Συντοπίτες – δημότες Εορδαίας
Φτάσαμε στην τελευταία εβδομάδα των αυτοδιοικητικών εκλογών. Μακάρι η επιλογή σας να είναι αποτέλεσμα αναζήτησης και γνώσης μέσα από τις αρχές και τις θέσεις κάθε συνδυασμού. Είθε όλοι οι ψηφοφόροι να εμφορούνται και να καθοδηγούνται από το περιεχόμενο και το όραμα κάθε συνδυασμού και προσώπων, για μια πορεία ανάπτυξης, προόδου και ευημερίας του τόπου μας. Προσδοκία όλων η ερχόμενη τετραετία να μην έχει δημότες «κοψοχέρηδες» απογοητευμένους & απελπισμένους από τη νέα δημοτική αρχή, που θα οδηγηθούν ξανά μέσα από αναθέματα αντί για επιχειρήματα σε νέα ψήφο διαμαρτυρίας.
Ας προσέξουμε τις διακηρύξεις και δεσμεύσεις των συνδυασμών κι ας προσπαθήσουμε και οι πάρα-κάτω προτάσεις να αποτελούν μέρος του προγράμματός στους, εφ’ όσον φυσικά μας εκφράζουν.
-Δέσμευση και σχεδιασμός με μεράκι, για το εγκεκριμένο ήδη έργο «σκεπαστή λαϊκή αγορά – ανάπλαση κεντρικής πλατείας (μεγάλωσαν δυο γενιές με τις άχαρες κολώνες) και παλαιού πάρκου» του Δήμου Εορδαίας μέσα από κονδύλια του ΕΣΠΑ. Το ίδιο ισχύει και για άλλα ώριμα έργα του Δήμου, δεν μηδενίζουμε, αξιοποιούμε-συνεχίζουμε.
– Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Πτολεμαΐδας αφού είναι ενεργή η γραμμή μέχρι Αμύνταιο και Φλώρινα. Καταντούν λόγια του αέρα οι καλές προθέσεις για την ανάπτυξη (κυρίως) του πρωτογενή τομέα με την καλλιέργεια αρωματικών φυτών, ελαιοκάμβης, Ηλίανθου, αραβόσιτου κ.α. όταν δεν μπορούμε να τα υποστηρίξουμε. Η φθηνότερη διακομιδή πρώτων υλών (λιπασμάτων κ.λπ.) και παραγόμενων προϊόντων αντίστοιχα στο αναπτυσσόμενο λιμάνι και την αγορά της Θες/νίκης, είναι από τα απαραιτήτως ζητούμενα. Ο ερχομός της αμαξοστοιχίας στην Πτολεμαΐδα εξασφαλίζει επιπρόσθετα την άμεση μετακίνηση των επιβατών προς Αμύνταιο, Έδεσσα, Βέροια και Θες/νίκη, με το χαμηλότερο κόμιστρο!
– Οι ποιοτικές, άμεσες και προσιτές για κάθε βαλάντιο συγκοινωνίες, κάνουν τη ζωή των πολιτών ευκολότερη και ευχάριστη. Αποτελεί άγραφο τοπικό κανόνα Κοζάνη & Πτολεμαΐδα που ανήκουν στην ίδια Περιφερειακή Ενότητα, βρίσκονται σε απόσταση μόνο 30 χιλιομέτρων (συγκρίνεται με τις αποστάσεις μεγαλουπόλεων) και είναι οι δυο μεγαλύτερες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας, να μην συνδέονται με αστική συγκοινωνία. Η πολιτική βούληση από κοινού με τη σύμπραξη των δυο αστικών επιχειρήσεων Κοζάνης & Πτολεμαΐδας θα ξεπεράσουν το εμπόδιο μιας στενής-μικρής σε αριθμό αλλά δυνατής όπως αποδεικνύεται συντεχνίας …. Απαίτηση των συντοπιτών μας από τις υπεραστικές συγκοινωνίες (ΚΤΕΛ) είναι οι απ’ ευθείας συνδέσεις με τη δρομολόγηση λεωφορείων από την πόλη μας προς Κλεισούρα, Άργος Ορεστικό (αεροδρόμιο) και Καστοριά με κρατική χρηματοδότηση αν αποδειχθεί άγονη γραμμή. Επίσης κάποια από τα λεωφορεία προς Θες/νίκη να διέρχονται μέσα από τη Βέροια και όχι να περιμένουν οι επιβάτες και μια ώρα στο ΚΤΕΛ Κοζάνης, κάνοντας τη διαδρομή τριπλάσια σε χρόνο από τον απαιτούμενο.
– Σε μια τόσο απλωμένη πόλη όπως η Πτολεμαΐδα η στάθμευση των οχημάτων δεν μπορεί να εξελίσσεται σ’ ένα μεγάλο καθημερινό πρόβλημα. Τα παρκόμετρα και η ελεγχόμενη στάθμευση πρώτα διασφαλίζουν την εύκολη πρόσβαση και ολιγόλεπτη στάση των οχημάτων σε κεντρικές πλατείες και τους δρόμους των εμπορικών αγορών και μετά το οικονομικό όφελος (αν υπάρχει) του Δήμου. Δεν μπορεί να είναι σταθμευμένο ένα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητο για ημέρες ή και μήνες παρκαρισμένο στην αγορά ή στο κέντρο της πόλης. Είναι αυτονόητη η επαναλειτουργία του δημοτικού πάρκιγκ στο χώρο της λαϊκής αγοράς, καθώς και η επιβολή τάξης με ελεγχόμενη στάθμευση καθημερινώς στο χώρο της λαϊκής αγοράς, πλην τις Τετάρτες.
– Δυστυχώς «διέλαθε της προσοχής» όλων των δημοτικών αρχών η αξιοποίηση και χρήση ενός σπάνιου υδροβιότοπου, του μοναδικού φυσικού υδάτινου μετώπου του δήμου Εορδαίας, η λίμνη Χειμαδίτιδα στην Ολυμπιάδα. Η διάνοιξη δρόμου από την είσοδο της Ολυμπιάδας για άμεση και εύκολη πρόσβαση, η οριοθέτηση και ο καθορισμός δόμησης της παραλίμνιας έκτασης με διαδημοτική συνεργασία, καθώς και άλλες απαραίτητες παρεμβάσεις, θα αξιοποιήσουν- θα προβάλουν τις φυσικές ομορφιές και θα διαμορφώσουν έναν εύκολα επισκέψιμο χώρο αναψυχής και άλλων δραστηριοτήτων.
– Πάρκο Εκτάκτων Αναγκών: Να γίνει μελέτη με τουλάχιστον τρεις προτάσεις, να ακολουθήσει διαβούλευση και μετά απόφαση δημοτικού συμβουλίου για την καλύτερη δυνατή αξιοποίησή του, ακόμα κι αν χρειαστεί η σύμπραξη του Δήμου με ιδιωτικό φορέα και να το χαρούν οι συντοπίτες μας. Να γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια (να συμβάλλουν και οι υπηρεσίες της ΔΕΗ) για να βελτιωθούν οι χώροι αναψυχής των χωριών όπως (Περδίκκας το Φράγμα, η Άρδασσα την τοποθεσία Κορού, Νέος Κόμανος το Κουρί, Κομνηνά τα Παρχάρια, Αναρράχη ο Σταυρός, Εμπόριο το Καστανόδασος κ.λπ.) για να γίνει ποιοτική και πιο όμορφη η ζωή όλων των δημοτών και στις κοινότητες.
– Η ΔΕΗ έχει χρέος να συνεχίσει να χρηματοδοτεί την υπογείωση των καλωδίων τουλάχιστον στην Πτολεμαΐδα, γιατί η πόλη αυτή συνέβαλε τα μέγιστα ώστε να γίνει η μεγαλύτερη επιχείρηση της Ελλάδας.
– Να ολοκληρωθούν επιτέλους τα έργα του σταδίου στο κλειστό γυμναστήριο και να δοθεί για χρήση στις ποδοσφαιρικές ομάδες του Δήμου. Να γκρεμισθούν τα άχαρα ντουβάρια του δημοτικού σταδίου (ποδοσφαιρικού γηπέδου Αιμίλιος Θεοφανίδης) απέναντι από το δημαρχείο στο τέλος της πανέμορφης Νότιας εισόδου της Πτολεμαΐδας και να αξιοποιηθεί με σκέψη ο χώρος.
– Μην ακουμπήσετε μερικά από τα δύσκολα, αφήστε τα να λιμνάζουν, γιατί έχουν πολιτικό κόστος.
-Τα Αστικά Λεωφορεία έπρεπε «προχθές» να μεταφερθούν εκτός της πόλης, όπως τα Υπεραστικά.
– Τα περίπτερα δεν μπορούν να καταλαμβάνουν αυθαίρετα δημοτικούς χώρους και να λειτουργούν ως Μίνι-Μάρκετ, είναι πέρα και από την ελάχιστη έννοια του υγιούς ανταγωνισμού.
– Οι επαγγελματίες πωλητές λαϊκών αγορών, οι μικροπωλητές και οι παραγωγοί εκθέτουν τα προϊόντα τους σε μισθωμένους από τους Δήμους χώρους, το τζάμπα πέθανε …..
– Η οριοθέτηση των τραπεζοκαθισμάτων από το Δήμο, είναι κανόνας απαράβατος για όλους τους καταστηματάρχες και οι παραβάτες ελέγχονται (;).
– Ορίζεται και αναρτάται από το Δήμο ο χρόνος φορτο-εκφόρτωσης για την καθημερινή προμήθεια εμπορευμάτων στα καταστήματα. Τα (προκλητικά) παρκαρισμένα αυτοκίνητα στην κεντρική και σε άλλες πλατείες, στον πεζόδρομο και στις διαβάσεις αναπήρων δεν είναι προς «θέαση και θαυμασμό» ελέγχονται.
Το γραφείο ενημέρωσης των πολιτών και αντίστοιχα των δημοτικών υπηρεσιών (με μαγνητοφώνηση), η καθαριότητα, τα «αδέσποτα», ο φωτισμός, η αποτελεσματική δημοτική αστυνομία αποτελούν επίσης μερικές μόνο από τις προτάσεις-επισημάνσεις για την πρόοδο του Δήμου και την καθημερινότητα των δημοτών. Το καθένα ξεχωριστά και όλα μαζί επιβάλλεται να αποτελούν κριτήρια επιλογής. «Καλό παιδί» ο Κώστας, κουμπάρος ο Τάσος, συμπέθερος ο Στέλιος, συγγενής μου ο Νίκος, φίλος ο Γιάννης, αλλά φιλτάτη η αλήθεια !!!
Και τέλος το γνωστό ρεφραίν: Μα δεν υπάρχουν λεφτά …. Λάθος! Είδατε να μηδενίζονται κωδικοί του ετήσιου κρατικού προϋπολογισμού; Όχι ή σπάνια, αντικαθίστανται και προστίθενται κι άλλοι. Σε εποχές «παχιών ή ισχνών αγελάδων» λεφτά υπάρχουν, περισσότερα ή λιγότερα, το θέμα μας είναι ποιοι τα παίρνουν. Έργα έκαναν και κάνουν πάντα οι δημοτικοί άρχοντες που προετοιμάζουν το έδαφος, που απαιτούν, που διεκδικούν, που αγωνίζονται, οι ικανοί, οι τσαμπουκάδες. Τα «καλά παιδιά» τα επιλέγουμε για γαμπρούς και νύφες …….