Έκλεισε για πολλοστή φορά ένα από τα αεροδρόμια της χώρας το πρωί της Τρίτης 6 Δεκεμβρίου εξαιτίας ασθενείας του μοναδικού υπαλλήλου του Πύργου Ελέγχου.
Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του κρατικού αερολιμένα Καστοριάς να διακόψει τη λειτουργία του στις 9 το πρωί της Τρίτης 6 Δεκεμβρίου 2022, όπως ακριβώς έχει συμβεί στο παρελθόν στα αεροδρόμια του Καστελόριζου, της Σύρου, της Ικαρίας, της Μήλου 3 φορές, της Κοζάνης και της Νάξου.
Αιτία ήταν και πάλι η ασθένεια του μοναδικού υπαλλήλου του Πύργου Ελέγχου που παρέχει υπηρεσίες Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου (Aerodrome Flight Information Service – AFIS). Όπως καταγγέλλει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, στα 11 από τα 15 παραμεθόρια κρατικά αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος εξυπηρετώντας επιβατικές, νοσοκομειακές, στρατιωτικές πτήσεις καθ’ όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια.
Στα 7 από τα 11 δεν υπάρχει κανείς μόνιμος υπάλληλος και καλύπτονται με μετακινήσεις καθ’ όλον το χρόνο αφήνοντας κενά στελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια. «Το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού του κλάδου λόγω συνταξιοδότησης και μετάταξης 57 ατόμων σε άλλο κλάδο, έχει επισημανθεί πολλές φορές τόσο στο Υπουργείο Μεταφορών όσο και στη Διοίκηση της ΥΠΑ αλλά εσκεμμένα κωλυσιεργούν. Πρέπει να επισημανθεί ότι κωλυσιεργεί εδώ και χρόνια η υλοποίησή της μετάταξης υπαλλήλων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στον κλάδο μας», επισημαίνεται στην ανακοίνωση του Συλλόγου.
Οι τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι μιλούν για εξάντληση του ελαχίστου προσωπικού που έχει απομείνει και αναγκάζεται να δουλεύει στα όρια της ανθρώπινης αντοχής του χωρίς ρεπό-άδεια και χωρίς την απαιτούμενη ημερήσια ξεκούραση λόγω 24ωρου stand by για αεροδιακομιδές με φαινόμενα λιποθυμιών και απώλειας προσανατολισμού λόγω κόπωσης και για εντατικοποίηση της εργασίας λόγω αύξησης της αεροπορικής κίνησης.
Όπως σημειώνουν, οι συνθήκες αυτές «διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις για την ασφάλεια των πτήσεων-επιβαινόντων, την υγεία των συναδέλφων και την εξυπηρέτηση των αναγκών του επιβατικού κοινού και των κατοίκων των ακριτικών νησιών γενικότερα. Η μείωση των αποδοχών μας ήρθε να προστεθεί σαν το κερασάκι στην τούρτα».
Οι εργαζόμενοι καλούν τον Υπουργό Μεταφορών, αλλά και την διοίκηση της Υ.Π.Α. να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους, ενώ προσθέτουν ότι το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου άμεσα δεσμεύεται να ενημερώσει σχετικά τους αρμόδιους εποπτικούς οργανισμούς Α.Π.Α. – EASA άλλα και τις αρμόδιες δικαστικές εισαγγελικές αρχές για παραβάσεις κανονισμών και εργασιακών συνθηκών.
Τα αιτήματα των τηλεπικοινωνιακών είναι:
Η άμεση ολοκλήρωση των μετατάξεων στον κλάδο που εκκρεμούν-κωλυσιεργούν εδώ και αρκετά χρόνια και άμεσες προσλήψεις.
Η οικονομική αποκατάσταση του κλάδου δεδομένων των επιπτώσεων από την συνέχιση των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης και των υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων.
Πηγή: https://www.ethnos.gr/