Το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Κοζάνης σε συνεργασία με το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας (http://icte.uowm.gr) και τη μη κερδοσκοπική εταιρεία WRO Hellas ( http://www.wrohellas.gr) στα πλαίσια του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με τίτλο «Η Δική μου Πόλη», διοργανώνουν τον 1ο Περιφερειακό Διαγωνισμός Ρομποτικής με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών των δημοτικών σχολείων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Με τον διαγωνισμό δίνεται η δυνατότητα σε περισσότερους εκπαιδευτικούς και μαθητές να έλθουν σε επαφή με τον κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Μαρτίου 2015 στο σχολικό συγκρότημα επί της οδού Κ. Καραμανλή 26, όπου εδρεύει το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Κοζάνης.
Ο Διαγωνισμός με θέμα «Η δική μου πόλη», έχει στόχο να δώσει την ευκαιρία σε παιδιά και δασκάλους και από τις 13 Περιφέρειες της χώρας, να αναπτύξουν το ταλέντο τους, τη φαντασία τους και τις επιστημονικές τους δεξιότητες για να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο η οποία θα προσομοιώνει το θέμα του διαγωνισμού «H δική μου πόλη».
Η Νέα Χρονιά έφτασε και μαζί της θα αλλάξει ο σημερινός τρόπος διδασκαλίας σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες! 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Δημοτικού «Η δική μου πόλη». Μείνετε συντονισμένοι, για όλα τα τελευταία νέα! Η αξιολόγηση του έργου κάθε ομάδας, αποτελούμενης από 3 έως 6 μαθητές, θα πραγματοποιηθεί από επιτροπή με κριτήρια τη σύλληψη της ιδέας, τον προγραμματισμό, την κατασκευή, την παρουσίαση, τη λειτουργία της Ομάδας και το σχεδιασμένο video (animation) με το λογισμικό Scratch.
Όροι Διαγωνισμού
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι μαθητές Δημοτικού 7-12 ετών (B’ – Στ’ τάξεις)
Οι μαθητές θα πρέπει να δημιουργήσουν ομάδες των 3-6 μαθητών
Υποχρεωτικά εκπροσωπεί την ομάδα ένας μαθητής ως αρχηγός και ένας προπονητής άνω των 20 ετών ο οποίος μπορεί να είναι οποιοσδήποτε που να έχει σχέση με τους μαθητές (όπως δάσκαλος, γονιός) ως κηδεμόνας
Ο εξοπλισμός με τον οποίο θα συμμετέχουν οι ομάδες στον διαγωνισμό θα μπορεί να περιλαμβάνει το πολύ έως
3 μοτέρ
2 μπαταριοθήκες
2 Hub
2 υπολογιστές
4 αισθητήρες (έως 2 αισθητήρες κλίσης, έως 2 αισθητήρες κίνησης)
Κατ’ ελάχιστο θα πρέπει κάθε κατασκευή να έχει δύο αυτοματισμούς (μέσω δύο αισθητήρων). Μην ξεχνάτε ότι το μικρόφωνο του Η/Υ λειτουργεί και ως αισθητήρας ήχου!
Λογισμικό Προγραμματισμού
Ο προγραμματισμός για τους αυτοματισμούς αλλά και για τη δημιουργία σεναρίου/animation θα γίνει με το δωρεάν ανοιχτό λογισμικό:
Scratch http://info.scratch.mit.edu/WeDo/Tutorial
Διαδραστικότητα
Οι ομάδες πρέπει να ετοιμάσουν μέσω του Scratch την εικονική παράσταση ενός από τους αυτοματισμούς.
Εάν για παράδειγμα ο αυτοματισμός είναι ένα πουλί το οποίο κουνά τα φτερά του χρησιμοποιώντας τον αισθητήρα κλίσης, η ομάδα μπορεί να σχεδιάσει στον Η/Υ της ένα πουλί, χρησιμοποιώντας το Scratch και αλλάζοντας θέση του αισθητήρα κλίσης το πουλί να κουνά τα φτερά του.
Διευκρινήσεις
Το project το οποίο θα παρουσιάσει η κάθε ομάδα, θα πρέπει να έχει κατ’ ελάχιστο δύο αυτοματισμούς (μέσω δύο αισθητήρων) και όχι περισσότερους από τέσσερεις.
Κίνηση μέσω αυτοματισμών με χρήση μοτέρ: Κατ’ ελάχιστο 1 μοτέρ και όχι περισσότερα από 2.
Αισθητήρες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την κάθε ομάδα:
o Αισθητήρας κλίσης (WeDo)
o Αισθητήρας κίνησης (WeDo)
o Αισθητήρας ήχου (Μικρόφωνο Υπολογιστή)
Η σύνδεση των αισθητήρων με τον υπολογιστή γίνεται μέσω Hub (WeDo) – USB σύνδεση (εκτός από τον αισθητήρα ήχου που είναι το μικρόφωνο του Η/Υ).
Χρήση μοτέρ μέσω μπαταρίας (battery pack) για κίνηση μηχανικών μερών (ΟΧΙ των αυτοματισμών) : ελάχιστα 0, μέγιστα 2
Σε κάθε περίπτωση ο μέγιστος αριθμός μοτέρ (είτε μέσω Hub για αυτοματισμούς ή μη, είτε μέσω μπαταρίας) δε πρέπει να ξεπερνά τα 3 μοτέρ. (μέγιστος αριθμός μοτέρ: 3)