Σε πρόσφατη επίσκεψή μου στον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας, διαπίστωσα τον υψηλό βαθμό γνώσης, εξειδίκευσης και εμπειρίας των στελεχών του και πληροφορήθηκα τις εκτεταμένες δράσεις του φορέα, για την ενίσχυση της εξαγωγικής δυναμικής των ελληνικών επιχειρήσεων. Από τη συνάντηση μας προέκυψε ότι ακόμα και στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που βιώνουμε, με την σωστή καθοδήγηση και την αξιοποίηση των διαθέσιμων εργαλείων, οι μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να αναπτύξουν αξιόλογη εξαγωγική δραστηριότητα.
Θεώρησα, λοιπόν, χρήσιμη την ανάληψη πρωτοβουλίας για την ενημέρωση των ανθρώπων που επιχειρούν στην περιοχή μας και γι’ αυτό, αφού προηγουμένως εξασφάλισα την ανταπόκριση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΘ και της εταιρίας που συνεργάζεται με την παγκοσμίου κλίμακας πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, εισηγήθηκα στο ΕΒΕ Κοζάνης την οργάνωση σχετικής ημερίδας, με αντικείμενο την εξοικείωση με τα εργαλεία για την ενθάρρυνση της εξωστρέφειας των τοπικών επιχειρήσεων.
Πράγματι, το ΕΒΕ υιοθέτησε την πρόταση, με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί εχθές η πολύ ενδιαφέρουσα εσπερίδα με τίτλο «Εξωστρέφεια Επιχειρήσεων, Σύγχρονα Εργαλεία & Ηλεκτρονικό Εμπόριο», κατά την οποία οι παριστάμενοι είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε υψηλού επιπέδου εισηγήσεις από τους εκπροσώπους των τριών φορέων: τον κ. Σπύρο Ιγνατιάδη (Γενικό Διευθυντή του ΣΕΒΕ), τον κ. Κυριάκο Ποζιρκίδη (Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΘ-HELLEXPO) και την κα Μαρία Πλωμαρίτη (στέλεχος της Alibaba GSP Greece).
Εξάλλου, πριν από την εκδήλωση εξελίχθηκε συνεργασία εκπροσώπων του ΕΒΕ με στελέχη της ΔΕΘ, για την βελτίωση της εκθεσιακής δραστηριότητας στην περιοχή μας.
Από τις εργασίες που εξελίχθηκαν, επιβεβαιώθηκαν τα ακόλουθα γενικότερα συμπεράσματα:
-ότι η οικονομική πρόοδος της χώρας θα διέλθει από την ιδιωτική πρωτοβουλία και τους διάφορους τομείς της επιχειρηματικής δράσης (πρωτογενή τομέα, μεταποίηση, βιομηχανική παραγωγή, εμπόριο, υπηρεσίες κλπ).
-ότι στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της ελεύθερης αγοράς, η μεγέθυνση του παραγόμενου προϊόντος, παράλληλα με τη διευκόλυνση, τη βελτίωση και την πιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας, προϋποθέτει και την πρόσβαση στις αγορές ή ακριβέστερα στους αγοραστές (εμπόρους και καταναλωτές).
-ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις διψούν για την προβολή των προϊόντων τους στο ευρύτερο αγοραστικό κοινό και την ανάπτυξη συνεργασιών εντός της χώρας και στο εξωτερικό, είτε με τη συμμετοχή τους σε εκθέσεις είτε με την χρήση προωθητικών και διαφημιστικών μέσων.
-ότι η εξωστρέφεια αποτελεί αναγκαίο όρο για την ανάπτυξη της δραστηριότητας και το ηλεκτρονικό εμπόριο εργαλείο της με διαρκώς αυξανόμενη απήχηση.
-και ότι, με τη σωστή προετοιμασία και τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων, οι ελληνικές επιχειρήσεις και τα προϊόντα τους έχουν θέση στην παγκόσμια αγορά.
Για να ενισχυθούν, όμως, οι εξαγωγές, πρέπει να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για βιώσιμη επιχειρηματικότητα στη χώρα. Προσβλέπουμε και θα αγωνιστούμε γι’ αυτό.
Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τους εκπροσώπους των φορέων που μας επισκέφθηκαν για τη θερμή ανταπόκρισή τους και το ΕΒΕ για την υιοθέτηση της πρωτοβουλίας και να ευχηθώ δημιουργικές συνεργασίες για το συμφέρον του τόπου.
Κοζάνη, 12.6.2018
Με τιμή,
Ευστάθιος Κ. Κωνσταντινίδης
Πολιτευτής ΝΔ Ν. Κοζάνης