Στη δημιουργία ειδικού πληροφοριακού συστήματος προχώρησε το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στο πλαίσιο του δειγματοληπτικού ελέγχου των φωτοαντιγράφων της τάξης του 5%, που προβλέπεται μετά την κατάργηση των επικυρωμένων αντιγράφων των εγγράφων.
Η εφαρμογή, η οποία βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://rns.seedd.gr/PHCP4250, αναπτύχθηκε με ίδια μέσα του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και είναι ανάλογη του πληροφοριακού συστήματος του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), σχετικά με την παρακολούθηση των διαδικασιών ελέγχου των πλαστών δικαιολογητικών – πιστοποιητικών – τίτλων του προσωπικού του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Υπενθυμίζεται ότι με το Ν. 4250/2014 του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, έχουν τεθεί πλέον σε ισχύ σημαντικές διοικητικές απλουστεύσεις, με τις οποίες βελτιώνονται οι διοικητικές διαδικασίες και καθίστανται πιο ευέλικτες και αποδοτικές. Παράλληλα, επιτυγχάνεται η ταχύτερη, αποτελεσματικότερη και με μικρότερο κόστος εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων.
Με το άρθρο 1 του νόμου καταργείται η υποχρέωση υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων αντιγράφων των εγγράφων που έχουν εκδοθεί από τις δημόσιες υπηρεσίες και τους φορείς που υπάγονται στη συγκεκριμένη ρύθμιση. Το Δημόσιο, πλέον, υποχρεούται να αποδέχεται τα απλά, ευανάγνωστα φωτοαντίγραφα των εγγράφων αυτών.
Αντίστοιχα, γίνονται υποχρεωτικά αποδεκτά τα απλά, ευανάγνωστα φωτοαντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων, εφόσον τα έγγραφα αυτά έχουν επικυρωθεί αρχικά από δικηγόρο, καθώς και ευκρινή φωτοαντίγραφα από τα πρωτότυπα όσων ιδιωτικών εγγράφων φέρουν θεώρηση από τις υπηρεσίες και τους φορείς που εμπίπτουν στη ρύθμιση (π.χ. απολυτήριο ιδιωτικού λυκείου που φέρει τη θεώρηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ιατρική γνωμάτευση που φέρει θεώρηση από αρμόδιο ελεγκτή ιατρό, κλπ.). Επίσης, γίνονται υποχρεωτικά αποδεκτά τα ευκρινή φωτοαντίγραφα αλλοδαπών εγγράφων, υπό την προϋπόθεση ότι τα έγγραφα αυτά έχουν επικυρωθεί πρωτίστως από δικηγόρο.
Η ένα λόγω ρύθμιση εντάσσεται στο πλαίσιο της απλοποίησης των διαδικασιών που προωθεί το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και συμβάλλει καθοριστικά στον περιορισμό της γραφειοκρατίας, διευκολύνοντας παράλληλα την καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων. Ωστόσο, η απλοποίηση αυτή είναι αναγκαίο να συνοδεύεται από δειγματοληπτικό έλεγχο, τουλάχιστον, του 5% των φωτοαντιγράφων που υποβλήθηκαν προκειμένου να εξακριβώνεται η ακρίβεια των στοιχείων που αναγράφονται σε αυτά και βάση των οποίων έχουν εκδοθεί διοικητικές πράξεις, κάτι που κάνει πράξη το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται μια μόνιμη δομή ελέγχου και εποπτείας που συμβάλλει στην αποτελεσματική παρακολούθηση της υποχρέωσης δειγματοληπτικού ελέγχου των φωτοαντιγράφων και κατά συνέπεια στη διαφύλαξη της νομιμότητας και της ορθής διοικητικής δράσης.