόσο της οικονομίας τους όσο και της ανθεκτικότητας του δικτύου.
Το ελληνικό παράδειγμα: myEnergy Coach από τη ΔΕΗ
Ανάμεσα στα παραδείγματα που φιλοξενούνται στην έκθεση της Eurelectric, ξεχωρίζει η ελληνική περίπτωση της ΔΕΗ με την πλατφόρμα myEnergy Coach, η οποία σχεδιάστηκε για να λειτουργεί ως ψηφιακός ενεργειακός σύμβουλος για τους οικιακούς καταναλωτές.
Η πλατφόρμα αξιοποιεί προηγμένα στατιστικά μοντέλα και υπολογισμούς για να προσομοιώσει το ενεργειακό προφίλ μιας κατοικίας με ελάχιστα απαιτούμενα δεδομένα. Στη συνέχεια, συγκρίνει την κατανάλωση του νοικοκυριού με παρόμοια ακίνητα και προσφέρει εξατομικευμένες συστάσεις που καλύπτουν:
– Εξοικονόμηση ενέργειας
– Μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος
– Αναβάθμιση κτιρίων με βάση καθοδηγούμενες διαδρομές-“journeys” για τον πελάτη
– Ενσωμάτωση ΑΠΕ και έξυπνης παρακολούθησης
Το myEnergy Coach δεν περιορίζεται σε συμβουλευτικό ρόλο, αλλά λειτουργεί και ως κόμβος διαχείρισης των αποκεντρωμένων ενεργειακών πόρων των πελατών. Η πλατφόρμα έχει ήδη ενσωματώσει φωτοβολταϊκά στέγης, μπαταρίες και “έξυπνους μετρητές”, ενώ σύντομα αναμένεται και η υποστήριξη αντλιών θερμότητας, διευρύνοντας έτσι τη δυνατότητα ενεργειακής αυτονομίας και ευελιξίας για τα ελληνικά νοικοκυριά.
Η παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο για τις παραπάνω τεχνολογίες είναι ήδη διαθέσιμη, καθιστώντας το εργαλείο ένα πλήρως λειτουργικό ψηφιακό dashboard για τον σύγχρονο καταναλωτή.
Πηγή: capital