Χιλιάδες καταναλωτές, μέχρι πρότινος δικαιούχοι κοινωνικού τιμολογίου, έχουν μείνει από λίγες ώρες έως ημέρες χωρίς ρεύμα, εξαιτίας της αδυναμίας διασταύρωσης των αρχείων της ΔΕΗ με εκείνων της ΑΑΔΕ του υπουργείου Οικονομικών, η οποία και προμηθεύει τα στοιχεία εισοδήματος στη σελίδα του ΚΟΤ.
Το αλαλούμ ξεκίνησε όταν χιλιάδες καταναλωτές, αμέλησαν φέτος να υποβάλουν εκ νέου αίτηση υπαγωγής στο ΚΟΤ, και έχασαν την αρχική προθεσμία της 30ης Απριλίου, όπως όριζε ο νόμος. Δίχως να είναι γνωστός ο ακριβής αριθμός τους, το βέβαιο είναι ότι πρόκειται για αρκετές χιλιάδες -συνολικά εκτός ΚΟΤ έχουν μείνει φέτος 250.000- που έχουν πλέον δικαίωμα να υποβάλουν εκ νέου αίτηση, από τις 30 Οκτωβρίου, μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου.
Η μεγάλη “σφαγή” ξεκίνησε όταν τον Απρίλιο δεκάδες χιλιάδες δικαιούχοι του ΚΟΤ, είδαν το σύστημα να απορρίπτει τις αιτήσεις τους επειδή δεν πληρούσαν τα αυστηρότερα εισοδηματικά, όπως και περιουσιακά κριτήρια, τα οποία καθιερώθηκαν από φέτος. Πέραν αυτών όμως, υπήρξαν και αρκετές χιλιάδες που απλώς ξέχασαν ότι για να παραμείνουν στο ΚΟΤ, πρέπει να ξαναυποβάλουν αίτηση, προκειμένου το σύστημα να τσεκάρει τα στοιχεία τους.
Ετσι αυτοί απεντάχθηκαν προσωρινά, και όχι μόνο έχασαν προσώρας την έκπτωση έως 40%, αλλά απώλεσαν και τη προστασία που είχαν ως χρήστες ΚΟΤ, από αποκοπές ρεύματος για τα χρέη τους. Διότι σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία της ΔΕΗ, περίπου 340.000 δικαιούχοι ΚΟΤ, της οφείλουν γύρω στα 350 εκατ. ευρώ.
Τα υπόλοιπα ήρθαν ως φυσιολογικό επακόλουθο. Μόλις απεντάχθηκαν από το ΚΟΤ, και όταν το σύστημα της ΔΕΗ “διάβασε” τις οφειλές τους, απέστειλε αμέσως εντολές αποκοπής στον ΔΕΔΔΗΕ. Οταν έπειτα από τη βροχή παραπόνων και καταγγελιών, οι υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ άρχισαν να συνηδητοποιούν ότι δέχονται μαζικές εντολές να κοπεί το ρεύμα σε πρώην δικαιούχους ΚΟΤ, ανέτρεξαν στα δικά του αρχεία. Από ένα σημείο λοιπόν και μετά, κάθε φορά που η εντολή αποκοπής αφορούσε δικαιούχο του ΚΟΤ, ο ΔΕΔΔΗΕ ειδοποιούσε τη ΔΕΗ, να κοιτάξει ξανά το θέμα.
Σε κάποιες περιπτώσεις, προγραμματισμένες διακοπές δικαιούχων ΚΟΤ σταμάτησαν, σε πολλές άλλες όμως, όχι. Αγνωστο σε τι βαθμό, πόσες, το βέβαιο είναι ότι έχουν υπάρξει δικαιούχοι ΚΟΤ, που εξαιτίας των παραπάνω, έμειναν χωρίς ρεύμα.
To αλαλούμ
Το αλαλούμ αυτό θα είχε αποφευχθεί αν τα αρχεία της ΔΕΗ διασυνδέονταν με εκείνα της ΑΑΔΕ, την καθύλιν δηλαδή αρμόδια υπηρεσία που στέλνει τα στοιχεία με τα εισοδήματα στη σελίδα του ΚΟΤ. Αν αυτό είχε συμβεί, η ΔΕΗ θα ενημερωνόταν άμεσα, και δεν θα χρειαζόταν οι “κομμένοι” να υποστούν ταλαιπωρία, και να στήνονται εκ νέους στις ουρές, προκειμένου να ξανασυνδεθούν.
Θυμίζουμε ότι φέτος, τα νούμερα των πελατών της ΔΕΗ, που εμφανίζονται ως “κομμένοι” από το νέο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, εξαιτίας είτε των αυστηρότερων εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων, είτε από αμέλεια των δικαιούχων να καταθέσουν ξανά αίτηση, ανέρχονται στο εντυπωσιακό νούμερο των 230 με 250.000.
Ενας δηλαδή στους τρεις ή το 35% από τους μέχρι πρότινος 700.000 δικαιούχους ΚΟΤ, βρίσκονται εδώ και μερικές εβδομάδες σε μια “γκρίζα ζώνη”, και είδαν ή πρόκειται να δουν μέσα στο φθινόπωρο, το λογαριασμό τους να εκτινάσσεται έως και 42%, όσο η μέγιστη έκπτωση την οποία και έχασαν.
Πηγή: energypress.gr