Το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ανακοινώνουν την πρόθεση να αναλάβουν πρωτοβουλία δημόσιας διαβούλευσης για τα θέματα, τις δυνατότητες ανάπτυξης, τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα μέσα διαδικτυακής ενημέρωσης και επικοινωνίας στην Ελλάδα.
Στόχος είναι η διαφάνεια και οι καθαροί κανόνες για τη δημιουργία ενός πλαισίου λειτουργίας και ανάπτυξης των διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας, τη θεμελίωση της πολυφωνίας, την έννομη σχέση με την πολιτεία και την κοινωνία, την τήρηση της δεοντολογίας και της ελεύθερης έκφρασης.
Η πρόσκληση συμμετοχής απευθύνεται σε κάθε ενδιαφερόμενο, από τον απλό ιδιώτη μέχρι τις επαγγελματικές ενώσεις Μέσων Ενημέρωσης, την ΠΟΕΣΥ και τις Ενώσεις συντακτών. Τις προσεχείς ημέρες θα ανακοινωθεί ο τόπος και ο χρόνος της εναρκτήριας εκδήλωσης της διαβούλευσης. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να αποστέλλει μέχρι τις 15 Νοεμβρίου τις προτάσεις του για την οργάνωση της διαβούλευσης στην παρακάτω φόρμα.
• Στο στόχαστρο οι στρεβλώσεις
Αξίζει να επισημανθεί ότι η πρωτοβουλία για την δημιουργία πλαισίου κανόνων για το Διαδίκτυο δεν αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία, αφού σχεδόν το σύνολο των δυτικών ευρωπαϊκών κρατών έχει θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει τα θέματα που αφορούν στο Διαδίκτυο.
Στην Ελλάδα, η αναγκαιότητα ύπαρξης ρυθμιστικού πλαισίου για το Διαδίκτυο αναδείχθηκε τα τελευταία χρόνια με ιδιαίτερα έντονο τρόπο, τόσο λόγω των καταιγιστικών αλλαγών που έφερε η νέα τεχνολογία και της αναγκαιότητας προσαρμογής στα ευρωπαϊκά δεδομένα και στις σχετικές Οδηγίες της Ε.Ε., αλλά και εξαιτίας των απαράδεκτων συμπεριφορών κάποιων χρηστών του Διαδικτύου, οι οποίοι, βάζοντας στο στόχαστρο ευρύτερα γνωστά πρόσωπα από τον κόσμο της πολιτικής και των επιχειρήσεων, επιδίωκαν κέρδη με υπό την απειλή υποτιθέμενων «αποκαλύψεων».
Οι γενικές αρχές
Στο πλαίσιο αυτό, αναγκαία θεωρείται η ανάθεση των αρμοδιοτήτων για το Διαδίκτυο, σε ανεξάρτητη αρχή, στα πρότυπα του ΕΣΡ – αν όχι το ίδιο το ΕΣΡ, μέσω ειδικού τμήματος-, δεδομένου ότι, μεταξύ άλλων, τίθενται και ζητήματα περιεχομένου, ενώ θα γίνει προσπάθεια να υπάρχει νόμιμος εκπρόσωπος πίσω από κάθε ιστοσελίδα, πράγμα το οποίο ούτως ή άλλως συμβαίνει σήμερα στα παραδοσιακά Μέσα.
Αναγκαία επίσης θεωρείται η ενιαία προσέγγιση των θεμάτων που αφορούν στη διαφήμιση συνολικά, για όλους τους φορείς που δραστηριοποιούνται στο Διαδίκτυο, όπως π.χ. ίδιοι κανόνες για όλα τα sites, ανεξάρτητα από το χαρακτήρα τους, ενώ, στο πλαίσιο της διασφάλισης των κανόνων του ανταγωνισμού, θα πρέπει αυτό να γίνει με τρόπο ανάλογο των όσων ισχύουν στα παραδοσιακά ΜΜΕ, δεδομένου ότι, οποιοδήποτε μέσο φιλοξενεί διαφημίσεις, είναι υπό μια έννοια ένα μέσο ενημέρωσης, ή επικοινωνίας.
Επίσης και όσον αφορά τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, αναμένεται ότι θα ενσωματωθούν στη ρύθμιση και τα όσα προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Οδηγία, για γραμμικές και μη γραμμικές ραδιοτηλεοπτικές υπηρεσίες.
Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να αποστέλλει μέχρι τις 15 Νοεμβρίου τις προτάσεις του για την οργάνωση της διαβούλευσης σε ειδική φόρμα που φιλοξενείται στο δικτυακό τόπο διαβουλεύσεων του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.































