Προτεραιότητα του Πρωθυπουργού της χώρας Αντώνη Σαμαρά, της Κυβέρνησης, του Υπουργού Υποδομών μεταφορών και Δικτύων και εμού βέβαια είναι η αντιμετώπιση της οδικής ασυνειδησίας που έχει φτάσει σε επίπεδα γενοκτονίας και ακόμη μέσω αυτής η απόκτηση σημαντικών εσόδων για άσκηση κοινωνικών πολιτικών.
Τα παραπάνω τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος στα εγκαίνια της έκθεσης “ATHENS MOTOR SHOW”.
Ευχαρίστησε ιδιαίτερα την έκθεση Athens Motor Show 2013 για την φιλοξενία της, τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Εμπόρων Αυτοκινήτου ( ΣΕΕΑ ) και τον πρόεδρο του κ. Βασιλάκη Γιώργο και τους ειδικούς συνεργάτες και συμβούλους Άρη Σταθάκη, Τάσο Μαρκουίζο ( Ιαβέρη ), Κώστα Ιαβέρη, Δημήτρη Διατίδη και Χάρη Θεοφράστου για την αφιλοκερδή συνεισφορά τους και την βοήθεια που παρέχουν στο Υπουργείο και ειδικότερα στην Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας . Συγχάρηκε όλους τους εκθέτες για την παρουσία τους και τούς καλές δουλειές.
Η Πλήρης ομιλία του Υφυπουργού κ. Παπαδόπουλου:
«Αγαπητοί εκθέτες, αγαπητοί φίλες και φίλοι.
Με μεγάλη χαρά παρευρίσκομαι στα εγκαίνια της έκθεσης του αυτοκινήτου,
η οποία έχει γίνει πλέον θεσμός για την Ελλάδα.
Η έκθεση αυτή – έχοντας και στο παρελθόν γράψει τη δική της ξεχωριστή σελίδα στο χώρο της αυτοκίνησης στην Ελλάδα
θα παρουσιάσει στο ελληνικό κοινό για άλλη μια φορά, τα νέα μοντέλα
και όλες τις εξελίξεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας,
παρουσιάζοντας συγχρόνως τις δυνατότητες χρήσης νέων τεχνολογιών
και συστημάτων – που θα κάνουν τις μετακινήσεις μας πιο ασφαλείς
και περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον.
Γνωρίζω καλά ότι ο κλάδος του αυτοκινήτου είναι ένας από τους πιο ταλαιπωρημένους κλάδους στην ελληνική αγορά.
Γνωρίζω επίσης καλά ότι η πολιτεία έχει δημιουργήσει την εικόνα ότι το αυτοκίνητο υπερφορολογείται και άρα ότι δεν συμφέρει στην παρούσα φάση η αγορά ενός νέου αυτοκινήτου.
Γνωρίζω όμως παράλληλα ότι αυτό σε καμία περίπτωση δεν ισχύει. Και ότι αν εξαιρέσουμε τα μεγάλα και πολυτελή αυτοκίνητα και εστιάσουμε στα μικρά/μεσαία και προσιτά, η πραγματική εικόνα είναι εντελώς διαφορετική.
Εκείνο όμως που πρέπει να γίνει είναι η δημιουργία ενός σταθερού μέτρου στα αυτοκίνητα το οποίο δεν θα αλλάζει ανάλογα με τις οικονομικές συνθήκες βρίσκοντας σαν την εύκολη λύση τη φορολόγηση του αυτοκινήτου.
Και εγώ από πλευράς μου έχω ήδη αναλάβει πρωτοβουλία για την στήριξη της θέσης αυτής. Πρέπει όμως να ομολογήσω ότι με το μέτρο της απόσυρσης που τα συναρμόδια Υπουργεία έχουνε εφαρμόσει για Τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αλλά και με τις δικές σας προσπάθειες, η τιμή κτίσης ενός νέου αυτοκινήτου σήμερα στην Ελλάδα είναι χαμηλότερη από ποτέ.
Με τα νέα ,περιβαλλοντικά πλέον, τέλη κυκλοφορίας που επίσης τα συναρμόδια Υπουργεία έχουν εφαρμόσει από το 2010, το κόστος χρήσης ενός νέου αυτοκινήτου είναι και αυτό χαμηλότερο από ποτέ!
Είναι ξεκάθαρο άρα, ότι το τέρας το οποίο έχουμε να παλέψουμε δεν είναι μόνο το κράτος αλλά κι η τεράστια πτώση στην αγοραστική δύναμη
και στην καταναλωτική εμπιστοσύνη που έχει επέλθει με την κρίση.
Και αυτό θέλει υπομονή, αντοχή και δύναμη.
Αυτό όμως δεν πάει να πει ότι θα κάτσουμε με τα χέρια σταυρωμένα.
– Είναι κοινός μας στόχος η ανανέωση του στόλου.
– Είναι επίσης κοινός μας στόχος η σωστή συντήρηση του στόλου και ως εκ τούτου η ασφάλεια των μεταφορών.
Και είναι απόλυτα σαφές ότι η κρίση που περνάμε έχει συνεισφέρει αρνητικά και στα δύο.
– ΚΑΙ οι καταναλωτές βρίσκονται σε αδυναμία να επενδύσουν τα απαιτούμενα για την δική τους ασφάλεια,
– ΚΑΙ εμείς έχουμε να πραγματοποιήσουμε περισσότερους και δυσκολότερους ελέγχους με πολύ λιγότερους πόρους σε σχέση με το παρελθόν.
Να είστε βέβαιοι όμως ότι θα γίνει!
Γιατί όλες οι προσπάθειες εστιάζονται – στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση του κράτους.
– Στην αντικατάσταση του φυσικού ελέγχου με αυτή του ηλεκτρονικού ελέγχου, της ηλεκτρονικής διασταύρωσης και γενικά στην αυτοματοποίηση όλων των διαδικασιών.
Η Ελλάδα μπορεί και οφείλει να συνεχίσει την προσπάθεια για την δημιουργία πιο σύγχρονων και ασφαλών μεταφορών.
Και να είστε σίγουροι ότι δεν θα ησυχάσουμε έως ότου αυτός ο στόχος επιτευχθεί.
– Ως ότου η εικόνα στην χώρα μας δεν θα διαφέρει παρά ελάχιστα με αυτήν στις χώρες του Ευρωπαϊκού βορά.
Εμείς από πλευράς του Υπουργείου, είμαστε διατεθειμένοι να προχωρήσουμε άμεσα σε λύσεις για την απλούστευση διοικητικών διαδικασιών σχετικά με τις εγκρίσεις των αυτοκινήτων και να απαλείψουμε όσα διοικητικά βάρη υπάρχουν για να διευκολύνουμε την άμεση κυκλοφορία των νέων μοντέλων στην ελληνική αγορά.
Ήδη, με τον πρόσφατο νόμο επετράπη η χρησιμοποίηση του κιβωτίου επισκευής ελαστικού του γνωστού ΚΙΤ, αντί του εφεδρικού τροχού.
Για τις μέρες μας ακόμη και το δικαίωμα στο όνειρο είναι πολύτιμο.
Ένα πράγμα πάντως είναι σίγουρο! Ότι το πάθος του Έλληνα με το αυτοκίνητό του ξεπερνάει αυτό του οποιουδήποτε Ευρωπαίου!
Και αυτό είναι ξεκάθαρο κοιτώντας γύρο μου απόψε ότι δεν είστε σε καμία περίπτωση διατεθειμένοι να επιτρέψετε να αλλάξει.
Συγχαρητήρια σε όλους σας για την υπέροχη οργάνωση και…. καλές πωλήσεις!»