Εξορθολογισμός της λειτουργίας και διασφάλισης της βιωσιμότητας του ΟΑΣΘ
Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Σταϊκούρα, με το Δ.Σ.του ΟΑΣΘ και τους εργαζόμενους στον Οργανισμό αυτό, επετεύχθη συμφωνία για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας και διασφάλισης της βιωσιμότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και υπεγράφησαν δύο σχετικές αποφάσεις η εφαρμογή των οποίων αρχίζει την 1-10-2014.
Με την πρώτη απόφαση εξορθολογίζεται η ακολουθούμενη τιμολογιακή πολιτική κομίστρων στην Θεσσαλονίκη και παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία τα κόμιστρα διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, προσφέρονται δε και νέα προϊόντα κομίστρου για την διευκόλυνση των πολιτών της Θεσσαλονίκης.
Με την δεύτερη απόφαση επέρχεται σημαντική μείωση στις δαπάνες του ΟΑΣΘ (λειτουργικές δαπάνες, μισθολογικό κόστος, επιχειρηματικό κέρδος κλπ) με αποτέλεσμα με τη διευθέτηση αυτή, να μειωθεί σημαντικά το ύψος της ετήσιας αντισταθμιστικής καταβολής κατά 85 εκ. ευρώ κατ΄έτος και συνολικά 250 εκατ. ευρώ κατά τα έτη 2015-2017 αφενός και αφετέρου ρυθμίζονται οι οφειλόμενες καταβολές του Δημοσίου, οι οποίες είχαν επιδικαστεί και έπρεπε να αποπληρωθούν βάσει Δικαστικών Αποφάσεων.
«Η Κυβέρνηση προχωρά σε ρυθμίσεις και μειώσεις των δαπανών ακόμη και εάν δεν της το επιβάλλει η Τρόϊκα, όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση, οι δε εργαζόμενοι αλλά και οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ, αντιλαμβανόμενοι την κρισιμότητα των οικονομικών περιστάσεων συμμετείχαν στο τραπέζι του διαλόγου με καθαρές κουβέντες, τεκμηριωμένες απόψεις και κυρίως με αξιόπιστο διάλογο, συναπεδέχθησαν τα προτεινόμενα, ώστε η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση που παρέχεται εδώ και δεκαετίες από το μοναδικό αυτό μέσο μεταφοράς να συνεχίζει να υπάρχει. Επιπλέον η μείωση της επιδότησης του εισιτηρίου εξ αιτίας της εφαρμοζόμενης πολιτικής εξορθολογισμού των κομίστρων, το ύψος των οποίων σημειωτέον εξακολουθεί να είναι μικρότερο αυτού των Αθηνών, θα λειτουργήσει τελικά προς όφελος των όλων των φορολογουμένων, αφού αποφεύγεται περαιτέρω επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού» δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.