Η ΔΕΗ, με ανακοίνωσή της, αναφέρει πως δίνει τη δυνατότητα σε όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, να ρυθμίσουν τα χρέη τους σε 18 έως 36 δόσεις.
Ειδικότερα, υπογραμμίζεται ότι για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, του ελεύθερους επαγγελματίες και τα νοικοκυριά που οφείλουν μέχρι 1.000 ευρώ, μπορούν να γίνουν έως 24 δόσεις, εφόσον καταβληθεί ταυτόχρονα με τον διακανονισμό η πρώτη δόση.
Επίσης όσοι είχαν δημιουργήσει οφειλές μέχρι 500 ευρώ έως τις 28-2-2017, έχουν τη δυνατότητα να αναστείλουν τις πληρωμές για ένα έτος, εφόσον στο μεταξύ πληρώνουν κανονικά τους νέους λογαριασμούς, με αίτηση που μπορούν να κάνουν έως 30 Απριλίου 2017.
Οι πελάτες οι οποίοι επιθυμούν να προβούν στη ρύθμιση των οφειλών τους μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα κατά τόπους Καταστήματα, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).
Αναλυτικότερα:
1. Για πελάτες με οφειλή έως και 500€ την 28.02.2017:
Παρέχεται δυνατότητα , κατόπιν αιτήσεως από 01.03.2017 μέχρι και 30.04.2017, αναστολής της πληρωμής του ποσού μέχρι 500€ για ένα έτος.
Εφόσον, οι λογαριασμοί ρεύματος που θα εκδοθούν από την ημερομηνία ένταξης στο υπόψη Πρόγραμμα, εξοφλούνται μέχρι και την ημερομηνία λήξης τους, τότε οι πελάτες θα επωφελούνται επιπλέον, με έκπτωση 10% επί της αξίας της χρέωσης προμήθειας του λογαριασμού τους.
Διευκρινίζεται ότι:
· Στην περίπτωση μη έγκαιρης εξόφλησης των τρεχόντων λογαριασμών, θα απεντάσσονται αυτόματα από το Πρόγραμμα.
· Η αναστολή πληρωμής του ποσού μέχρι 500€ για ένα έτος, δεν συνεπάγεται απαλλαγή από τη χρέωση τόκων.
· Εξαιρούνται οι περιπτώσεις ρευματοκλοπής και πελατών που απολαμβάνουν ήδη τιμολογιακών προνομίων (ειδικά τιμολόγια).
2. Νέος Κανονισμός Ρύθμισης Οφειλών
2.1 Για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα νοικοκυριά:
· με οφειλές έως 1.000€, παρέχεται δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής σε 24 μηνιαίες δόσεις, με καταβολή της πρώτης δόσης άμεσα
· με οφειλές άνω των 1.000€, παρέχονται δυο επιλογές:
– άμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 18 μηνιαίες δόσεις
ή
– άμεση καταβολή του 20% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 36 μηνιαίες δόσεις
2.2 Για τις μεγάλες επιχειρήσεις και βιομηχανίες:
· άμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής
· ρύθμιση του υπόλοιπου σε μηνιαίες δόσεις που θα διαμορφώνονται ανάλογα με το μέσο μηνιαίο λογαριασμό, με ελάχιστο αριθμό δόσεων τις 18 και μέγιστο τις 36
2.3 Για τις κατηγορίες πελατών, ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, αγροτικοί πελάτες, εποχικοί, πελάτες με αποκοπή ή ρευματοκλοπή, ισχύουν διαφορετικές ρυθμίσεις.
α. Για τους πελάτες που είναι οι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων πελατών ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Προμήθειας. Ειδικότερα για τους Ευάλωτους πελάτες η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού. Έτσι για παράδειγμα, ένας ευάλωτος πελάτης με συνολική οφειλή €2.000 και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό €200 θα μπορεί να το αποπληρώσει την οφειλή του σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των €50.
Επιπλέον, στους Ευάλωτους Πελάτες παρέχονται ειδικά μέτρα προστασίας, μεταξύ των οποίων η μη έκδοση εντολής απενεργοποίησης μετρητή (διακοπής ρεύματος) λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους (εξαιρούνται περιπτώσεις παραβατικών συμπεριφορών, όπως ρευματοκλοπές).
β. Οι αγροτικοί πελάτες έχουν δυνατότητα ρύθμισης τωv οφειλών τους σε 36 μηνιαίες δόσεις.
γ. Οι πελάτες με αποκοπή λόγω οφειλής για περισσότερες από 30 ημέρες, έχουν δυνατότητα ρύθμισης σε 12 μηνιαίες δόσεις, με άμεση καταβολή του 15% της συνολικής οφειλής.
δ. Οι πελάτες με ρευματοκλοπή έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης σε 4 μηνιαίες δόσεις, με άμεση καταβολή του 50% της συνολικής οφειλής. Εναλλακτικά, εφόσον καταβληθεί το 100% του ποσού της ρευματοκλοπής, παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης του υπόλοιπου ποσού, βάσει του υφιστάμενου Προγράμματος ρύθμισης οφειλών για την κατηγορία εκάστοτε πελάτη.
Γενικές Διευκρινίσεις:
· Οι δόσεις είναι έντοκες και οι τόκοι χρεώνονται στους τρέχοντες λογαριασμούς που εκδίδονται κατόπιν της σύναψης του διακανονισμού. Εξαιρούνται α) πελάτες οι οποίοι είναι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και β) περιπτώσεις διακανονισμών για τις οποίες συντρέχουν ειδικοί λόγοι κατά τη σύναψη του διακανονισμού.