Αποφασίστηκε να προχωρήσει στο εξής κανονικά η κατασκευή των σταθμών διοδίων, μεταξύ των οποίων είναι και τα πλευρικά σε Χαλάστρα και Νέα Μάλγαρα.
Να ξεκινήσει την κατασκευή των σταθμών διοδίων μέσα στις προσεχείς εβδομάδες σχεδιάζει η διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ μετά την έγκριση του προϋπολογισμού την περασμένη εβδομάδα από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Σήμερα ή το αργότερο αύριο αναμένεται να εγκριθεί η απόφαση αυτή και από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη ώστε στη συνέχεια να δημοσιευτεί στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίησή του.
Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός ήταν ο καρπός του συμβιβασμού ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και στο υπουργείο, έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών. Επίσης, στην πρόσφατη συνεδρίαση του Eurogroup το θέμα της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας αποτέλεσε ένα από τα αγκάθια εξ αιτίας των οποίων η Ελλάδα δεν εισέπραξε το περίπου ένα δισ. ευρώ από τα κέρδη των ευρωπαϊκών κεντρικών τραπεζών.
Με την έγκριση του προϋπολογισμού η διοίκηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ σχεδιάζει να προχωρήσει τα εξής έργα:
1. Διόδια. Πρόκειται για τους περίπου σαράντα μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου οι οποίοι επρόκειτο να κατασκευαστούν και να τεθούν σε λειτουργία ως το τέλος του 2018. Ωστόσο, οι προστριβές μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΥΠΟΜΕΔΙ, αλλά και το πολιτικό κόστος από τη λειτουργία τους, ανέστειλαν τον προγραμματισμό κατασκευής των διοδίων, ενώ και όσα κατασκευάστηκαν (Ωραιόκαστρο, Ασπροβάλτα) δύσκολα θα λειτουργήσουν πριν από τις εκλογές. Ωστόσο, πλέον, αποφασίστηκε να προχωρήσει στο εξής κανονικά η κατασκευή των σταθμών διοδίων, μεταξύ των οποίων είναι και τα πλευρικά σε Χαλάστρα και Νέα Μάλγαρα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΟΑΕ Απόστολο Αντωνούδη η κατασκευή των διοδίων θα ανατεθεί στην εταιρεία «Άκτωρ» μέσω της επέκτασης της τρέχουσας σύμβασης για τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.
2. Υπόλοιπα έργα προϋπολογισμού περίπου 130 εκατ. ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται το δίκτυο οπτικών ινών κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, το οποίο υπολογίζεται να κοστίσει περί τα 50 εκατ. ευρώ. Θεωρείται αναγκαίο για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών διοδίων καθώς και για την ηλεκτρονική διασύνδεση του αυτοκινητόδρομου με τα τέσσερα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας (Ηγουμενίτσα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), αλλά και με τα τελωνεία κατά μήκος της οριογραμμής. Επίσης σχεδιάζονται έργα όπως η κατασκευή της περιμετρικής οδού της Καβάλας, τα τμήματα Δράμα – Αμφίπολη, Δημάριο – Ξάνθη κ.ο.κ.
Ανεμοπετάσματα
Τη διοίκηση της ΕΟΑΕ απασχολεί και το πρόβλημα που δημιουργείται σε συγκεκριμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου εξ αιτίας των πολύ ισχυρών ανέμων.
Υπενθυμίζεται ότι μόλις προχθές άλλη μία νταλίκα ανετράπη λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου μεταξύ Ξάνθης – Κομοτηνής. Ανάλογο περιστατικό είχε συμβεί και πριν από μερικές ημέρες. «Είναι γνωστό το πρόβλημα, μας απασχολεί, αλλά δεν έχουμε καταλήξει ακόμη σε κάποια συγκεκριμένη λύση» αναφέρει ο κ. Αντωνούδης επισημαίνοντας ότι «προς το παρόν το μέτρο που εφαρμόζεται είναι η απαγόρευση της κυκλοφορίας στα συγκεκριμένα σημεία, για οχήματα άνω των 3,5 τόνων, όταν υπάρχουν ισχυροί άνεμοι». Στο παρελθόν η ΕΟΑΕ είχε εξετάσει ως λύση την τοποθέτηση ειδικών πετασμάτων αναχαίτισης των ανέμων, λύση η οποία, όμως, δεν προχώρησε.
Πηγή: voria.gr