Επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων απέστειλαν οι μαθητές του 4ου Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) Κοζάνης, με την οποία διαμαρτύρονται για την παρακολούθηση μαθημάτων Γενικής Παιδείας από κατόχους Απολυτηρίου Λυκείου, καθώς οι κάτοχοι Απολυτηρίου Λυκείου έχουν κριθεί ικανοί, έχουν πιστοποίηση για τις γνώσεις τους στα μαθήματα Γενικής Παιδείας.
Ολόκληρη η επιστολή:
Αξιότιμοι Κύριοι,
Σύμφωνα με την Υ.Α. 141641/Γ2, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2470/16-09-2014, Άρθρο 2 Παρ. Β1: ォΟι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου κα> των ισοτίμων με αυτούς τίτλων σπουδών οι οποίοι εγγράφονται στη Β’ τάξη του ΕΠΑ.Λ., παρακολουθούν όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας προκειμένου να αποκτήσουν μόνο Πτυχίο Ειδικότητας.サ
Εφόσον οι μαθητές των πρωινών ΕΠΑ.Λ. σπάνια διαθέτουν απολυτήριο Λυκείου, λόγω του νεαρού της ηλικίας τους, η συγκεκριμένη απόφαση αφορά κυρίως τους μαθητές των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ.
Όπως βεβαίως πολύ καλά γνωρίζετε, κάθε κρατικός τίτλος σπουδών αποτελεί πιστοποιητικό γνώσεων για τον κάτοχο του, που τον συνοδεύει σε όλη του τη ζωή, χωρίς να μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Το Απολυτήριο Λυκείου, πιο συγκεκριμένα, (Π.Δ 60/2006 ΦΕΚ 65 τ. Α’ Άρθρο 33) πιστοποιεί την γνώση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας (που η εν λόγω απόφαση αμφισβητεί) και ανοίγει επίσημα εκατοντάδες οδούς για επαγγελματική (και όχι μόνο) σταδιοδρομία.
Ο κάτοχος Απολυτηρίου Λυκείου έχει κριθεί ικανός, πιστοποιήθηκε για τις γνώσεις του στα μαθήματα Γενικής Παιδείας και έχει το δικαίωμα σε κάθε περίπτωση να χρησιμοποιήσει αυτήν την πιστοποίηση για να τεκμηριώσει τις γνώσεις του. Η πολιτεία πρέπει αυτό να το αναγνωρίσει σε κάθε περίπτωση και όχι επιλεκτικά. (Άρθρο 25 του Συντάγματος).
Η αναγκαστική επαναπαρακολούθηση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας, υποχρεώνει τον μαθητή σε μια προσπάθεια χωρίς να υπάρχει προφανής λόγος και κυρίως χωρίς να προκύπτει από την προσπάθεια αυτή κάποιο όφελος!
Θεμελιώδης λίθος της Δημοκρατίας μας είναι η ρητή απαγόρευση της ォοποιασδήποτε μορφής εξαναγκαστικής εργασίαςサ (Άρθρο 22 του Συντάγματος, παράγραφος 4α). Πως μπορεί να χαρακτηρισθεί η συγκεκριμένη απόφαση, εφ’ όσον εξαναγκάζει αυτή την κατηγορία μαθητών σε πρόσθετη και άσκοπη εργασία, χωρίς να παρέχει είτε κάποιο τίτλο σπουδών, είτε δυνατότητα βελτίωσης του βαθμού, είτε οτιδήποτε άλλο που θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο στον μαθητή στην μετέπειτα πορεία του.
Κύριοι, οι μαθητές των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. οδηγήθηκαν στα θρανία όχι υποχρεωτικά, αλλά μετά από ώριμη σκέψη. Οι περισσότεροι από αυτούς παρουσιάζονται στην αίθουσα με τα ρούχα εργασίας, γιατί δεν έχουν την πολυτέλεια του χρόνου. Αν κάποιοι θεωρούν ότι η φοίτηση στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. είναι εύκολη, τότε προφανώς δεν έχουν συνδυάσει ποτέ σωματική και πνευματική κόπωση, μέσα στην ίδια μέρα.
Και φυσικά παράλληλα συνεχίζουν την ζωή τους, με τα οικογενειακά βάρη, τα οικονομικά προβλήματα, τα προβλήματα εργασίας, σχέσεων, τα πιθανά προβλήματα υγείας κτλ. που αναπόφευκτα χαρακτηρίζουν την ζωή ενός ενήλικα.
Οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων, αξίζουν να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία, γι’ αυτό περιμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας να σεβαστεί τον αγώνα τους και να τους διευκολύνει, δίνοντάς τους κίνητρα και απαλλάσσοντάς τους από περιττές διαδικασίες, όπως πολύ σωστά έχει πράξει κατά το παρελθόν.
Για τους παραπάνω λόγους αιτούμαστε την άμεση ανάκληση της απόφασης αυτής.
Σε περίπτωση που το αίτημά μας δεν γίνει δεκτό, παρακαλούμε να μας απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα με πλήρη και σαφή αιτιολόγηση:
- Ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο επιμένετε στην ισχύ αυτής της αποφάσεως; Τι ακριβώς είναι αυτό που προσφέρει στους μαθητές και γενικότερα στην βελτίωση της παιδείας;
- Για ποιούς λόγους το Απολυτήριο Λυκείου δεν αρκεί για να πιστοποιήσει τις γνώσεις αυτής της κατηγορίας των μαθητών, στα μαθήματα Γενικής Παιδείας;
- Πως δικαιολογείται την άσκοπη καταναγκαστική εργασία των μαθητών αυτών, χωρίς κάποιου είδους ανταμοιβή;
- Αν οι νέες επιδόσεις των μαθητών, σε σχολείο με κρατική αναγνώριση όπως τα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ., είναι πολύ καλύτερες από αυτές που αναγράφονται στο Απολυτήριο, δεν θα ήταν δίκαιο ο βαθμός του Απολυτηρίου να αναβαθμιστεί; (Το Εσπερινό Λύκειο πιστοποιεί με βαθμολογία τις επιπλέον αποκτηθείσες γνώσεις). Τι θα κάνετε για την αδικία αυτή;
- Και ενώ οι υψηλές επιδόσεις του μαθητή στα μαθήματα Γενικής Παιδείας δεν μπορούν να βελτιώσουν τον βαθμό του, οι αντίστοιχα χαμηλές επιδόσεις στα μαθήματα αυτά, μπορούν να τον κάνουν να επαναλάβει την τάξη! Πως θα διαχειριστείτε αυτήν την αδικία;
- Ο μαθητής (κάτοχος Απολυτηρίου) που θα επαναλάβει την τάξη επειδή έμεινε στα μαθήματα Γενικής Παιδείας, έχει κριθεί ως ικανός από το Λύκειο που έχει εκδώσει το Απολυτήριο και ως μη ικανός από το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Ποια από τις δύο κρίσεις είναι η σωστή; Μήπως θα έπρεπε να του αφαιρεθεί το Απολυτήριο και με ποιο σκεπτικό;
- Αν οι συγκεκριμένοι μαθητές πρέπει να αποδείξουν τις γνώσεις που απέκτησαν στο Λύκειο ξανά από την αρχή, όλοι οι υπόλοιποι κάτοχοι Απολυτηρίων Λυκείου, πως μπορούν να χρησιμοποιούν το Απολυτήριο τους χωρίς εξετάσεις; Τι ορίζει το Σύνταγμα σχετικά με την ισονομία των πολιτών (Άρθρο 4);
- Παρακαλούμε για την άμεση ανάκληση της εν λόγω απόφασης ή την απάντηση και των επτά ερωτημάτων της αίτησης, με σαφήνεια και πληρότητα, όπως ορίζει ο οδηγός ορθής διοικητικής συμπεριφοράς, και το Σύνταγμα της Ελλάδας (Αρθρο 10 Παρ.3).
Οι μαθητές του 4ου ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑΛ ΚΟΖΑΝΗΣ