Το carandmotor.gr αποκαλύπτει ποια μοντέλα επέλεξαν τα μέλη του Κοινοβουλίου, αλλά και ποιο καύσιμο τους κέρδισε.
Περισσότερο συνειδητοποιημένοι περιβαλλοντικά αποδείχθηκε ότι είναι οι βουλευτές μας κατά την ανανέωση του στόλου των οχημάτων τους που γίνεται αυτό το διάστημα, καθώς οι επιλογές τους για τα νέα τους οχήματα που τους παρέχει και μισθώνει η Βουλή είναι με πολύ χαμηλές εκπομπές CO2.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του carandmotor.gr οι περισσότεροι βουλευτές επέλεξαν diesel, υβριδικά, plug-in hybrid αλλά και ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ τα αμιγώς βενζινοκίνητα μοντέλα φαίνεται ότι αποσύρονται από τις επιλογές τους.
Το diesel αποτελεί την πρώτη επιλογή των βουλευτών σε ποσοστό 37% εξαιτίας του πολύ χαμηλού κόστους χρήσης και της μεγάλης αυτονομίας που διαθέτουν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, ιδίως κατά την πραγματοποίηση ταξιδιών και κίνησης σε αυτοκινητόδρομους -κάτι απαραίτητο για τους βουλευτές της επαρχίας.
Η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε ποσοστό 22%, τα οποία έχουν επιλέξει κυρίως βουλευτές της Αττικής, αφού οι μεταφορικές τους ανάγκες περιορίζονται εντός της μεγαλούπολης και βέβαια οι συγκεκριμένοι βουλευτές που επέλεξαν τέτοια αυτοκίνητα είναι οι πλέον συνειδητοποιημένοι για την προστασία του περιβάλλοντος.
Η επόμενη πιο δημοφιλής κατηγορία αφορά στα plug-in υβριδικά μοντέλα σε ποσοστό 18%, τα οποία φαίνεται ότι επιλέγουν κυρίως οι βουλευτές της Αττικής και Θεσσαλονίκης καθώς οι βασικές τους μετακινήσεις περιορίζονται εντός της πρωτεύουσας οπότε και η χρήση των ηλεκτροκινητήρων μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης. Αμέσως μετά τοποθετούνται τα υβριδικά μοντέλα σε ποσοστό 8%.
Στην τελευταία θέση της προτίμησης των βουλευτών βρίσκονται τα βενζινοκίνητα μοντέλα σε ποσοστό 6%, τα οποία δεν συνδυάζονται με κάποιο υβριδικό σύστημα και εκπέμπουν υψηλότερους ρύπους και φυσικά έχουν υψηλότερο κόστος χρήσης.
Το μοντέλο που έχουν επιλέξει οι περισσότεροι βουλευτές είναι το DS7, το οποίο διακρίνεται για την πολυτέλεια και την ποιότητα κατασκευής του, ενώ παράλληλα η τοποθέτηση πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης και απογειώνει την ευκολία κίνησης μέσα στις μεγαλουπόλεις.
Το δεύτερο best-seller μοντέλο που έχει κερδίσει αρκετούς βουλευτές είναι το Audi Q3, το οποίο επίσης διακρίνεται για την πολυτέλεια αλλά και το χαμηλό κόστος χρήσης. Το τρίτο πιο δημοφιλές μοντέλο που έχουν επιλέξει αρκετοί βουλευτές δεν είναι άλλο από τη Mercedes-Benz GLA, την οποία επίσης προτίμησαν με πετρελαιοκινητήρα αλλά και αυτόματο κιβώτιο.
Στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, best seller μοντέλο αναδείχθηκε το Audi Q4 e-tron με τους 285 ίππους και τη μπαταρία των 77Kwh. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Mercedes-Benz EQA, με απόδοση 190 ίππους και μπαταρία 66,5 kWh.
Ψηλά στην προτίμηση των βουλευτών και τρίτο ανάμεσα σε όσους επέλεξαν ηλεκτρικό μοντέλο είναι το Peugeot e-2008, με απόδοση 136 ίππους και μπαταρία 50 Kwh. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι κάποιοι βουλευτές επέλεξαν το ηλεκτρικό Seres, μια από τις νεότερες αφίξεις στη χώρα μας, ενώ κάποιοι άλλοι το Hyundai Kona ή το Kia EV6.
Τι ορίζει η νομοθεσία για τα νέα βουλευτικά αυτοκίνητα
Τα βουλευτικά αυτοκίνητα που χρονομισθώνονται από την Ελληνική Κυβέρνηση πρέπει να καλύπτουν συγκεκριμένες προδιαγραφές και δεν αφορούν όλες τις κατηγορίες οχημάτων.
Τα αυτοκίνητα που παίρνουν με leasing αυτή την περίοδο οι Έλληνες βουλευτές καθορίζονται μετά από σχετική απόφαση που έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Πιο συγκεκριμένα, για τους βουλευτές Α’ και Β’ Αθηνών, Α’ και Β’ Πειραιώς και Επικρατείας προβλέπεται ανώτατο όριο κυβικών τα 1.600 κ.εκ., ενώ για τους βουλευτές των υπόλοιπων περιφερειών της χώρας και των Ελλήνων ευρωβουλευτών το όριο ανεβαίνει στα 2.000 κ.εκ.
Οι βουλευτές μπορούν να επιλέξουν χρονομίσθωση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και για τις δύο κατηγορίες. Επιτρέπεται, επίσης, η μίσθωση παντός τύπου και κατηγορίας επιβατηγού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή υβριδικό, συμπεριλαμβανομένων των SUV με κίνηση στους δύο ή τέσσερις τροχούς, εξαιρουμένων των αυτοκινήτων ανοιχτού τύπου (cabriolet).
Το μηνιαίο μίσθωμα για τη μακροχρόνια μίσθωση (leasing) ηλεκτροκίνητων οχημάτων και για τις δύο κατηγορίες βουλευτών, ορίζεται σε ποσό έως 800 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Το μηνιαίο μίσθωμα για κάθε κατηγορία και τύπο αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή υβριδικό ορίζεται σε ποσό έως 470 ευρώ πλέον Φ.Π.Α., για τα αυτοκίνητα μέχρι 1.600 κ.εκ. που αφορούν στους βουλευτές Α’ και Β’ Αθηνών, Α’ και Β’ Πειραιώς και Επικρατείας και σε ποσό μέχρι 800 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. για τα αυτοκίνητα μέχρι 2.000 κ.εκ., που αφορούν στους βουλευτές των υπολοίπων περιφερειών της Χώρας και στους Έλληνες βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.