O Ryan Suchanek τη σήκωσε με 175 χλμ. για 200 μέτρα σε μια κρυσταλλωμένη λίμνη
Ένας «συνήθης ύποπτος» έσπασε το ρεκόρ ταχύτερης σούζας στον πάγο –κατά δική του δήλωση, αφού δεν αναγνωρίζεται από τον Οργανισμό Guiness World Records.
Πρόκειται για τον στάντμαν Ryan Suchanek ο οποίος ένα χρόνο μετά το ρεκόρ των 174,576 χαω επέστρεψε στο χιόνι διεκδικώντας το εκ νέου από… τον εαυτό του για τον εαυτό του.
Η νέα προσπάθεια του Suchanek έγινε στις εγκαταστάσεις του στρατοπέδου Fort Atkinson και είχε σαν αποτέλεσμα την καταγραφή μιας ταχύτητας 176,1855 χαω κατά τη σούζα.
Στις ίδιες εγκαταστάσεις ο Suchanek είχε σουζάρει το 2010 με 152,855 χαω, ξεκινώντας το σερί προσπάθειών του στον πάγο. Τότε είχε αντιμετωπίσει κάποια προβλήματα που δεν του επέτρεψαν να κινηθεί ταχύτερα. Η έντονη χιονόπτωση είχε καλύψει ένα μεγάλο μέρος της παγωμένης λίμνης Koshkonong, αφήνοντας πολύ μικρή επιφάνεια ελεύθερη για την προσπάθεια.
Αν η σούζα στον πάγο φαντάζει επικίνδυνη, για τον Suchanek είναι μάλλον παιχνίδι. Επικίνδυνο σημαίνει γι’ αυτόν κάτι άλλο, όπως το τροχαίο που παραλίγο να τού κοστίσει τη ζωή το 2007. Τότε είχε μείνει ένα μήνα στο νοσοκομείο σε αφασία.
Οι γιατροί είχαν αναγκαστεί να ακρωτηριάσουν το αριστερό του πόδι κάτω από το γόνατο, ενώ ο ίδιος ακόμη δεν θυμάται το παραμικρό για το τι ακριβώς συνέβη.
Για το σύγχρονο ρεκόρ προετοιμάστηκε κάνοντας επί 2 μήνες πρόβες πάνω στη μοτοσυκλέτα του, ένα Kawasaki ZX-10R του 2004. Την 1η Φεβρουαρίου αποφάσισε πως ήταν πανέτοιμος για την προσπάθεια. Όμως την καθορισμένη μέρα η χιονόπτωση στην περιοχή ήταν τόσο πυκνή που το φίλτρο αέρα της Kawa γέμισε και άρχισε να φράζει!
Κατόπιν το μπροστινό λάστιχο άρχισε να φτύνει τα καρφιά του, στέλνοντάς τα στο ψυγείο όπου άνοιξαν τουλάχιστον 6 τρύπες. Εκτός των άλλων λοιπόν ο Suchanek έπρεπε στη διάρκεια των προσπαθειών του να γεμίζει και το ψυγείο με αντιψυκτικό υγρό…
Παρόλα αυτά, μετρήθηκε με μέση ωριαία ταχύτητα 176,1855 χαω, βελτιώνοντας το προηγούμενο ρεκόρ του κατά 1,6095 χαω.
Δύο από τις μετατροπές που είναι εμφανείς είναι το μεγαλύτερο γρανάζι που τοποθετεί στην τελική μετάδοση ώστε να είναι πιο άμεση η απόκριση στο γκάζι αλλά και το γενικό σήκωμα του κέντρου βάρους της μοτοσυκλέτας. Από τα καλάμια που έχουν κατέβει όσο χαμηλότερα γίνεται και την πίσω ανάρτηση που έχει επίσης υψωθεί.
Με ψηλότερα το κέντρο βάρους γίνεται έτσι πιο εύκολη η έναρξη της σούζας. Για τις δυσκολίες στο τελείωμα της σούζας τοποθέτησε ένα αμορτισέρ τιμονιού ώστε να περιορίσει τις ταλαντώσεις κατά την προσγείωση.
Δήλωσε κατόπιν ο παράτολμος Αμερικανός: «Κατέβασα τα δεδομένα από το GPS μου μετά και είδα πως η μοτοσυκλέτα είχε τραβήξει πάνω από 1G επιτάχυνσης. Αυτό σημαίνει πως ο κινητήρας δούλευε σωστά. Πάντως όταν βγήκα έξω στη λίμνη, ένιωσα πως δούλευε με πολύ φτωχό μείγμα, λόγω του πολύ κρύου αέρα.
«Είμαι ευτυχής που κατάφερα να ξεπεράσω όλα τα προβλήματα και το δικό μου προηγούμενο ρεκόρ. Τώρα πλέον έχω τρία ρεκόρ σούζας στον πάγο. Αλλά δεν έχω χορτάσει, κάθε άλλο. Θα κάνω τη μοτοσυκλέτα φύλλο και φτερό και μετά θα ξαναπροσπαθήσω, αυτή τη φορά για 120 μίλια την ώρα». (Η ταχύτητα αυτή αντιστοιχεί σε 193,08 χαω.)
Ο οργανισμός Guinness World Records αναγνωρίζει μόνον το ρεκόρ ταχύτητας σε σούζα πάνω σε στεγνό έδαφος, επί απόστασης ενός χιλιομέτρου: σήμερα το ρεκόρ αυτό βρίσκεται στα 251,86 χαω και ανήκει στον Terry Calcott από το Ηνωμένο Βασίλειο από τις 12 Σεπτεμβρίου 2005. Είχε επιτευχθεί στο Elvington Airfield του Γιόρκσαϊρ.