Νέα τμήματα και νέες υπηρεσίες θα λειτουργήσουν στο δήμο Εορδαίας το επόμενο διάστημα, καθώς εγκρίθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την Παρασκευή ο οργανισμός εσωτερικών υπηρεσιών του δήμου, με βάση τις επιταγές του υπουργείου Εσωτερικών και τις πρόσθετες αρμοδιότητες που έχουν εκχωρηθεί στους νέους ‘Καλλικρατικούς’ δήμους.
Την αισιοδοξία της ο δήμος Εορδαίας θα μπει πλέον σε μια λειτουργία που θα στοχεύει στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, εξέφρασε η δήμαρχος Παρασκευή Βρυζίδου, επισημαίνοντας ότι με βάση τους κανόνες που είχαν τεθεί από το υπουργείο έγινε μια πολύ καλή δουλειά και πως με τη στελέχωση των νέων υπηρεσιών θα μπορέσει ο δήμος να μπει σε μια νέα λειτουργία. Σημείωσε όμως ότι για το θέμα της στελέχωσης των νέων υπηρεσιών υπάρχουν περιοριστικοί όροι, καθώς λαμβάνονται υπόψιν ο πληθυσμός και οι τακτικοί πόροι του δήμου. Έτσι, με βάση τους κανόνες «συμπεριλήφθησαν όλες οι υπηρεσίες και οι ανάγκες του δήμου και θεωρούμε ότι με τη στελέχωση με τα αντίστοιχα πρόσωπα θα μπούμε σε μια διαφορετική οργάνωση που θα διευκολύνει τη λειτουργία μας και την εξυπηρέτηση του πολίτη».
Με βάση τα λεγόμενα της δημάρχου και της υπεύθυνης του γραφείου προγραμματισμού του δήμου Εορδαίας, Κατερίνας Ίτσκου, ο υπάρχον οργανισμός του δήμου έχει 306 υπαλλήλους, ενώ με το νέο οργανισμό συστήνονται 110 νέες οργανικές θέσεις για να στηριχθεί ο νέος οργανισμός λειτουργίας του δήμου, με βάση τους οικονομικούς περιορισμούς, καθώς το υπάρχον προσωπικό δεν επαρκεί για την υποστήριξη των νέων υπηρεσιών, αν και δεν υπάρχει προοπτική να προκηρυχθούν οι θέσεις αυτές, με αποτέλεσμα η κάλυψη των θέσεων αυτών να γίνει με μετατάξεις ή και με αναγκαστικές μετατάξεις από άλλους φορείς ή να γίνει ανακατανομή του υφιστάμενου προσωπικού για να μπορέσουν να λειτουργήσουν οι νέες υπηρεσίες με βάση τις νέες αρμοδιότητες που εκχωρούνται στους δήμους.
Οι 110 νέες θέσεις που συστήνονται επιμερίζονται σε 32 θέσεις Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, 27 Τεχνολογικής εκπαίδευσης, 31 Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 20 Υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με ειδικότητες που θα μπορούν να υποστηρίξουν τις λειτουργίες κάθε διεύθυνσης, όπως: Επισκέπτες υγείας, υγειονομικό προσωπικό, γιατροί, κτηνίατροι, γεωπόνοι, τεχνολόγοι γεωπόνοι, Κοινωνιολόγοι και Κοινωνικοί λειτουργοί για το τμήμα κοινωνικής Πρόνοιας. Η κ. Ίτσκου εξέφρασε μάλιστα φόβους ότι λόγω στενότητας των περιθωρίων για προσλήψεις για τη στελέχωση των νέων υπηρεσιών, για ζητήματα που αφορούν για παράδειγμα στα προνοιακά επιδόματα θα χρειάζεται οι πολίτες να απευθύνονται στο δήμο Κοζάνης όπου υπάρχει στελεχωμένη υπηρεσία, καθώς έχει μεταφερθεί εκεί με μετατάξεις το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού της πρώην νομαρχιακής αυτοδιοίκησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με το νέο οργανισμό ορίζονται θέσεις ειδικού προσωπικού, όπως μετακλητή θέση γενικού γραμματέα, θέση ιδιαίτερου γραμματέα δημάρχου και έξι θέσεις ειδικών συμβούλων ή ειδικών επιστημονικών συνεργατών. Επίσης δημιουργείται ενιαία διεύθυνση Τοπικής και Οικονομικής Ανάπτυξης στην οποία θα περιλαμβάνεται τμήμα Τουρισμού και Απασχόλησης, διεύθυνση Περιβάλλοντος- Καθαριότητας και Διαχείρισης Απορριμμάτων, αλλά και διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας και Πολιτισμού στην οποία θα υπάγεται τμήμα προστασίας και Προαγωγής Δημόσιας Υγείας.
Τα συγχαρητήριά του στην υπάλληλο του δήμου Κατερίνα Ίτσκου, η οποία συνέταξε τον οργανισμό, εξέφρασε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Λάζαρος Λωτίδης, λέγοντας ότι εάν ο δήμος έχει κι άλλους τέτοιους υπαλλήλους «μπορεί να κάνει θαύματα», καθώς και ο αντιδήμαρχος Χαράλαμπος Παναγιωτίδης, ο οποίος ωστόσο εξέφρασε σοβαρές επιφυλάξεις για το εάν θα μπορέσουν να στελεχωθούν οι νέες υπηρεσίες του δήμου, αφού, όπως είπε, «ούτε σε 30 χρόνια δεν πρόκειται να προσλάβει τα άτομα που προβλέπονται στον οργανισμό».
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ

































