Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε στη Βουλή το νέο σχέδιο του Υπερταμείου για τον μετασχηματισμό των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση που ενισχύει τη βιωσιμότητα της εταιρείας, διασφαλίζει την παρουσία των ΕΛΤΑ σε κάθε γωνιά της χώρας και θωρακίζει την καθολική ταχυδρομική υπηρεσία.
Συνοπτικά, προβλέπεται μετασχηματισμός (και όχι κλείσιμο) 158 καταστημάτων, με βάση ένα ευέλικτο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε περιοχής μοντέλο που περιλαμβάνει τα εξής:
-Σε 28 περιπτώσεις το πλησιέστερο κατάστημα ΕΛΤΑ Courier (που βρίσκεται σε απόσταση 100–200 μέτρων) θα αναλάβει το έργο χωρίς καμία ουσιαστική αλλαγή για τους πολίτες,.
-Τα 113 από τα καταστήματα βρίσκονται υπό αναζήτηση πράκτορα ΕΛΤΑ και ο μετασχηματισμός θα προχωρήσει μετά την σύναψη συνεργασίας και την έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών, σημειώνοντας ότι το ενδιαφέρον από τις τοπικές κοινωνίες είναι αρκετά μεγάλο.
-Τα 17 υπόλοιπα καταστήματα δεν θα μετασχηματιστούν και θα κρατήσουν την ήδη υπάρχουσα λειτουργία τους, καθώς οι ανάγκες τραπεζικών συναλλαγών που καλύπτουν κρίνονται κρίσιμες και απαραίτητες.
Κεντρικός άξονας της νέας στρατηγικής είναι το μοντέλο «shop-in-shop», δηλαδή η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσα από καταστήματα της γειτονιάς, όπως σούπερ μάρκετ, βιβλιοπωλεία και πρακτορεία τύπου. Το μοντέλο αυτό λειτουργεί ήδη σε περισσότερα από 500 σημεία πανελλαδικά, με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, διευρυμένο ωράριο και πλήρη εποπτεία από την ΕΛΤΑ.
Σύμφωνα με την κυβερνητική θέση, τα συνεργαζόμενα πρακτορεία θα λειτουργούν με συμβάσεις, με ενιαίες τιμές και όρους που καθορίζονται αποκλειστικά από την ΕΛΤΑ ΑΕ, διασφαλίζοντας την παρουσία του κράτους σε περιοχές όπου ένα πλήρες κατάστημα δεν είναι βιώσιμο.
Η ραγδαία μείωση της αλληλογραφίας κατά 90%, η αύξηση αναγκαιότητας για υπηρεσίες courier και η Πανευρωπαϊκή πρόκληση των ταχυδρομείων για τη βιωσιμότητά τους οδήγησαν την ΕΛΤΑ ΑΕ στην αναπροσαρμογή του σχεδίου, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, διασφαλίζοντας πλήρως την εξυπηρέτηση των πολιτών και τη συνέχιση της παρουσίας των ΕΛΤΑ σε ολόκληρη τη χώρα, μέσα από έναν αναγκαίο μετασχηματισμό και όχι μέσα από αποδόμηση του Οργανισμού.

































