Τις προτάσεις τους για την ανάπτυξη της Εορδαίας και την προώθηση λιμναζόντων ζητημάτων ώστε να δοθεί απάντηση στην οικονομική κρίση, κατέθεσαν μηχανικοί της Εορδαίας σε σύσκεψη του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Εορδαίας που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, με σκοπό τον εμπλουτισμό του διετούς προγράμματος δράσης του συλλόγου.
Την ανάγκη να μπει φρένο στη συνεχή υποβάθμιση της περιοχής, που εντείνεται με τη φημολογία για επικείμενο κλείσιμο της Δ.Ο.Υ., του Τμήματος της επιθεώρησης Εργασίας, του παραρτήματος του Ο.Α.Ε.Ε. και τα σενάρια για συγχώνευση του Μποδοσάκειο Νοσοκομείου, τόνισαν η πρόεδρος και ο γραμματέας του συλλόγου των μηχανικών Κλεοπάτρα Καλαμάρα και Σταύρος Χαριτόπουλος αντίστοιχα, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι είναι επιτακτική ανάγκη να βγει ξανά η περιοχή στο δρόμο της ανάπτυξης.
Την ανάγκη συνεργασίας όλων των φορέων τόνισε στο χαιρετισμό της η δήμαρχος Εορδαίας Παρασκευή Βρυζίδου και συγχάρηκε το σύλλογο για την πρωτοβουλία του, λέγοντας ότι ο σύλλογος των μηχανικών μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στη διαμόρφωση προτάσεων αλλά και στην αναζήτηση λύσεων που θα δώσουν διέξοδο σε ζητήματα που ταλανίζουν την περιοχή. Ανέφερε ότι πρόθεση της δημοτικής αρχής είναι να παίξει ο σύλλογος των μηχανικών πρωταγωνιστικό ρόλο και σύμμαχο του δήμου στις διεκδικήσεις και στην επίλυση προβλημάτων, που αφορούν π.χ. στην επιτάχυνση των διαδικασιών μετεγκατάστεων του Κομάνου και Μαυροπηγής, καθώς και ότι ζήτησε να συμμετέχει μηχανικός ορισμένος από το ΤΕΕ στην επιτροπή καταγραφήw των σπιτιών της Μαυροπηγής που έχουν υποστεί ζημίες από τη δραστηριότητα της ΔΕΗ. Επανέλαβε δε ότι θα πρέπει η ΔΕΗ να σχεδιάζει και να προχωρά παράλληλα την ανάπτυξη των νέων ορυχείων με το θέμα των μετεγκαταστάσεων και όχι μόνο το ορυχεία, μια πρακτική την οποία εφάρμοζε η επιχείρηση τα τελευταία 50 χρόνια δραστηριοποίησης στην περιοχή μας.
Ειδικότερα τα θέματα που κυριάρχησαν στη σύσκεψη είναι αυτά που ταλανίζουν την περιοχή, δημότες και τον Τεχνικό κόσμο της περιοχής, όπως η ανάγκη να δοθεί διέξοδος στο θέμα πληρωμής του Σχεδίου Επέκτασης Πόλεως και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες μετεγκατάστασης του Κομάνου και της Μαυροπηγής.
Επισημάνθηκε ακόμη ότι τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ που έδωσε η Δ.Ε.Η. για τα έργα υποδομής του Κομάνου δεν επαρκούν, καθώς από μια πρόχειρη εκτίμηση χρειάζονται τουλάχιστον 20 εκατομμύρια. Για το σκοπό αυτό το Δ.Σ. του Συλλόγου Μηχανικών πρόκειται να προτείνει στο Δήμο Εορδαίας και τη ΔΕΗ της συγκρότηση ενός φορέα Μετεγκαταστάσεων, με τη συμμετοχή των τριών μερών καθώς και οποιοδήποτε άλλο φορέα θα κριθεί σκόπιμο, έτσι ώστε να γίνει δυνατός ο σωστός σχεδιασμός των επόμενων μετεγκαταστάσεων και να μην υπάρξει επόμενος Κόμανος.
Οι μηχανικοί τόνισαν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να διεκδικήσει η περιοχή την έλευση του Φυσικού Αερίου στην περιοχή μας, αφού τα οφέλη θα είναι πολλαπλά καθώς θα υπάρξει η δυνατότητα οι νέες λιγνιτικές μονάδες (Πτολεμαΐδα V) να είναι μονάδες συνδυασμένου κύκλου. Επίσης οι υφιστάμενες μονάδες θα μπορούν να χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο στην εκκίνηση τους αντί του πετρελαίου που χρησιμοποιούν σήμερα, ενώ και τα αντλιοστάσια αιχμής των Τηλεθερμάνσεων Πτολεμαΐδας και Κοζάνης θα χρησιμοποιούν φυσικό αέριο αντί του πετρελαίου. Τα οφέλη για την περιοχή θα είναι πολλαπλάσια καθώς δίνεται νέος χρονικός ορίζοντας στα λιγνιτικά αποθέματα της περιοχής, ενώ η περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχής θα είναι μικρότερη. Σημειώθηκε ότι σύλλογος είχε κάνει προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση και το έτος 2007 επί προεδρίας του κ. Μιχάλη Δερβενιωτάκη.
Στο τραπέζι έπεσαν επίσης προτάσεις για τα συγκοινωνιακά έργα που γίνονται στην περιοχή, όπως η Νότια περιφερειακή οδός Πτολεμαΐδας, η οποία αποτελεί τμήμα του υπό κατασκευή άξονα Δυτικής Εορδαίας. Επισημάνθηκε ότι με την υφιστάμενη χάραξη δημιουργούνται 3 επικίνδυνες ισόπεδες διασταυρώσεις με τις επαρχιακές οδούς Πτολεμαΐδας – Ασβεστόπετρας, Πτολεμαΐδας – Άρδασσας και στη διασταύρωσης του άξονα Δυτικής Εορδαίας με την προέκταση της οδού Κων. Καραμανλή (Διοικητηρίου), γι’ αυτό πρέπει να γίνουν προτάσεις στην περιφέρεια, που είναι κύριος του έργου, να υπάρξει νέα χάραξη της οδού με τη δημιουργία ανισόπεδων κόμβων ή διαμόρφωση νέων κυκλικών ισόπεδων κόμβων. Διότι, οι φωτεινοί σηματοδότες δεν αποτελούν αξιόπιστη λύση, ιδιαίτερα που η απαιτούμενη συντήρηση των εγκαταστάσεων στην Ελλάδα είναι μια «πονεμένη Ιστορία».
Φυσικά τέθηκαν και άμεσα κλαδικά ζητήματα, όπως η δημιουργία αναλυτικού αρχείου των μελών του Συλλόγου, προκειμένου γνωρίζει καλύτερα την εξειδίκευση του κάθε μέλους και την καλύτερη αξιοποίηση των γνώσεων και της εμπειρίας του.
Επίσης κατατέθηκε πρόταση για δημιουργία αρχείου “πρότυπων” μελετών, καθώς και της διαδικασίας διεκπεραίωσης για την έκδοση μια άδειας, είτε οικοδομικής, είτε περιβαλλοντικής κλπ., προκειμένου να βοηθηθούν οι νέοι μηχανικοί αλλά και να διευκολυνθεί το έργο των μηχανικών των Πολεοδομιών και Τεχνικών Υπηρεσιών, καθώς μετά τη διοικητική αλλαγή του «Καλλικράτη», οι περισσότερες υπηρεσίες όντας υποστελεχομένες αναγκάζονται να διεκπεραιώνουν υπερδιπλάσιο όγκο δουλειάς.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ































