Ένας μαθητής μιλάει στον καθηγητή του
Της Αναστασίας Καρανίκα
1)Προσπαθείστε να είστε ανθρώπινος και όχι μόνο μια μηχανή διδασκαλίας
2) Μη δίνετε την πρώτη θέση στην ύλη που διδάσκετε, αλλά σε μας τους μαθητές σας.
3) Κάντε με να νιώσω πως ενδιαφέρεσθε για μένα θεωρώντας με ανθρώπινο πλάσμα και όχι σαν ένα απλό αριθμό του βαθμολογίου σας.
4) Μη με κρίνετε μόνο από τους βαθμούς που πετυχαίνω με τις απαντήσεις μου αλλά, περισσότερο από την προσπάθεια που καταβάλω.
5) Μην περιμένετε να ξεπεράσω το ταλέντο μου και τις δυνατότητες μου, δώστε μου ενθάρρυνση κάπου κάπου.
6) Μην ζητάτε από μένα να θεωρώ τις σπουδές μου σαν την πιο μεγάλη απόλαυση της ζωής μου. Ειλικρινά δεν είναι κάτι τέτοιο για μένα.
7) Μην περιμένετε να ικανοποιούμαι με όλα τα θέματα που διδάσκεται. Υπάρχουν και άλλα που με ενδιαφέρουν ίσως μάλιστα και περισσότερο στην περίπτωση μου.
8) Βοηθήστε με να μάθω να σκέφτομαι και να κρίνω μόνος μου και όχι να απομνημονεύω έτοιμες απαντήσεις. Βοηθήστε με περισσότερο να βρίσκω μόνος μου τις απαντήσεις, έστω κι αν αυτό είναι περισσότερο κουραστικό και για σας και για μένα.
9) Ακούστε πρόθυμα τις ερωτήσεις που κάνω με σοβαρότητα έστω και ανα σας φαίνονται βλακώδεις. Μ’αυτή την συμπεριφορά σας θα μάθετε και εμένα ν’ακούω άλλους προσεκτικά.
10) Να έχετε απαντήσεις από μένα φτάνει να είστε δίκμαιος. Γνωρίζω πως είναι αναγκαίο έστω και αν επαναστατώ εξωτερικά.
11) Μη με γελοιοποιείται μπροστά στους συμμαθητές μου. Αυτό πληγώνει και οποσδήποτε θα στραφεί εναντίον σας. Μια λέξη σας που θα ειπωθεί ιδιαιτέρως με σοβαρότητα και καλοσύνη θα φέρει μεγαλύτερο αποτέλεσμα.
12) Μη με οικτείρετε μπροστά στους άλλους, όταν δεν τα καταφέρω καλά σε κάτι. Αυτός ο οίκτος φέρνει αμηχανία.
13) Μη μου προβάλλετε άλλο συμαθητή μου για παράδειγμα, έτσι υπαρχει φόβος να τον μισήσουν.
14) Όταν πετυχαίνω κάτι , μη με παρουσιάζετε σαν παράδειγμα στους άλλους, αυτό με βάζει σε δύσκολη θέση. Σε τέτοια περίπτωση θα χαρώ πολύ με ένα καλό σας λόγο.
15) Κρατήστε για τον εαυτό σας παρακαλώ τα προσωπικά σας προβλήματα και τις πολιτικές σας ιδέες. Έτσι κι αλλίως δεν είμαι σε θέση ούτε να τις λύσω, ούτε να τις κρίνω.
16) Θυμάστε καμιά φορά πως υπήρξατε και εσείς κάποτε μαθητής; Είχατε καλύτερους βαθμούς και δεν ξεχνούσατε ποτέ;
17) Σας παρακαλώ να συνεχίσετε πάντα τη μελέτη σας και να μη χρησημοποιήσετε στην τάξη με μηχανικό τρόπο τις κιτρινισμένες σημειώσεις που συντάξατε πριν από λίγα χρόνια.
18) Μην προσδοκείτε από εμένα πολύ συχνά ένα λόγο ευχαριστίας. Είμαι ευγνώμων, αλλά δυσκολεύομαι πολύ να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου με λόγια.
19) Κι έτσι …………… σας ευχαριστώ πολύ!!!
Βιβλιογραφία: Νέα Παιδεία (τεύχος 5ο), Αθήνα