Παραδίδεται μεθαύριο Δευτέρα στην κυκλοφορία, το τμήμα Βογατσικό – Αλιάκμονας του κάθετου άξονα της Εγνατίας οδού Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιήσει ο υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Μαγγριώτης στις 4 το απόγευμα, ενώ θα παραβρεθεί ο πρόεδρος της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και το διοικητικό συμβούλιο.
Με την παράδοση του νέου τμήματος διασφαλίζεται η συνεχόμενη λειτουργία του κάθετου άξονα από Σιάτιστα μέχρι Κορομηλιά, μήκους 51 χιλιομέτρων. Απομένουν ακόμη 21 χιλιόμετρα μέχρι την Ιεροπηγή και την Κρυσταλλοπηγή, αλλά αυτό το τμήμα καθυστερεί, καθώς πρόκειται για έργο του ΕΣΠΑ που δεν ξεκίνησε. Ο κάθετος άξονας Σιάτιστα – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή είναι τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Εξασφαλίζει τη σύνδεση προς Pogrades – Cafasan – Δυρράχιο στο νότιο τμήμα της Αλβανίας και αποτελεί κλάδο του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου VIII. Ο άξονας έχει συνολικό μήκος περίπου 72 χιλιόμετρα Μελετάται και κατασκευάζεται με διατομή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα ΄Εκτακτης Ανάγκης ανά κατεύθυνση. Το συνολικό κόστος ανέρχεται περίπου σε 400 εκ. ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, εκ των οποίων το 60% είναι η κοινοτική συνδρομή.
Ο κάθετος άξονας Σιάτιστα – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή αποτελείται από τα εξής επιμέρους τμήματα: Σιάτιστα – Ράχες – Αλιάκμων, μήκους 18 χιλιομέτρων, το οποίο παραδόθηκε στην κυκλοφορία. Το κόστος ανήλθε σε 55 εκ. ευρώ, χρηματοδοτήθηκε από το ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας και δόθηκε σταδιακά στην κυλοφορία την περίοδο 2007-2009. Το τμήμα Αλιάκμων – Βογατσικό – Κωσταράζι, μήκους 12 χιλιομέτρων. Είχε παραδοθεί μόνο το τμήμα Βογατσικό – Κωσταράζι και μεθαύριο παραδίδεται και το τμήμα Αλιάκμων – Βογατσικό. Το συνολικό κόστος ανήλθε σε 42 εκ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), το έργο εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας» (Οδικοί Άξονες, Λιμάνια, Αστική Ανάπτυξη). Το τμήμα Κωσταράζι – Κορομηλιά, μήκους 21 χιλιομέτρων κατασκευάστηκε από την «Εγνατία Οδό Α.Ε.» και έχει δοθεί σταδιακά στην κυκλοφορία το 2004-2005. Ο προϋπολογισμός του ανήλθε σε 90 εκ. ευρώ. Απομένει το τμήμα Κορομηλιά – Ιεροπηγή, μήκους 13,5 χιλιομέτρων και η σύνδεση με την Κρυσταλλοπηγή, μήκους 7,5 χιλιομέτρων. Στο πλαίσιο της 2ης αναθεώρησης των προγραμμάτων του Γ’ ΚΠΣ, εξασφαλίσθηκαν από το πρόγραμμα «Ενίσχυσης Προσπελασιμότητας» πόροι για την εκπόνηση μελετών για νέα χάραξη στο τμήμα Κορομηλιά – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή (σύνορα με την Αλβανία). Τα 13,5 χλμ. του τμήματος Κορομηλιά – Ιεροπηγή, σχεδιάζονται ως αυτοκινητόδρομος τετράϊχνης διατομής πλάτους 22,25μ., με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση. Για τη σύνδεση με τον υφιστάμενο διασυνοριακό σταθμό της Κρυσταλλοπηγής προβλέπεται η κατασκευή του τμήματος Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή, μήκους 7,5 χλμ., με δίιχνη διατομή. Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή σήραγγας μήκους 420μ. καθώς και τριών ανισόπεδων κόμβων. Το συνολικό κόστος προϋπολογίζεται στα 110 εκ. ευρώ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ