Ιόνια Οδός
Είναι ένας υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με μήκος 196 χλμ. Θα ξεκινάει από την Πάτρα, κοντά στο Ρίο Αχαΐας, θα διέρχεται από Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Αμφιλοχία,
Άρτα και θα καταλήγει στα Ιωάννινα, όπου θα συνδέεται με την Εγνατία.
Οι νομοί που διασχίζει είναι οι Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρέβεζας, Ιωαννίνων. Η ολοκλήρωσή του, η οποία προβλέπεται να γίνει τον Μάρτιο του 2017, αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση για την ανάπτυξη της περιοχής που θεωρείται σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ από τις πιο φτωχές στην Ευρώπη.
Κατερινα Λεγκισι , Σοφια Καλογερακη Β2
Υποθαλάσσια Σήραγγα Ακτίου
Ένα από τα πιο σημαντικά τεχνικά έργα του 19ου και 20ου αιώνα είναι και η υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου – Πρέβεζας. Κάποτε στην Λευκάδα μπορούσε να πάει κάποιος με τα πόδια, χωρίς την χρήση βάρκας ή γέφυρας. Η κατάσταση άλλαξε όταν οι αρχαίοι Κορίνθιοι αποφάσισαν να αποικήσουν την Λευκάδα και να δημιουργήσουν έναν πορθμό για ναυτικούς και αμυντικούς λόγους, μετατρέποντας από τότε (7ος αιώνας π.Χ.) την Λευκάδα σε νησί. Σήμερα η υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας – Ακτίου συνδέει το θαλάσσιο στενό που χωρίζει τη Στερεά Ελλάδα από την Ήπειρο στον άνοιγμα του Αμβρακικού κόλπου. Το έργο άρχισε να κατασκευάζεται στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και ολοκληρώθηκε το έτος 2002. Κόστισε 58.904.232,13 ευρώ και θεωρείται από τα πλέον ακριβά δημόσια έργα στην Ελλάδα, μετά την Εγνατία Οδό, την Αττική Οδό και τη γέφυρα του Ρίο. Η σήραγγα έχει συνολικό υποθαλάσσιο οδικό μήκος 910 μέτρα. Η Λευκάδα μαζί με την Εύβοια, είναι τα δυο μοναδικά νησιά στην Ελλάδα στα οποία η πρόσβαση σήμερα μπορεί να γίνει οδικώς.
Άρτεμη Εμμανουήλ Γ’2
Ολυμπία οδός
Η Ολυμπία οδός ή Αυτοκινητόδρομος Αθηνών-Πατρών είναι ένας υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος στην Πελοπόννησο και την Αττική. Θα ξεκινάει από την Ελευσίνα και θα καταλήγει στο Ρίο της Πάτρας. Πρόκειται για αναβάθμιση της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών-Πατρών. Τα παραπάνω έργα ξεκίνησαν το 2008, σταμάτησαν το 2010-11 λόγω προβλημάτων με την χρηματοδότηση και ξεκίνησαν πάλι το 2013. Η αποπεράτωσή τους αναμένεται τον Μάρτιο του 2017.
Κατερινα Λεγκισι , Σοφια Καλογερακη Β2
Γέφυρα Ρίου– Αντιρρίου
Η Γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου ή, επίσημα, Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης είναι καλωδιωτή γέφυρα που ολοκληρώθηκε το 2004 μεταξύ του Ρίου (κοντά στην Πάτρα) και του Αντιρρίου, που συνδέει την Πελοπόννησο με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και προς τα πάνω με το υπόλοιπο της Ευρώπης. Η γέφυρα σχεδιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και κατασκευάστηκε από την ελληνογαλλική κοινοπραξία με επικεφαλής εταιρεία την Vinci. Το 1998 ξεκίνησαν οι προετοιμασίες και ολοκληρώθηκαν στις 7 Αυγούστου του 2004, μια εβδομάδα πριν από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα. Λαμπαδηδρόμοι της Ολυμπιακής Φλόγας ήταν οι πρώτοι που διέσχισαν επίσημα τη γέφυρα σε όλο της το μήκος. Η γέφυρα ονομάστηκε αλλιώς και « Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης» όπως την ονόμασε το 2007 ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας καθώς ο Τρικούπης ως πρωθυπουργός της χώρας είχε οραματιστεί την κατασκευή γέφυρας στο σημείο εκείνο.
Ειρήνη Δεληγιάννη Β1
Μουσείο Ακρόπολης
Από την δεκαετία του 1970 το Μουσείο δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει ικανοποιητικά στα μεγάλα πλήθη των επισκεπτών του. Έτσι αποφασίστηκε να κατασκευαστεί ένα νέο Μουσείο το οποίο θεμελιώθηκε το 2003 και άνοιξε τις πύλες του στις 21 Ιουνίου 2009.
Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης έχει έκταση 25.000 τ.μ. και διαθέτει εκθεσιακούς χώρους με εμβαδόν 14.000 τ.μ., δέκα φορές μεγαλύτερους από ότι στο παλιό Μουσείο. Το νέο Μουσείο προσφέρει όλες τις υπηρεσίες που απαιτούνται από ένα παγκόσμιο μουσείο του 21ου αιώνα. Στο χώρο του φιλοξενούνται περίπου 4.000 εκθέματα.
Κατερινα Λεγκισι , Σοφια Καλογερακη Β2
Μετρό Αθήνας
Το αρχικό έργο του μετρό της Αθήνας άρχισε να υλοποιείται τον Νοέμβριο του 1992. Το βασικό έργο τελικά δεν παραδόθηκε ενιαία, αλλά τμηματικά. Το Μετρό της Αθήνας είναι ένα δίκτυο υπογείων, επιγείων και υπέργειων αστικών σιδηροδρόμων της Αττικής και συγκεκριμένα των περιοχών της ευρύτερης Αθήνας. Είναι το μοναδικό δίκτυο μετρό στην Ελλάδα. Εξυπηρετεί το πολεοδομικό συγκρότημα Αθήνας – Πειραιά, το οποίο έχει πληθυσμό άνω των τριών εκατομμυρίων κατοίκων.
Το δίκτυο μετρό της Αθήνας αποτελείται από 3 γραμμές, με 61 συνολικά σταθμούς. Σε καθημερινή βάση, με το μετρό μετακινούνται κατά μέσον όρο 614.000 επιβάτες στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας. Το διάστημα 2000 – 2013, προστέθηκαν 22 σταθμοί μετρό στο δίκτυο. Οι επιβάτες αναμένουν την επέκταση του με σταθμούς των νέων περιοχών της Αθήνας όπως στην Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα, το λιμάνι του Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.
Νίκη Καλαϊτζοπούλου Α1
Μουσείο τεχνολογίας και επιστημών Πανεπιστημίου Πατρών
Το Τεχνολογικό Μουσείο της Πάτρας κατασκευάστηκε το 2001 και λειτουργεί και ως μουσείο αλλά και ως εργαστήριο του Πανεπιστημίου Πατρών στο τμήμα των Θετικών Επιστημών. Οι εκθέσεις του συμπεριλαμβάνουν την τεχνολογική κληρονομιά σε μεγάλες ανακαλύψεις. Αυτό το μουσείο επίσης προσπαθεί να καλύψει την ανάγκη της τεχνολογίας στην Δυτική Ελλάδα. Βρίσκεται στην Πανεπιστημιούπολη Πατρών.
Βασίλης Αγγελόπουλος Α1
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)
Το 2006 στην περιοχή του Φαληρικού Δέλτα της Αθήνας το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ανακοίνωσε την πρόθεσή του να κατασκευάσει τις νέες εγκαταστάσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής καθώς και ένα πανέμορφο εκπαιδευτικό και περιβαλλοντικό πάρκο που θα φέρει το όνομα “Σταύρος Νιάρχος”. Ο Σταύρος Νιάρχος εκτός από Ιδρυτής του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος ήταν Έλληνας εφοπλιστής, επιχειρηματίας και συλλέκτης έργων τέχνης. Ο Ιταλός αρχιτέκτονας Renzo Piano, ο οποίος έχει κατασκευάσει πρωτοποριακά έργα της υψηλής αρχιτεκτονικής σε παγκόσμια κλίμακα, επιλέχτηκε ομόφωνα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος ως αρχιτέκτονας του έργου. Η είσοδος στο πάρκο είναι ελεύθερη όλη την ημέρα. Αποτελεί έναν σημαντικό χώρο για πολλές και διαφορετικές εκδηλώσεις. Ένα ξεχωριστό δημιούργημα για την Ελλάδα!
Ανθή Αγγέλου Γ1
Ολυμπιακά έργα (2004)
Το 2004 οι ολυμπιακοί αγώνες έλαβαν χώρα στον τόπο στον οποίο γεννηθήκαν. Προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα αγωνίσματα χρειάστηκε να στηθούν κάποιες απαραίτητες εγκαταστάσεις.
Στην Αθήνα:
i. Στο Μαρούσι ανακαινίστηκε και επεκτάθηκε το Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών «Σπύρος Λούης» που φέρει το όνομα του πρώτου ολυμπιονίκη Μαραθωνοδρόμου κτίστηκε το 1980 και επεκτάθηκε με προϋπολογισμό 156 εκατομμυρίων ευρώ.
Το 2004 χτίστηκαν:
ii. το Ολυμπιακό Ποδηλατοδρόμιο για την διεξαγωγή των αγώνων ποδηλασίας.
iii. Το Ολυμπιακό Κέντρο Αντισφαίρισης για την διεξαγωγή των αγώνων αντισφαίρισης.
iv. Το Ολυμπιακό Στάδιο Σόφτμπολ με κόστος 8 εκατομμύρια ευρώ.
v. Το Ολυμπιακό Κέντρο Καλαθοσφαίρισης.
vi. Το Ολυμπιακό Κέντρο Κάνοε-Καγιάκ Σλάλομ. Το Ολυμπιακό Γυμναστήριο Άνω Λιοσίων.
vii. Το Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοΐας Αγίου Κοσμά όπου έγιναν οι αγώνες ιστιοπλοΐας.
Όταν η Αθήνα ανέλαβε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, η Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων αποφάσισε την κατασκευή στεγάστρου στο Ολυμπιακό Στάδιο, την οποία και ανέλαβε το γραφείο του Σαντιάγο Καλατράβα, η οποία ονομάστηκε «στέγη Καλατράβα».
Σε άλλες περιοχές της Ελλάδας:
i. Το Ηράκλειο παραχώρησε το Παγκράτιο Στάδιο για την διεξαγωγή αγώνων ποδοσφαίρου.
ii. Η Θεσσαλονίκη παραχώρησε το Καυτανζόγλειο Στάδιο για την διεξαγωγή ποδοσφαιρικών αγώνων.
Ειρήνη Δεληγιάννη Β1
Εθνική Οδός
Ο Αυτοκινητόδρομος (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Διαδρομής και με μήκος 550 χλμ και είναι ο κυριότερος οδικός άξονας της Ελλάδας. Στα τέλη της δεκαετίας του ’50, ξεκίνησαν εργασίες βελτίωσης της υπάρχουσας Εθνικής Οδού. Η Εθνική Οδός εγκαινιάσθηκε στις 29 Αυγούστου 1962 από τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή. Στο μεγαλύτερο μέρος του είχε πλάτος 13-14 μέτρα και 2 λωρίδες κυκλοφορίας χωρίς νησίδα. Σήμερα, εκτός από νησίδες, σε κάποια διόδια του αυτοκινητόδρομου έχουν τοποθετηθεί και μηχανήματα αυτόματης πληρωμής. Την ώρα που διέρχεται το όχημα εμφανίζεται σε μια οθόνη το ακριβές αντίτυπο. Τέλος ο οδηγός πληρώνει στην ειδική υποδοχή και παραλαμβάνει τα ρέστα και την απόδειξη. Τα πρώτα έργα αναβάθμισης είχαν ξεκινήσει την δεκαετία του 1980 και αναμένεται να ολοκληρωθούν στα μέσα του 2017. Στο τέλος Μαρτίου 2017, θα δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα 25 χλμ. που περιλαμβάνει την μεγαλύτερη οδική Σήραγγα της Ελλάδας και των Βαλκανίων, δηλαδή τη Σήραγγα Τεμπών μήκους 6 χλμ, και ακόμα δύο Σήραγγες 2 χλμ (πάλι στα Τέμπη) και 3 χλμ στον Πλαταμώνα.
Κέντρο διάδοσης επιστημών και μουσείο τεχνολογίας NOESIS, Θεσσαλονίκη
Το μουσείο αυτό βρίσκεται στα προάστια της Θεσσαλονίκης (Οδός Θεσσαλονίκης-Θέρμης στο 6ο χλμ.) και παρέχονται στον θεατή εκθέσεις σχετικά με την κατανόηση της επιστήμης και της τεχνολογίας. Στην κατασκευή του βοήθησαν εταιρείες ακόμη και πανεπιστήμια όπως ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχει 1 πλανητάριο, 1 κοσμοθέατρο για παραστάσεις και 1 συνεδριακό κέντρο. Οι εκθέσεις του απευθύνονται στους νέους και θέλουν να τους βοηθήσουν σχετικά με την καινοτομία σε πολλά θέματα (εκπαιδευτικά ,τεχνολογικά κ.α.).
Βασίλης Αγγελόπουλος Α1
Μετρό Θεσσαλονίκης
Ο Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος της Θεσσαλονίκης ή Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα υπό κατασκευή υπόγειο αστικό σύστημα μεταφοράς σταθερής τροχιάς στην Θεσσαλονίκη. Θα είναι το πρώτο αυτόματο σύστημα μετρό χωρίς οδηγούς στην Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια των εργασιών βρέθηκαν και βυζαντινές αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου καθώς και Αγίας Σοφίας, και αυτό καθυστερεί την ολοκλήρωση του έργου.
Το 1986, ο τότε δήμαρχος Θεσσαλονίκης Σωτήρης Κούβελας ανακοίνωσε την έναρξη των εργασιών κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το έργο έμεινε στην ιστορία της Θεσσαλονίκης ως <<η τρύπα του Κούβελα>>, και οι εργασίες σταμάτησαν. Μετά από πολλά χρόνια οι εργασίες ξανάρχισαν και λέγεται ότι μέχρι το 2020 θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της κύριας γραμμής του Μετρό και η επέκταση του προς την Καλαμαριά. Το έργο επεκτείνεται προς την Καλαμαριά με πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,8 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Στη συνέχεια θα γίνουν οι επεκτάσεις προς τις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο.
Δεσποίνη Καλογεράκη Β2
Εγνατία Οδός
Η Εγνατία Οδός είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας με μήκος 670χλμ. Διασχίζει ολόκληρη τη βόρεια Ελλάδα, από τα δυτικά στα ανατολικά: ξεκινάει από την Ηγουμενίτσα στην Ήπειρο, και καταλήγει στα Ελληνοτουρκικά σύνορα στους Κήπους στον ποταμό Έβρο. Η κατασκευή της Εγνατίας ξεκίνησε το 1994 και ολοκληρώθηκε, ως προς το κυριότερο μέρος της, τον Ιανουάριο του 2009. Το όνομά της προέρχεται από την Αρχαία Εγνατία Οδό, που διέσχιζε την ίδια σχεδόν περιοχή. Πιο συγκεκριμένα, κατασκευάστηκε μεταξύ του 146-120 π.Χ. και εκτεινόταν ανάμεσα στις χώρες της Αδριατικής και στο Αιγαίο. Αργότερα, κατασκευάστηκε η επέκτασή της από τον Έβρο στο Βυζάντιο και τελικά το όνομα ΕΓΝΑΤΙΑ δόθηκε σε όλο το δρόμο, από την Ρώμη μέχρι την Κωνσταντινούπολη, προς τιμή του Ρωμαίου ανθύπατου Γναίου Εγνάτιου που την κατασκεύασε.
Ελένη Ίτσου Β2
Δείτε όλες τις ειδήσεις από την εφημερίδα εδώ…