Προχωράμε δυναμικά εμπρός στην ανάπτυξη των μεταφορών και με την συνεπή και συνεχή εφαρμογή της πολιτικής μας πιστεύω ότι εξασφαλίζουμε την ανάπτυξη και αυτή η ανάπτυξη εξασφαλίζει και την ευημερία των πολιτών.
Τα παραπάνω τόνισε μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος, στη Βουλή κατά τη συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου «Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και άλλες διατάξεις.»
Η Αρχή Συντονισμού Πτήσεων είναι η Αρχή εκείνη (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) η οποία ορίζεται από το κράτος μέλος της ΕΕ και είναι υπεύθυνη για την παροχή υπηρεσιών κατανομής των διαθέσιμων χρόνων χρήσης στους συντονισμένους αερολιμένες τηρώντας τις αρχές της διαφάνειας, της ουδετερότητας, ανεξαρτησίας και αντικειμενικότητας.
Μέχρι το 2007, χρέη συντονιστού εκτελούσε η Ο.Α..
Επειδή στην πράξη ο συντονισμός είναι μια διαδικασία κατανομής της περιορισμένης αερολιμενικής χωρητικότητας στις αεροπορικές εταιρείες που επιχειρούν στον συγκεκριμένο αερολιμένα με πιθανά προβλήματα συμφόρησης σε ορισμένες περιόδους της ημέρας, της εβδομάδας ή του έτους, ο συντονιστής θα έπρεπε να κληθεί να λύσει αυτά τα προβλήματα.
Ως εκ τούτου, ετίθετο θέμα ανταγωνισμού, μεταξύ του εθνικού συντονιστή που ήταν η ΟΑ η οποία συγχρόνως ήταν και αερομεταφορέας και των άλλων αεροπορικών εταιρειών.
Με τις διατάξεις του ν.3534/2007 συστήθηκε η ΑΡΧΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΠΤΗΣΕΩΝ ως αυτοτελής δημόσια υπηρεσία σύμφωνα και με τις επιταγές του Κανονισμού 95/95.
Η μέχρι σήμερα όμως λειτουργία της ΑΣΠ αποδείχθηκε δυσχερής.
Αυτό οφείλεται στην ανεπαρκή στελέχωση, την αδυναμία αναβάθμισης του απαραίτητου εξοπλισμού και την αδυναμία λήψης αποφάσεων για σημαντικά θέματα λόγω μη προσέλευσης των μελών του ΔΣ της ΑΣΠ, επειδή τα τέσσερα από τα επτά μέλη της Αρχής εκπροσωπούσαν αερολιμένες και αερομεταφορείς, με αντιτιθέμενα μεταξύ τους συμφέροντα.
Αποτέλεσμα αυτών των αδυναμιών ήταν να μην μπορεί η ΑΣΠ να ανταποκριθεί στο δύσκολο έργο της δηλαδή στην πρόκληση των συνεχών ανακατατάξεων στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα καθώς και στην επιδίωξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να λειτουργήσει ο συντονισμός πτήσεων σαν ένα αποτελεσματικό εργαλείο διαχείρισης της περιορισμένης χωρητικότητας στα αεροδρόμια.
Λαμβάνοντας υπόψη τις ελλείψεις και τις αδυναμίες, την εξέλιξη της ζήτησης και χωρητικότητας στα ελληνικά αεροδρόμια ιδίως στα Περιφερειακά, κρίθηκε αναγκαία η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για την Αρχή αυτή.
Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου συνιστάται η ΑΣΠ ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που δεν ανήκει στο κράτος και η οποία αντικαθιστά την ήδη λειτουργούσα ΑΣΠ η οποία και καταργείται.
Με το σχέδιο Νόμου επίσης εισάγονται προς ρύθμιση και διάφορα άλλα θέματα που έχουν σχέση με αρμοδιότητες του ΥΠΟΜΕΔΙ.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι
Το 2013 για το Υπουργείο μας ήταν μια άκρως παραγωγική χρονιά .
Μια χρονιά επίτευξης συγκεκριμένων στόχων.
Πετύχαμε σημαντικές – δομικές αλλαγές που θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε στηριζόμενοι σε πιο γερές βάσεις για την ανάπτυξη του τόπου . Παρά τα σύνθετα προβλήματα και τις κατεστημένες νοοτροπίες προχωρήσαμε σε μεταρρυθμίσεις και σε δομικές αλλαγές που στοχεύουν στην βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη και στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής του.
Και γι αυτό το λόγο οι ρυθμίσεις που αφορούν στους κλάδους αυτούς είναι συνεχείς.
Διότι οι μεταφορές και οι επικοινωνίες αποτελούν δομικά τμήματα στην σύγχρονη οικονομία.
Κατ αρχή ρυθμίζεται το θέμα της μετασκευής κινητήρων κυκλοφορούντων οχημάτων και με φυσικό αέριο.
Η ρύθμιση αυτή είναι ανάλογη με αυτή του υγραερίου η οποία μέχρι σήμερα έχει αποδειχθεί ασφαλής. Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι αναγκαία δεδομένου ότι αναμένεται να προσφέρει σημαντικότατη ανάπτυξη στην αγορά της αεριοκίνησης χωρίς να επιφέρει την παραμικρή περιβαλλοντική επιβάρυνση ή την ελάχιστη έκπτωση σε ζητήματα ασφαλείας, δεδομένου ο κανονισμός AR 110 παρέχει τις μεγαλύτερες εγγυήσεις ασφάλειας του εξοπλισμού που τοποθετείται στο αυτοκίνητο και εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες και για όλες τις οικογένειες αυτοκινήτων.
Άλλη ρύθμιση , που προωθείται με το νομοσχέδιο αυτό είναι η κάλυψη περιπτώσεων χρηματοδότησης μετόχων ΚΤΕΛ που για διάφορους προσωπικούς, οικονομικούς ή για λόγους υγείας δεν πρόλαβαν να καταθέσεων εμπρόθεσμα (31/7/2009) τις άδειες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τα οποία ήδη είχαν παραγγείλει.
Με σκοπό την αποσυμφόρηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας από πλήθος άχρηστων φακέλων συσσωρευμένων επί δεκαετίες και με δεδομένη την ύπαρξη αξιόπιστου μηχανογραφικού συστήματος του Υπουργείο το οποίο και τις υποστηρίζει, προβλέπουμε την καταστροφή αυτών εφόσον έχει παρέλθει χρόνος διατήρησης τουλάχιστον 20 χρόνων.
Με ρύθμιση επίσης που εισάγεται καθορίζονται όροι και προϋποθέσεις για την εγκατάσταση συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκινήτων οχημάτων προκειμένου να προωθηθεί η νέα τεχνολογία που εισάγεται για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Προκειμένου να υπάρχει έγκαιρη παροχή πληροφόρησης στους οδηγούς που κινούνται στο οδικό δίκτυο της χώρας, στο οποίο συχνά παρατηρούνται φαινόμενα πυκνής ομίχλης, προκειμένου οι οδηγοί να λαμβάνουν άμεσα τα κατάλληλα μέτρα λόγω μείωσης της ορατότητας από τα φαινόμενα αυτά, θεσμοθετείται νέο σήμα θα συμπεριληφθεί στον Κ.Ο.Κ. και το οποίο θα απεικονίζει το σήμα της ομίχλης .
Με τις ρυθμίσεις του άρθρου αυτού απλουστεύονται οι διαδικασίες για την πρόσβαση στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων και την πρόσβαση στην αγορά των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με φορτηγά δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα .
Συγκεκριμένα καταργείται η Άδεια Οδικών Μεταφορών η οποία ίσχυε μόνο για τις νέες επιχειρήσεις και η οποία επιβάρυνε αυτές με διπλή αδειοδότηση.
Καταργούνται οι ειδικές εκτιμητικές επιτροπές, οι οποίες ίσχυαν για την σύσταση των μεταφορικών εταιρειών και αντικαθίστανται με τις επιτροπές που ισχύουν για όλες τις εμπορικές εταιρείες.
Τέλος αντιμετωπίζονται με μεταβατικές διατάξεις ορισμένα ζητήματα που δημιουργήθηκαν με την εφαρμογή του ν.3887/2010 και αποσαφηνίζονται ποιες είναι οι παλαιές και ποιες είναι οι νέες μεταφορικές εταιρείες .
Τέλος δίδεται δυνατότητα μεταβίβασης των ΦΔΧ αυτοκινήτων σε συγγενείς μέχρι β΄ βαθμού καθώς και η δυνατότητα εκμίσθωσης ΔΧ αυτοκινήτου από δημόσιο υπάλληλο το οποίο απέκτησε από γονική παροχή ή λόγω κληρονομίας.
Επειδή η τοποθέτηση του συστήματος εισροών – εκροών αποτελεί μικρή τυποποιημένης μορφής επέμβασης σε υφιστάμενο εν λειτουργία πρατήριο και προκειμένου να διευκολυνθεί και να επιταχυνθεί χρονικά η διαδικασία ώστε να λειτουργήσει το συντομότερο δυνατόν το ηλεκτρονικό αυτό σύστημα σε όλα τα πρατήρια της επικράτειας, αφού δεν επηρεάζεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του πρατηρίου, απαλλάσσονται αυτά από την υποχρέωση έκδοση άδειας οικοδομής .
Από τα στοιχεία που σας ανέφερα όσο αναλυτικά μου επέτρεπε ο χρόνος προχωράμε δυναμικά εμπρός στην ανάπτυξη των μεταφορών και με την συνεπή και συνεχή εφαρμογή της πολιτικής μας πιστεύω ότι εξασφαλίζουμε την ανάπτυξη και αυτή η ανάπτυξη εξασφαλίζει και την ευημερία των πολιτών.
Και σε αυτό το καλύτερο αύριο εστιάζουμε τη δράση και τις παρεμβάσεις μας.»