Την Τρίτη 15 Ιουλίου θα ξεκινήσουν οι θερινές εκπτώσεις που θα έχουν διάρκεια μέχρι και το Σάββατο 30 Αυγούστου, δίνοντας την ευκαιρία στο καταναλωτικό κοινό να κάνει τα εποχιακά του ψώνια σε καλύτερες, από την τρέχουσα περίοδο, τιμές.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, η διενέργεια των εκπτώσεων είναι στην διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη «η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά. Τα πρόστιμα είναι βαρύτατα και δεν επιτρέπεται να καταβληθεί ένα τέτοιο πρόστιμο λόγω λάθους. Επειδή δε, πρόκειται για διοικητικό πρόστιμο, πρώτα εισπράττεται (και μάλιστα σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων) και κατόπιν αμφισβητείται στα Διοικητικά Δικαστήρια.
Οι έμποροι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι Τριάντα (30) ημέρες πριν από την έναρξη των εκπτώσεων (15/6/2008), απαγορεύεται στους υπεύθυνους των εμπορικών καταστημάτων να ανακοινώνουν, προς το κοινό, εκπτώσεις ή προσφορές με οποιονδήποτε τρόπο, ιδιαίτερα με διαφήμιση, επιστολές ή ανάρτηση διαφημιστικών πινακίδων.
Παράλληλα, σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Ανάπτυξης, η διενέργεια προωθητικών ενεργειών πωλήσεων, η οποία δεν εκδηλώνεται καθόλο το έτος ως συνεχής πρακτική της επιχείρησης αλλά μόνο κατά την 30ήμερη περίοδο απαγόρευσης των προσφορών ισοδυναμεί με απαγορευμένες προσφορές και τιμωρείται «έτσι, φαινόμενα προσφορών ή όψιμων πρακτικών προώθησης πωλήσεων κατά την περίοδο αυτή (15/6/2008 έως 14/7/2008) που προηγείται των τακτικών εκπτώσεων, πρέπει να καταγγέλλονται στις τοπικές Διευθύνσεις Εμπορίου και να τιμωρούνται».
Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά (τα προϊόντα) εκτίθενται. Η δε αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση.
Ρ.Σ.