Νέκρωσαν χτες τα εργοτάξια της Εγνατίας Οδού από τον Έβρο έως την Ηγουμενίτσα, εξ’ αιτίας της 24ωρης απεργίας του Συλλόγου Συμβασιούχων της «Εγνατία Οδός» (ΣΥ.Σ.Τ.Ε.Ο.).
Οι συμβασιούχοι της Εγνατίας που αριθμούν 299 άτομα ζητούν την αξιοποίηση της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας που απόκτησαν αυτά τα δέκα χρόνια, ενώ αντιτίθενται σε κάθε προσπάθεια απαξίωσης της μεγαλύτερης επένδυσης του ελληνικού λαού, που είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρίας. Στα διάφορα σενάρια και πειραματισμούς για «νέα σχήματα», αντιτείνουν την περαιτέρω αξιοποίηση της «Εγνατία Οδός» σε νέα έργα και δραστηριότητες. «Δεν είμαστε διατεθειμένοι να θυσιαστούμε αναίτια και χωρίς τεκμηρίωση στο βωμό της κρίσης», επισημαίνει σε ανακοίνωση ο σύλλογος των συμβασιούχων». Ο πρόεδρος του συλλόγου Θωμάς Λιάκος, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «η Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν μπορεί να καταργηθεί σε μία νύχτα. Ο λαός επένδυσε σ’ εμάς. Έχουμε μία τεχνογνωσία και εμπειρία δέκα ετών. Η εταιρία και το έργο της είναι πρότυπο που προβάλλεται διεθνώς.
Δεν μπορεί το κράτος να μας αποσύρει ξαφνικά, όταν υπάρχει δυνατότητα η «Εγνατία Οδός» να συνεχίσει να προσφέρει στον τομέα των μεγάλων και πρωτοποριακών έργων. Ειδικά ενόψει του ΕΣΠΑ η «Εγνατία Οδός θα πρέπει να παραμείνει ένα ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης».
Είναι βεβαίως αρνητικό ότι έξι μήνες μετά τις εκλογές η «Εγνατία Οδός Α.Ε. παραμένει ακέφαλη, γι’ αυτό ο σύλλογος των συμβασιούχων ζητά από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να πάρει την πολιτική απόφαση, ώστε υπό την νέα διοίκηση η «Εγνατία Οδός να διαπραγματευτεί νέα έργα.
Ο Θ. Λιάκος υπογράμμισε την σοβαρή συμβολή των συμβασιούχων εργαζομένων, οι οποίοι προσφέρουν τις υπηρεσίες και τις γνώσεις τους στην ολοκλήρωση των καθέτων αξόνων, στελεχώνουν το Τμήμα Μελετών της εξωτερικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, είναι σύμβουλοι διαχείρισης και επίβλεψης σε μεγάλα έργα του εξωτερικού, όπως για παράδειγμα σε Ρουμανία και Αλβανία, είναι παρόντες στη λειτουργία και συντήρηση του κεντρικού οδικού άξονα της Εγνατίας, στα έργα παραχώρησης με συγχρηματοδότηση, όπως οι οδικοί άξονες Μαλιακός – Κλειδί και ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας Λαμία – Γρεβενά, γνωστός ως Ε65.
Οι συμβάσεις των 299 συμβασιούχων ανανεώνονται κάθε έτος από το 2000 και εντεύθεν. Απ’ αυτές οι 69 συμβάσεις λήγουν στο επόμενο τρίμηνο και ορισμένες στις 2 Απριλίου, αλλά δυστυχώς δεν μπορούν να ανανεωθούν αν και είναι απαραίτητοι, αφού η εταιρία δεν έχει διοίκηση.
Σχετικά με έργα της περιοχής μας που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο Θ. Λιάκος, τόνισε την ανάγκη να δημοπρατηθούν άμεσα τα τμήματα των καθέτων αξόνων Φλώρινα – Νίκη και Καστοριά – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή. Θέτουν επίσης θέμα, η Εγνατία Οδός να αναλάβει το σύνολο του πολυσυζητημένου άξονα Νίκης – Φλώρινας – Πτολεμαΐδας – Κοζάνης – Λάρισας. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό ακριβώς το θέμα, δηλαδή της κατασκευής του έργου από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» θα θέσουν σε επικείμενη συνάντηση οι νομάρχες της περιοχής στον υπουργό Υποδομών και Δικτύων Δημήτρη Ρέπα.
Τέλος, να σημειωθεί ότι ο Σύλλογος Συμβασιούχων της «Εγνατία Οδός», προσανατολίζεται σε νέα απεργιακές κινητοποιήσεις την επόμενη εβδομάδα, καθώς σχετική πρόταση του δ.σ. για 48ωρη απεργία θα συζητιόταν χτες στην γενική συνέλευση του σωματείου που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ