Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Βασίλης Θωμαΐδης στο σημερινό χαιρετισμό του κατά την έναρξη του 12ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics που διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Logistics (ΕΕL) στη Θεσσαλονίκη, με κεντρικό θέμα «Logistics in Southeastern Europe: Crossroads for International Trade», αναφέρθηκε στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον και την επιχειρηματική δραστηριότητα η οποία έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες. Οι δυσκολίες άντλησης κεφαλαίων, η ανάγκη για άμεσο κέρδος και ο ανταγωνισμός αναμφίβολα υπάρχουν, όπως όμως υπήρχαν και στο παρελθόν. Η ειδοποιός διαφορά σήμερα, όμως, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Θωμαΐδης, βρίσκεται στον παράγοντα «χρόνος». Με τον καιρό, τα περιθώρια οφέλους από τις διάφορες επιχειρηματικές δραστηριότητες σταδιακά μειώθηκαν ή έγιναν οικονομικά ασύμφορα και αναγκαστικά, οι επιχειρήσεις στράφηκαν στη βελτίωση και την επέκταση της αλληλεξάρτησης κρίσιμων δραστηριοτήτων της παραγωγικής αλυσίδας, που σήμερα καλούμε «Κύκλωμα Logistics».
Ο κ. Θωμαΐδης, εστίασε στην εξέλιξη των Logistics τα τελευταία χρόνια, αναφερόμενος κυρίως στις δραστηριότητες cross docking, οι οποίες απαιτούν μεγάλη ταχύτητα σε μεγάλες αποστάσεις, ενώ αντίθετα περιορίζονται οι αποθηκευτικές δραστηριότητες. Η ταχύτατη ανάπτυξη του e-Commerce και του e-Business την τελευταία δεκαετία και οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών, μετασχηματίζουν τα Logistics από μία διεργασία ροής υλικών, σε μία λειτουργία διαρκούς επιχειρηματικής πληροφόρησης.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Θωμαΐδης, τα logistics συνεισφέρουν στο παγκόσμιο ΑΕΠ σε ποσοστό 13,8%, με την αξία τους να ανέρχεται στα 5,4 τρις. ευρώ και αναπτύσσονται με ρυθμό ο οποίος ανά γεωγραφική ζώνη κυμαίνεται μεταξύ 4%-8%. Ακόμα και μέσα στο γενικότερο κλίμα ύφεσης που επικρατεί τους τελευταίους μήνες στην παγκόσμια οικονομία και το διεθνές εμπόριο, ο κλάδος των Logistics αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική πορεία που καταγράφει τα τελευταία έτη. Επίσης, συνεχίζουν να πραγματοποιούνται σημαντικές
επενδύσεις για τέτοιες υποδομές, με τις ετήσιες δαπάνες παγκοσμίως, να υπολογίζονται σε 1 τρις ευρώ ετησίως, ενώ το αντίστοιχο ποσό για την Ε.Ε υπερβαίνει τα 900 δις ευρώ.
Επιπρόσθετα, ο κ. Θωμαΐδης, παρουσίασε στοιχεία που αναδεικνύουν το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει ο κλάδος των μεταφορών στην Ελλάδα.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, για τα τρία πρώτα τρίμηνα του τρέχοντος έτους, οι εξαγωγές-εισπράξεις υπηρεσιών μεταφορών της Ελλάδας άγγιξαν τα 15 δις ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 22% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2007 και 40% συγκριτικά με του 2006.
Αντίστοιχα, οι εισαγωγές-πληρωμές των υπηρεσιών μεταφορών ανέρχονται μόλις στο ½ των εξαγωγών-εισπράξεων, γεγονός που δημιουργεί σημαντικό πλεόνασμα στο ισοζύγιο υπηρεσιών για τη χώρα μας. Αναλυτικότερα για το εννιάμηνο του τρέχοντος έτους, οι εισαγωγές-πληρωμές υπηρεσιών μεταφορών της Ελλάδας ξεπέρασαν τα 7 δις ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 27% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2007. Ο κ. Θωμαΐδης, δεν παρέλειψε να σημειώσει, ότι η πλειονότητα αυτών των μεταφορών πραγματοποιείται προς και από τις χώρες της Νοτιανατολικής Ευρώπης, γεγονός που καθιστά τις επενδύσεις των Logistics στη Βόρεια Ελλάδα αναγκαία συνθήκη για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας της περιοχής, και όχι μόνο.
Κλείνοντας, ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, επεσήμανε ότι σε μία δύσκολη περίοδο για το διεθνές εμπόριο, και φυσικά για τις ελληνικές εμπορευματικές συναλλαγές, πρέπει όλοι μας να επωφεληθούμε από τη δυναμική που παρουσιάζει ο κλάδος, και να επενδυθούν κεφάλαια σε νέες καινοτόμες δομές, έτσι ώστε βγαίνοντας από την κρίση, η χώρα μας να είναι έτοιμη να προσφέρει αναβαθμισμένες υπηρεσίες logistics, υψηλής ποιότητας, προσφέροντας παράλληλα με αυτόν τον τρόπο ένα ακόμη χρήσιμο εργαλείο στον Έλληνα εξαγωγέα, για να έχει μία πιο ανταγωνιστική παρουσία στις ξένες αγορές.