ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ 38 ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ
Αναστέλλει το υπουργείο Παιδείας τα πανεπιστημιακά τμήματα που θα λειτουργούσαν από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά, εκ των οποίων και το τμήμα Λογοθεραπείας στην Πτολεμαΐδα, καθώς και ακόμη πέντε τμήματα στη Δυτική Μακεδονία. Οι επίσημες ανακοινώσεις έγιναν πριν από λίγη ώρα από το υπουργείο Παιδείας.
Πανελλαδικά, πρόκειται για 38 τμήματα σε διάφορα πανεπιστήμια, όπως της Αθήνας, των Ιωαννίνων, του Ιόνιου, του Γεωπονικού, της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας, Διεθνούς, της Πάτρας, της Πελοποννήσου και της Δυτικής Αττικής. Τα τμήματα θα συμπεριλαμβάνονταν στο μηχανογραφικό το οποίο θα συμπλήρωναν οι μαθητές της φετινής Γ’ Λυκείου.
Όπως αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα (ΕΘΝΟΣ), το υπουργείο Παιδείας εξέτασε τις λεπτομέρειες σχετικά με την ίδρυση αυτών των τμημάτων και αποφάσισε ότι δεν πληρούν τις σχετικές ακαδημαϊκές προϋποθέσεις
Ο «Π» μίλησε σχετικά για την σοβαρή αυτή εξέλιξη με τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας, Θεόδωρο Θεοδουλίδη, ο οποίος και τόνισε πως το ίδρυμα ήταν ενήμερο για αυτή την εξέλιξη, είχαν την πληροφόρηση αυτή.
«Στη δική μας περίπτωση, το νωρίτερο που θα μπορούσαμε σύμφωνα με το νόμο να ιδρύσουμε, είναι το 21-22 ακαδημαϊκό έτος, δηλαδή τον Σεπτέμβριο του ’21. Από όσο κατάλαβα, αναστέλλεται η λειτουργία τους και θα εξεταστεί υπό νέο πρίσμα από σχετική επιτροπή».
Η ανακοίνωση του υπουργείου
“…Στόχος μας είναι να επανεξεταστεί η ανάγκη δημιουργίας τους συνολικά από τη νέα ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και μετά από την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Το ίδιο θα ισχύει και για οποιαδήποτε νέα τμήματα πρόκειται να ιδρυθούν στο μέλλον, αλλά και για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη εν συνόλω. Δεν είναι απλώς θέμα χρηστής και αποτελεσματικής διαχείρισης των οικονομικών πόρων της πολιτείας, αλλά πρωτίστως ευθύνη και χρέος απέναντι στους νέους και τις νέες που προσδοκούν πρόσβαση σε ποιοτικά δημόσια πανεπιστήμια και σε πτυχία με αντίκρισμα. Και παράλληλα μια ευκαιρία για να βελτιστοποιήσουμε τις αναπτυξιακές προοπτικές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο αυτό, εργαζόμαστε εντατικά και θα καταθέσουμε τις επόμενες εβδομάδες ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή για την ανώτατη εκπαίδευση. Σκοπεύουμε να την ενδυναμώσουμε και να την καταστήσουμε βασικό εταίρο διαμόρφωσης πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση, αποκεντρώνοντας παράλληλα μια σειρά από εξουσίες με τη μεταφορά τους εκεί που πραγματικά πρέπει να ανήκουν. Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από τη χάραξη μιας μακροχρόνιας στρατηγικής, στη βάση ευρύτερων συναινέσεων και με διάρκεια που υπερβαίνει τη θητεία μιας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ενδυνάμωση των θεσμών και τη συνεπή τήρηση διαδικασιών…”
Πρόκειται για τα εξής έξι τμήματα:
Μάρκετινγκ (Γρεβενά)
Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής (Φλώρινα)
Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων (Κοζάνη)
Κινηματογράφου (Φλώρινα)
Λογοθεραπείας (Πτολεμαΐδα)
Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Καστοριά)