Την ανάγκη θέσπισης ανταποδοτικών τελών για εργασίες συντήρησης του Εθνικού Δικτύου της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, λόγω της αυξανόμενης επιβάρυνσής του από τη συνεχή διέλευση υπερβαρέων οχημάτων, αναδεικνύει με ανάρτησή του στο διαδίκτυο ο Αντιπεριφερειάρχης, Τεχνικών Έργων, Χάρης Γκοβεδάρος.
Ο κ. Γκοβεδάρος στέκεται στο γεγονός της έκδοσης πλήθους αδειών διέλευσης τα τελευταία δύο χρόνια, οι οποίες έχουν ξεπεράσει τις 1300, με τις περισσότερες από αυτές να αφορούν εργασίες κατασκευής σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα οχήματα αυτά ξεπερνούν τους 60-80 τόνους, με το οδόστρωμα να παρουσιάζει αρκετά συχνά μεγάλες αστοχίες και ανάγκη συντήρησης, με κονδύλια τα οποία επιβαρύνουν την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, η οποία έχει στην αρμοδιότητά της 550 χιλιόμετρα του Εθνικού Δικτύου.
Το επόμενο διάστημα μάλιστα προβλέπεται ακόμα μεγαλύτερη ένταση στην κατασκευή τέτοιων έργων στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με τον Αντιπεριφερειάρχη, Χάρη Γκοβεδάρο, να αναφέρεται στην ανάγκη διερεύνησης και διεκδίκησης μέσω νομοθετικής ρύθμισης για ανταποδοτικά τέλη και στα πλαίσια της Δίκαιης Μετάβασης, τα οποία θα επιβαρύνονται οι εταιρείας που κατασκευάζουν τους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Μάλιστα ο κ. Γκοβεδάρος καλεί τους Βουλευτές να συνδράμουν προς την Περιφερειακή Αρχή για μια τέτοια διεκδίκηση.
Όπως σημειώνουν υπηρεσιακά στελέχη των Τεχνικών Υπηρεσιών, πολλές Ευρωπαϊκές Χώρες έχουν ήδη υιοθετήσει την επιβολή τελών διέλευσης υπέρ της συντήρησης των οδικών υποδομών .