Μέχρι το τέλος του έτους αναµένεται να έχει ολοκληρωθεί ένα από τα µεγαλύτερα έργα ενεργειακής υποδοµής που έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Ελλάδα, σηµατοδοτώντας µια νέα εποχή για τα ενεργειακά πράγµατα όχι µόνο της χώρας µας, αλλά της ευρύτερης περιοχής της Nοτιοανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων.
Η κατασκευή του αγωγού TAP, σύµφωνα µε τις πιο πρόσφατες εκτιµήσεις της κοινοπραξίας του έργου, έχει ήδη µπει στην τελική ευθεία και τους επόµενους µήνες ολοκληρώνεται η µηχανουργική κατασκευή, µε στόχο εντός του 2019 να γίνει η δοκιµαστική έναρξη λειτουργίας και από το 2020 να αρχίσει η εµπορική λειτουργία του έργου που θα µεταφέρει φυσικό αέριο από τα πλούσια κοιτάσµατα της Κασπίας Θάλασσας προς τις διψασµένες για καθαρή ενέργεια αγορές των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Τα νούµερα του αγωγού
Για την κατασκευή του έργου ακολουθήθηκαν οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές και επιδιώχθηκε να υπάρξει η ελάχιστη δυνατή όχληση και αποτύπωµα στο περιβάλλον και στις κοινωνίες από όπου διήλθε ο αγωγός.
Λαµβάνοντας υπόψη το µέγεθος του έργου, η κατασκευαστική πρόκληση ήταν ακόµα πιο µεγάλη. Άλλωστε, ο αγωγός TAP αποτελεί µια από τις πιο σηµαντικές για την ελληνική οικονοµία άµεσες ξένες επενδύσεις, καθώς το συνολικό ύψος της επένδυσης έφτασε το 1,5 δισ. ευρώ, απασχολώντας στη φάση κατασκευής έως και 3.500 εργαζοµένους.
Από τα ελληνοτουρκικά σύνορα στους Κήπους ο αγωγός διατρέχει όλη τη Βόρεια Ελλάδα σε µήκος 550 χλµ., διασχίζοντας 13 Περιφέρειες, 30 Δήµους και 145 κοινότητες από τον Έβρο µέχρι την Καστοριά, όπου ζουν 3 εκατ. άνθρωποι. Η χάραξή του συναντά 8 µεγάλους οδικούς άξονες, µεταξύ των οποίων και η Εγνατία Οδός, καθώς και 1.600 εθνικούς και επαρχιακούς δρόµους. Στη διαδροµή του διασταυρώνεται µε τέσσερις µεγάλους ποταµούς (Αξιός, Αλιάκµονας, Νέστος, Στρυµώνας) και 14 µικρότερους, ενώ παρεµβάσεις έχουν γίνει σε 700 µικρές κοίτες.
Οι σωλήνες
Στο έργο χρησιµοποιήθηκαν περίπου 55.000 σωληναγωγοί µήκους 18 µέτρων, εκ των οποίων οι 32.000 (58%) κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα και στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Σωληνουργεία Κορίνθου στη Θίσβη Βοιωτίας. Το συνολικό βάρος τους ανέρχεται σε 520.000 τόνους, δηλαδή ο χάλυβας που χρησιµοποιήθηκε για το έργο ζυγίζει 71 φορές ο πύργος του Άιφελ.
Για τη µεταφορά των χαλύβδινων σωλήνων από τη Θίσβη στους σταθµούς διαλογής έγιναν 79 θαλάσσια δροµολόγια και 158 δροµολόγια τρένου.
Εκτός της Σωληνουργεία Κορίνθου, ένα µέρος των αναγκών καλύφθηκε από τη γερµανική Salzgitter Mannesmann International.
Διαβάστε περισσότερα εδώ…