Κατά το 2015, το Γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας, Πολιτισμού, Τουρισμού σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Διά Βίου Μάθησης, Απασχόλησης, Εμπορίου & Τουρισμού και τα Τμήματα Τουρισμού των Διευθύνσεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων προέβη σε μια σειρά δράσεων, με απώτερο σκοπό τον επανακαθορισμό της θέσης της Δυτικής Μακεδονίας στην τουριστική βιομηχανία με τη δημιουργία ενός διακριτού, ελκυστικού και αυθεντικού τουριστικού προϊόντος, το οποίο θα συνδέεται με την ταυτότητα της περιοχής και θα ενσωματώνει την εικόνα της, διασφαλίζοντας παράλληλα ποιότητα στην εμπειρία της αναψυχής.
Η ανάπτυξη και προώθηση ενός τουριστικού προϊόντος, με ενιαία εικόνα και περιεχόμενο ως προορισμός ποιοτικών εναλλακτικών “εμπειριών” και απώτερο σκοπό την αύξηση της ελκυστικότητας, την ενίσχυση της εξωστρέφειας και την άμβλυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων υπό τον όρο πάντοτε της αειφορικής διαχείρισης, αποτελεί το περιεχόμενο του σχεδιασμού των δράσεων της ΠΔΜ.
Δράσεις που υπακούν στις προτεραιότητες που εισάγει ο εθνικός σχεδιασμός για την τουριστική ανάπτυξη και στοχεύουν στην αξιοποίηση των σημαντικών δυνατοτήτων της Δυτικής Μακεδονίας για ανάπτυξη θεματικών τουριστικών δραστηριοτήτων, όπως πολιτιστικός τουρισμός, θρησκευτικός, οικολογικός, αγροτουρισμός και στην αντιμετώπιση της μεγάλης καθίζησης της τοπικής τουριστικής οικονομίας. Ενδεικτικό της μεγάλης υποχώρησης του τουριστικού τομέα της ΠΔΜ αποτελεί ο δείκτης αφίξεων επισκεπτών κατά τα έτη 2013-2014, οι οποίες ήταν σημαντικά μειωμένες σε σχέση με προηγούμενα έτη. Παράλληλα οι αριθμοί αφίξεων των αλλοδαπών τουριστών στη Δυτική Μακεδονία είναι αποκαρδιωτικοί, καθώς για το έτος 2013 έχουν αναφερθεί 23.273 αλλοδαποί τουρίστες, ενώ για το 2014 ακόμη λιγότεροι, συνολικά 18.301. Την ίδια εικόνα παρουσιάζουν και οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχειακά καταλύματα της ΠΔΜ.
Ειδικότερα η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, με σκοπό την ενίσχυση του Τουρισμού της έκανε και σκοπεύει να κάνει τα εξής:
1. Συμμετοχή στις εκθέσεις:
· Agro Quality Festival 2015
· Philoxenia 2015
· Greek Tourism Expo 2015
2. Οργάνωση και δίκτυο μελών
Πρώτο βήμα για τη δημιουργία και οργάνωση ενός δικτύου τουριστικής ενημέρωσης αποτελεί η δημοσιοποίηση αρχικά στον τοπικό τύπο πρόσκλησης για εγγραφή σε newsletter, με στόχο την καλύτερη ενημέρωση των άμεσα εμπλεκομένων για θέματα στους τομείς του τουρισμού-πολιτισμού. Αναμένεται με ενδιαφέρον η ανταπόκριση των άμεσα εμπλεκομένων και έπονται τα επόμενα βήματα.
3. Άλλες δράσεις
3.1. Συγγραφή επιχειρησιακού σχεδίου στον τομέα του τουρισμού
3.2. Σχέδιο Τουριστικής Προβολής 2016
3.3. Συσκέψεις στις 4 ΠΕ για θέματα τουρισμού
3.4. Παραγωγή διαφημιστικών videos και συμμετοχή σε εκπομπές τουριστικής προβολής
3.5. Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συλλογή φωτογραφικού υλικού
3.6. Επαφές για τη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος σε συνεργασία με τη ΔΕΗ
3.7. Πανελλήνιο Πρωτάθλημα πάλης
3.8. Έτος Ελλάδας στη Ρωσία και έτος Ρωσίας στην Ελλάδα 2016
3.9. Επαφές με τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού (ΚΟΤ)
3.9. Workshop στη Σμύρνη
3.10. Συνάντηση Αντιπεριφερειαρχών Τουρισμού στα Καμένα Βούρλα
3.11. Σύσκεψη με Υπουργό Τουρισμού για τη νέα στρατηγική