Την 3η θέση στην τεχνική κατηγορία του Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού Ρομποτικής W.R.O. 2013 κατέκτησε η ομάδα “Πίκο Απίκο” μαθητριών του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας, με την τεχνική στήριξη του Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (Κε.Πλη.Νε.Τ.) Πτολεμαΐδας.
Η τελική φάση 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής World Robot Olympiad 2013 πραγματοποιήθηκε στις 22 Ιουνίου στην Αθήνα, στις εγκαταστάσεις του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου “Ελληνογερμανική Αγωγή”.
Τη φετινή χρονιά υπήρξαν 21 συμμετοχές στην κατηγορία του Δημοτικού και περισσότερες από 85 συνολικά συμμετοχές, γεγονός που αποτελεί ιστορικό ρεκόρ για τα πέντε χρόνια του διαγωνισμού. Από τη Δυτική Μακεδονία στο διαγωνισμό συμμετείχαν οι μαθητικές ομάδες “Πίκος Απίκος” από την Πτολεμαΐδα και η ομάδα “Αμύντας” από την πόλη του Αμυνταίου.
Τα σχολεία που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στην Ινδονησία το Νοέμβριο του 2013 είναι το 44ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, το Ράλλειο Γυμνασίο Θηλέων Πειραιά, το Π. Π. ΓΕ.Λ. Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά στην τεχνική κατηγορία (regular) και Μαθητές από την “Εκπαιδευτική Αναγέννηση” στη δημιουργική κατηγορία (open). Η επόμενη ολυμπιάδα W.R.O. 2014 θα φιλοξενηθεί στη Μόσχα.
Η φετινή πρόκληση έρχεται από τη μακρινή Ινδονησία και φέρει τον τίτλο “μπατίκ”, του ξεχωριστού πολύχρωμου υφάσματος που είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής και του πολιτισμού της Ινδονησίας, όπως αναφέρει ο προπονητής της ομάδας και Τεχνικός Υπεύθυνος του Κε.Πλη.Νε.Τ. Πτολεμαΐδας, καθηγητής Πληροφορικής, Χαράλαμπος Ζαραφίδης. Εξηγεί ότι οι μαθήτριες χωρίς τη βοήθεια των προπονητών τους έπρεπε να συναρμολογήσουν το ρομπότ τους από μνήμης και να το παραμετροποιήσουν πάνω στις ιδιαιτερότητες της αγωνιστικής πίστας. Στη συνέχεια το πλήρως αυτόνομο ρομπότ έπρεπε να τοποθετηθεί τον χώρο εκκίνησης και να ολοκληρώσει την αποστολή του μέσα σε δύο λεπτά. Η αποστολή είχε τρία σκέλη: Στο πρώτο σκέλος το ρομπότ να διακρίνει, να μεταφέρει και να τοποθετήσει πέντε τυχαία επιλεγμένους χρωματιστούς κύβους στους αντίστοιχα τρεις χρωματιστούς κάδους. Στο δεύτερο σκέλος το ρομπότ πρέπει να μετακινήσει ένα κυλινδρικό αντικείμενο σε μία προκαθορισμένη περιοχή αποθήκευσης και στο τελευταίο σκέλος το ρομπότ έπρεπε να μεταβεί σε μια προκαθορισμένη θέση τερματισμού περνώντας πάνω από εμπόδια.
Ο χρόνος που χρειάστηκε το ρομπότ της ομάδας του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας για να τερματίσει ήταν μόλις 19 δευτερόλεπτα. Ήταν κατά 6” γρηγορότερο από τις άλλες ομάδες, αλλά αντιμετώπισε ένα τεχνικό πρόβλημα με αποτέλεσμα να συγκεντρώσει 90 βαθμούς και να καταταγεί τρίτη στη γενική κατάταξη, σημειώνει ο κ. Ζαραφίδης.
Ο κ. Ζαραφίδης συγχαίρει τις μαθήτριες Ηλιάνα Ζαραφίδου, Θεοδώρα Παυλίδου και Κατερίνα Τζιαφέττα της ομάδας “Πίκος Απίκος” για τη διάκρισή τους, καθώς επίσης την έτερη προπονήτρια της ομάδας, Εκπαιδευτικό Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας Σοφία Παπαγεωργιάδου. Ευχαριστεί επίσης τους φορείς που στήριξαν ηθικά και οικονομικά την προσπάθεια αυτή και συγκεκριμένα: την Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Μ.Ε.) Εορδαίας, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εορδαίας και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 9ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας, αν και το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων της αποστολής καλύφθηκε με προσωπική δαπάνη των προπονητών.
Ρ.Β.