Τα σημαντικά οφέλη απ΄ τη Σιδηροδρομική Εγνατία ανέλυσε ο κ. Χρήστος Διονέλης, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ, καθώς όπως είπε, πρόκειται για το «νέο μεγάλο κύμα σιδηροδρομικών έργων», το οποίο αναμένεται να φθάσει με τις κάθετες συνδέσεις συνολικά στα 7 δισεκατομμύρια ευρώ σε βάθος 12ετίας.
«Ο Εύξεινος Πόντος θα είναι το στοιχείο στο οποίο θα υπάρξουν πολύ σημαντικές εξελίξεις», ανέφερε ο κ. Διονέλης, προσθέτοντας ότι το έργο της Εγνατίας, πρόκειται να ενώσει όλες τις περιφέρειες της Βορείου Ελλάδος, από τον Έβρο μέχρι την Ηγουμενίτσα.
«Η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας είναι εθνικής σημασίας», τόνισε ο κ. Διονέλης, και επεσήμανε ότι αποτελεί έργο προτεραιότητας και για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως μέρος του Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου, καθώς η Εγνατία θα ενώνει την Αδριατική με τον Εύξεινο Πόντο και το Αιγαίο και θα συνδέεται με τον Βόρειο Σιδηροδρομικό άξονα της ΕΕ.
Ειδικότερα, όπως έκανε γνωστό, το έργο που αφορά στη σύνδεση Ηγουμενίτσας – Καλαμπάκας – Κοζάνη, με κόστος στο 1,5 δις. ευρώ αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 6 χρόνια.
Όσον αφορά τον κλάδο προς Αλβανία, (Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς) έχει εγκριθεί ήδη η μελέτη και συμμετέχει η ΕΡΓΟΣΕ ως leader. Στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (σύνορα με ΠΓΔΜ), βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή μονής σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ εντός του 2018 θα υπάρξει ολοκλήρωση των έργων.
Για τον κλάδο Φλώρινα – Καύκασος – Μοναστήρι, ο κ. Διονέλης επεσήμανε ότι υπάρχει επιθυμία τόσο από τα Σκόπια όσο και από την Ελλάδα να επαναλειτουργήσει η γραμμή.
Σε σχέση με τις συνδέσεις με Βουλγαρία, ανέφερε ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί το έργο εγκατάστασης συστήματος ραδιοκάλυψης, ενώ η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται τον Μάρτιο του 2019. Επιπλέον, στον κλάδο προς Βουλγαρία (Προμαχώνας) στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, αναμένεται να πραγματοποιηθούν έργα αναβάθμισης.