Η γλώσσα της αλήθειας
«Το θέμα είναι εάν θα μιλήσουμε ποτέ με τη γλώσσα της αλήθειας ή θα περιοριστούμε, από τη φτώχεια επιχειρημάτων σε ανταλλαγή ύβρεων. Πίστευα, έστω και την ύστατη στιγμή, ότι θα είχαμε αυτή την ευκαιρία να ανταλλάξουμε επιχειρήματα και να πούμε αλήθειες. Δεν λέμε την αλήθεια. Πολύ φοβούμαι ότι πολλοί εδώ μέσα δεν έχουν καμία σχέση με την αλήθεια.
Υπερισχύει το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο
Πρώτα-πρώτα, για ποιο ελληνικό Σύνταγμα μιλάμε, όταν όλοι ξέρετε ότι υπερισχύει το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο; Υπερισχύει. Τώρα όλα αυτά τα εφευρήματα ότι δήθεν δεν υπερισχύει, δεν ισχύουν. Γιατί ξέρετε ότι υπερισχύει. Και εάν γίνει αυτό το οποίο ζήτησε ο αξιότιμος Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., δηλαδή να κλείσει ο κύριος Υπουργός τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, θα πάνε να πάρουν μία απόφαση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και θα έχουν την πλήρη και απόλυτη νομιμοποίηση. Αυτό περιμένουν. Περιμένουν να παρασυρθεί ο Υπουργός και να πει «τα κλείνω», για να πάνε αύριο το πρωί και να πάρουν την απόφαση.
Ο κ. Αλαβάνος και τα «παγώνια»
Όσον αφορά, βέβαια, τις θέσεις οι οποίες αναπτύχθηκαν από τον κ. Αλαβάνο, εγώ τις δέχομαι. Ήταν μία απολογία σε ένα αμείλικτο «κατηγορώ» που ακούστηκε και από τον Υπουργό, αλλά και από τον εξαίρετο δικό μας εισηγητή κ. Άδωνι Γεωργιάδη. «Το μεταβάλλειν γνώμιν εστί φιλοσοφείν». Σωκράτης.
Τώρα, βέβαια, εκείνος αισθάνθηκε με αυτή τη στάση, που λέγεται τούμπα εις την καθομιλουμένη, ως παγώνι. Εν πάση περιπτώσει, μπορεί να αισθάνεται ως φιλοσοφημένο παγώνι. Και δεν μπορώ να καταλάβω πώς επέλεξε αυτή τη φράση. Οι δημοσιογράφοι καραδοκούν. Από εδώ και πέρα θα σας λένε παγώνια.
21η Απριλίου και Αριστερά
Άκουσα πριν το συμπαθέστατο συνάδελφο κ. Ψαρριανό, συνάδελφο και στα ερτζιανά, να κάνει ανάκληση μνήμης εις τον Παττακό και τον Ντερτιλή. Ατυχέστατο, γιατί σε αυτό το χώρο που υπηρετούμε, της Δημοκρατίας, αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν καμία θέση, ούτε καν απαξιωτικά.
Αυτό σας το λέει, κύριε Ψαριανέ, κάποιος ο οποίος πέρασε οδυνηρές στιγμές και το ξέρετε καλά. Επομένως, λοιπόν, μην τους ανακαλούμε. Δεν χρειάζεται. Εν τέλει, σήμερα εσείς στηρίζετε αυτό που εκείνοι, οι χουντικοί, διέπραξαν. Αυτοί συνέλαβαν την ιδέα των μη ιδιωτικών πανεπιστημίων, για να μην κάνει η Αριστερά πανεπιστήμια. Και τώρα ερχόσαστε εσείς και υπερασπιζόσαστε αυτά τα οποία έκανε ο Ντερτιλής, ο Παττακός και η παρέα του.
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Δεν τα λέω εγώ αυτά. Τα λέει ο αξιότιμος Καθηγητής κ. Αλιβιζάτος. Τα διάβασα, αναγνώστης είμαι. Εκτός βεβαίως εάν θεωρείτε ότι δεν είναι αξιόπιστη πηγή ο κ. Αλιβιζάτος. Ο κ. Αλιβιζάτος λέει ότι αυτό το εφεύρε η χούντα για να μην κάνει η Αριστερά πανεπιστήμια. Και ερχόσαστε τώρα εσείς και υπερασπιζόσαστε το εφεύρημα των χουντικών. Σχήμα οξύμωρο και αντιφατικό.
Λέτε την μισή αλήθεια
Το να αλλάζει κανείς γνώμη, είναι βέβαια φιλοσοφία. Το να λέει, όμως, τη μισή αλήθεια δεν είναι και τόσο φιλοσοφημένο. Θα μου επιτρέψετε να σας πω κάτι που εντόπισα. Είπε, λοιπόν, κάτι ο κ. Αλαβάνος και σταμάτησε στη φράση «Το σημαντικό ερώτημα είναι σε ποιο κράτος – μέλος απέκτησαν τα επαγγελματικά τους προσόντα οι σπουδαστές, σε ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα άλλων κρατών-μελών, κατά την ορθή ερμηνεία της Οδηγίας 89/48».
Στη συνέχεια είπε το εξής: «Η ελληνική Κυβέρνηση περιπαίζει, παραπλανά και κρατά σε σύγχυση όλο αυτό τον κόσμο, παρά τις πολύχρονες και συνεχείς καταγγελίες μου ότι…». Σε αυτό το σταμάτησε. Δεν συνέχυσε, γιατί δεν τον συνέφερε. Τι είπε, λοιπόν; Τη μισή αλήθεια. Η υπόλοιπη μισή αλήθεια είναι ότι σύμφωνα με τα λεγομενά του, «Η Κυβέρνηση παραβιάζει την Οδηγία 89/48. Επιμένει να εφαρμόζει μία σχιζοφρενική πολιτική. Από τη μία εξασφαλίζει την ελεύθερη λειτουργία των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών χωρίς να ασκεί οποιοδήποτε ποιοτικό έλεγχο και να θέτει προδιαγραφές, όπως άλλωστε θα μπορούσε».
Άρα, λοιπόν ο κ. Αλαβάνος, εγκαλεί την Κυβέρνηση ότι δεν έπραξε το καθήκον της όπως θα μπορούσε να προσδιορίσει πως λειτουργούν τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών. Αυτό δεν μας το είπε! Είναι η άλλη μισή αλήθεια η οποία απεκρύβη.
Εμπνευστής η κα Βάσω Παπανδρέου
Ποιος είναι όμως ο εμπνευστής αυτής της Οδηγίας για την οποία μίλησε ο κ. Αλαβάνος; Είναι η κα Βάσω Παπανδρέου ως τότε Επίτροπος. Αυτή την είχε σχεδιάσει, κύριε Υπουργέ. Και ερχόμαστε τώρα εμείς να υπερασπιστούμε ποια; Αυτά τα οποία σχεδίασε η κα Παπανδρέου και υπερψήφισε εις το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο κ. Αλαβάνος.
Έχουμε, λοιπόν, κα Βάσω Παπανδρέου, να δίνει αυτή την Οδηγία της αναγνωρίσεως των Κέντρων Σπουδών, έχουμε τον κ. Αλαβάνο να υπερασπίζεται αυτή την Οδηγία της κας Παπανδρέου και σήμερα ξαφνικά που έρχεται και κάνει το αυτονόητο η Κυβέρνηση με μια μεγάλη καθυστέρηση, να έρχεται να αντιδρά το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και ο Συνασπισμός.
Οι κοκορομαχίες
Πείτε μου, τι αντιλαμβάνεται αυτός στον οποίον απευθύνθη ο κ. Αλαβάνος, το παιδί το οποίο σπουδάζει και μαθαίνει; Τί ακούει; Ποια είναι τα φροντιστήρια τα οποία λαμβάνει μέσα από το Κοινοβούλιο; Ότι άλλα λένε τη μία μέρα και άλλα πράττουν; Αυτή είναι η αλήθεια. Πάνε στις Βρυξέλλες, γίνονται χρήσιμα εργαλεία των Βρυξελλών και έρχονται εδώ και περνάνε στις κοκορομαχίες. Η λεβεντιά είναι να τα πεις εκεί μέσα. Και έχουμε καταγραφεί όλοι. Τι να κάνουμε; Έχουμε καταγραφεί ποιοι πήγαμε κόντρα στο ρεύμα, έχουμε καταγραφεί ποιοι υπηρετήσαμε τις Οδηγίες των Βρυξελλών, έχουμε καταγραφεί ποιοι υπερασπιστήκαμε όλες αυτές τις γραμμές.
Διαφοροποίηση Τσίπρα από τον ΣΥΡΙΖΑ
Και ερωτώ – λείπει δυστυχώς ο κ Αλαβάνος και απευθύνομαι εις τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. είναι εχθρικός στα ιδιωτικά πανεπιστήμια; Δεν πήρα μια απάντηση. Επαναλαμβάνω το ερώτημα και δέχομαι διακοπή. Είναι ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. εχθρικός στα ιδιωτικά πανεπιστήμια;
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Και βέβαια είναι.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ (Πρόεδρος του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού): Είναι; Διαγράψτε τον Πρόεδρό σας. Σε εφημερίδα σημερινή της Κύπρου, σε συνέντευξή του, την έχω εδώ! Θα την καταθέσω στα Πρακτικά. «Δεν είμαστε εχθρικοί στα ιδιωτικά πανεπιστήμια», λέει ο κ. Τσίπρας. Διαγράψτε τον, λοιπόν, εφόσον πάει κόντρα εις τις αρχές του κόμματός σας.
Εσείς είπατε ότι είστε εχθρικοί στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Εδώ ο κ. Τσίπρας λέει σε συνέντευξή του πρόσφατη, ενός μηνός, ότι δεν είστε εχθρικοί στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Επιτέλους ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. να μας πει τι είναι. Είναι υπέρ της ελεύθερης παιδείας ή είναι εχθρικός; Πείτε μας τι είστε, να ξέρουμε!
Φαρενάιτ 451 για τα βιβλιοπωλεία
Και απευθυνόμαστε σε σας όχι γιατί αισθανόμαστε την ανάγκη να απαντήσουμε σε αυτά που κάνετε, αλλά γιατί ξέρουμε ότι από εσάς θα ξεκινήσουν τα δεινά. Και βλέπουμε ποιον υπερασπίζεται σήμερα το Indymedia. Τι είναι αυτό; Είναι ιστοσελίδα εκείνων οι οποίοι καίνε κάθε μέρα τα βιβλιοπωλεία. Αυτούς υπερασπίζονται. Και θα έρθουν πάλι.
Γιατί ακόμα δεν έχετε καταγγείλει αυτούς τους εμπρησμούς των βιβλιοπωλείων. Δεν έχετε καταγγείλει αυτό το Φαρενάιτ 451, που επαναλαμβάνεται καθημερινώς σήμερα. Να βγείτε ευθέως και να πείτε, δεν πρέπει να καίγεται κανένα βιβλιοπωλείο. Δεν πρέπει να καίγεται! Και εμείς είμαστε οι πρώτοι που υπερασπιστήκαμε, όταν καιγόντουσαν άλλα βιβλία, σημερινού βουλευτή του ΠΑ.ΣΟ.Κ., εχθές δικού σας συντρόφου στην Αριστερά. Εσείς δεν το κάνετε!
Να μην καεί η Αθήνα
Όλους αυτούς, λοιπόν, οι οποίοι καίνε βιβλιοπωλεία, οι οποίοι έκαψαν τη σκοπιά εδώ έξω από τον άγνωστο Στρατιώτη, αυτοί που έκαψαν την Αθήνα, σήμερα εγώ αισθάνθηκα – δεν ξέρω αν το ερμήνευσα διαφορετικά – να είναι έτοιμοι το Σεπτέμβριο για δράση. Αυτό θέλουμε; Να κάψουμε την Αθήνα;
Έχουμε αυτό το δικαίωμα; Ανταλλαγή επιχειρημάτων μέσα στην Αίθουσα μέχρι κεραίας! Ανταλλαγή επιχειρημάτων στα αμφιθέατρα μέχρι κεραίας! Ανταλλαγή επιχειρημάτων ακόμα και στο πεζοδρόμιο, αλλά χωρίς να καίμε την Αθήνα. Χωρίς να καίμε την Αθήνα!
Βεβαίως και εγώ φοβάμαι, βεβαίως και ο κάθε λογικός θα φοβηθεί. Βεβαίως, θα φοβηθεί και ο Υπουργός, όταν λέγεται το «θα κάψουμε την Αθήνα». Γιατί κάηκε η Αθήνα. Και επαίρεστε που κάηκε τότε η Αθήνα; Επαίρεστε που είμαστε έρμαιο μιας κλίκας πενήντα, εξήντα, εκατό ανθρώπων; Γιατί στην πλειονότητά τους οι φοιτητές μας είναι νουνεχείς, είναι εχέφρονες, αλλά πάνε οι άλλοι και τους καπακώνουν. Και εσείς τους επιδοκιμάζεται αυτούς!
Είπε ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος, ο κ. Βορίδης, για το φοιτητικό κίνημα. Ελάτε, λοιπόν, να υπάρξει καταστατικό, μια καταγραφή, να δούμε τι θέλει η πλειοψηφία. Δεν χρειάζεται αυτό, δεν πρέπει να έχουμε την απόφαση της πλειοψηφίας, αλλά πρέπει να έχουμε τις μεμονωμένες ομάδες οι οποίες χτυπούν υπογείως και αναιτίως τις περισσότερες φορές;
Δημοκρατία σημαίνει διάλογος και όχι φωτιά
Όταν έχουμε μια οικονομία, η οποία πράγματι πλήττεται – και δεν πλήττεται μόνο από εξωγενείς παράγοντες, πλήττεται και από ολισθήματα, ανομήματα που ανέχεται η Κυβέρνηση – όταν λοιπόν διαπιστώνουμε ούτως ή άλλως ότι η χώρα δεν πάει καλά, δεν μπορούμε να δυναμιτίζουμε άλλο τον τόπο. Δεν μπορούμε. Πρέπει να το καταλάβουμε. Μπορούμε να αντέξουμε τη δημοκρατία; Αντοχή της δημοκρατίας είναι ο εδώ διάλογος ή, εάν θέλετε, ο διάλογος ακόμη και στην τηλεόραση. Όχι φωτιά και τσεκούρι. Γιατί περί αυτού πρόκειται.
Τι παιδεία θέλουμε;
Πάμε τώρα επί της ταμπακιέρας, κύριε Υπουργέ. Το θέμα είναι τι παιδεία θέλουμε. Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί πρέπει να πολεμάμε το ένα ή το άλλο. Μπορεί να συνυπάρξει το καλό πανεπιστήμιο με το ιδιωτικό καλό πανεπιστήμιο. Δεν καταλαβαίνω πώς εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας για το νηπιαγωγείο που πλάθεται ο χαρακτήρας τους, ή για το δημοτικό, που είναι η βάση των γραμμάτων, ή για το γυμνάσιο και το λύκειο στα ιδιωτικά σχολεία και στο νέο, που είναι ώριμος πλέον, που η πολιτεία του αναγνωρίζει σε αυτήν την ηλικία το δικαίωμα της ψήφου, το ύψιστο αγαθό του «εκλέγειν», δεν του επιτρέπεται το «επιλέγειν». Προσέξτε, θεωρείτε το νέο των δεκαοκτώ ετών άξιο για το «εκλέγειν» και ανάξιο για το «επιλέγειν». Να υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια και εκείνος θα επιλέξει.
Να ωφεληθούν οι φτωχοί
Το λέω για άλλη μια φορά, για να το καταλάβουν τα παγώνια, ότι το ιδιωτικό πανεπιστήμιο ωφέλει πρωτευόντως το φτωχό. Γιατί ο πλούσιος της Εκάλης, της Κηφισιάς, θα στείλει το παιδί του στο ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Θα ανοίξει, έτσι, μια πόρτα για το φτωχόπαιδο. Γιατί ο πλούσιος μπορεί να έχει πέντε καθηγητές στο σπίτι, στο σχολείο, στο φροντιστήριο, να έχει καλύτερη προετοιμασία το παιδί και να πάρει τη θέση του φτωχού, που δεν έχει τη δυνατότητα να πάει στο φροντιστήριο.
Άρα, λοιπόν, ο φτωχός ωφελείται από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, γιατί υπάρχουν θέσεις για να πάει το παιδί του φτωχού. Δεν τα καταλαβαίνετε αυτά! Απλώς, επειδή χάσατε τους ναυτικούς, χάσατε τους οικοδόμους, χάσατε μια κατηγορία ανθρώπων, έχει μείνει μόνος στρατός, ο στρατός των φοιτητών. Τα παιδιά, τα οποία βρίσκονται μέσα στην ορμή, μέσα στη δράση, υποκύπτουν σ΄ αυτήν την ποδηγέτηση κάποιων -όχι όλοι οι φοιτητές, ευτυχώς- και ενεργούν με τον τρόπο που θέλετε εσείς, ως στρατιώτες του συστήματος. Αυτό όμως, δεν μπορεί να εξακολουθήσει. Το πετύχατε για τριάντα τέσσερα χρόνια. Έχουμε υποχρέωση, όμως, όσοι πιστεύουμε στη δημοκρατία να σταματήσουμε αυτόν τον κατήφορο της ποδηγετήσεως ενός κομματιού της νεολαίας. Η νεολαία πρέπει να μείνει ελεύθερη, αδέσμευτη, ακηδεμόνευτη, για να μπορέσει να χαράξει τη δική της πορεία, μακριά από στείρες κομματικές ταυτότητες σαν και αυτές που σέρνετε εσείς.
Διδάχτηκα, λοιπόν, από τη δική σας κηδεμονία
Απαντώντας στη συνέχεια σε προηγηθείσα αναφορά του κ. Βενιζέλου στον ΛΑ.Ο.Σ., ο κ. Καρατζαφέρης είπε:
Άκουσα με πολύ προσοχή τον κ. Βενιζέλο και διαβλέπω ένα φεγγίτη προς τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Ανοίγει ένα φεγγίτη.
Μιλήσατε, κύριε Κοινοβουλευτικέ Εκπρόσωπε, για «κηδεμονία» δική μου επί της Νέας Δημοκρατίας. Διδάχτηκα από εσάς την κηδεμονία που κάνατε εσείς επί του αρχηγού σας, τότε με άρθρο 16, που σε μία νύκτα του επιβάλλατε να αλλάξει θέση και να πάει σ΄ αυτή τη θέση που έχετε τώρα.
Διδάχτηκα, λοιπόν, από τη δική σας κηδεμονία. Εγώ το κάνω στο πρώην «σπίτι μου», ενώ εσείς το κάνετε μέσα στο νυν σπίτι σας! Και αυτή η δική σας κηδεμονία οδηγεί σ΄ αυτή την κακοδαιμονία το ΠΑ.ΣΟ.Κ!